Semester-tuning i Sävar

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Semester-tuning i Sävar

Inlägg av Jens Gustavsson »

Min 142 står fortfarande efter Midnight Sun med trasig drivaxel och en liten por i insugningskanalen och på grund av div ombyggnader i garaget och båtgasningar har jag inte hunit laga bilen än.

Men för Peter med 2002 turbon går det bättre då han knäckt min G-tech comp tid på 7.6/161 som jag körde just före piteå med en tiondel och med 156 km/t. Tack vare starkare tändning och nya M/T 10x26 däck. En 60 fot på ca 1.8 på gatan är svårknäckt utan 4WD. Som tröst får jag ha att med samma laddtryck 1.5bar så ger min B20 ca 40hk mer.

Söderlunds PV håller fortfarande ihop och är under injustering, den känns frisk kan jag lova! Vi skall göra ett G-tech-test snart med 0.7 bar så jag återkommer med resultat.
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

lät inte allt för bra sista repan i pite som du gjorde :)
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

Kul med nyheter, hoppas att du får ihop bilen till hösttävlingen jens!, Antar att peter kommer att köra då?, skulle vara skoj att se vad han får för tid med riktiga däck och tändning, hur mkt laddar han nu?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Han håller sig just under 1.5 bar. Vi får se om han ska köra i Piteå, han har ingen båge, sprängskydd mm. Söderlunds PV ska förhoppningsvis vara helt färdigjusterad med 1.0 bar till Piteå.
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

Jag har ingen bur eller sprängskydd jag heller, kommer dock på plats under vintern! i prova på är ju detta inget krav så jag åker iaf...
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

peter har bara slicks, som man inte få ha i prova på.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag har nu blästrat bort alla gamla kemikalmetal-lagningar i insugnings-kanalerna, jag säger bara fy hundballa, det såg ut som vattenspridare i kanalerna. jag har nog portat lite väl mycket. jag ska se om det går att laga i helgen.
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

Jobba på jens...kommer tyvärr endast att sitta på läktaren och bevittna alla fina repor på hösttävlingen då jag skrotade en slutväxel till i helgen, ids inte laga för 1 tävling utan bygger om till nästa år ist!! :cry:

Lycka till alla andra som kommer att köra!!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

vi va och tunade på söderlunds pv igår på ca 0.6 bar tryck, och allt verkade fungera rätt bra. vi skall göra ett g-test kanske i kväll. det blir roligt att se om han redan på detta laddtryck är vassare än jag och peter.
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Jens hör av dig om det blir någon körning så kan jag låna digitalvideokamera´n och filma , jobbar e-middag i veckan men i helgen eller nästa vecka så går det att filma sts bilar
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Följde med Jens och kikade på Simons bil, en liten provtur på nyskrapad grusväg blev det också. Som någon sa var det nog så lätt att sladda med en original B20 :twisted:

Bild
Bild
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Peter bättrade G-tech-tiden med en 7.4sek/163km/t. Efter lite pyssel med tändsystemet och med lite högre tryck, 1.5bar.
Skriv svar