Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Det är inte långt kvar nu tills allt är dags att starta upp
Micke Grönlund
- Mickexpress
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 267
- Blev medlem: fre feb 17, 2006 6:11 pm
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Galet imponerande
Är det nått mål att få ut den tills i sommar?
Är det nått mål att få ut den tills i sommar?
Micke Grönlund
- Mickexpress
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 267
- Blev medlem: fre feb 17, 2006 6:11 pm
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Äntligen måndag så jag göra lite eget arbete efter jobbet.
Nytt rakt termostathus
Fortsättning av remhjulet till generatorn.
Är det någon som provat att montera fördelade på andra (avgas) kammen?
Skulle vilja slippa att köra wastespark som jag gör idag. Och har bara plats för fördelade på "fel sida"
Nytt rakt termostathus
Fortsättning av remhjulet till generatorn.
Är det någon som provat att montera fördelade på andra (avgas) kammen?
Skulle vilja slippa att köra wastespark som jag gör idag. Och har bara plats för fördelade på "fel sida"
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Sjuka bearbetningar!
Varför vill du inte köra wastespark?
Varför vill du inte köra wastespark?
Micke Grönlund
- Mickexpress
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 267
- Blev medlem: fre feb 17, 2006 6:11 pm
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Nä vet inte bara en idé.
Har aldrig riktigt gillat wastespark.
Sen har motorn varit så jävla segstartad med poffar i både insug och avgas.
Vet inte om det är w-spark som gör det, men vill prova utan.
Skulle vilja köra med msd spole som ger bra med gnista.
Har aldrig riktigt gillat wastespark.
Sen har motorn varit så jävla segstartad med poffar i både insug och avgas.
Vet inte om det är w-spark som gör det, men vill prova utan.
Skulle vilja köra med msd spole som ger bra med gnista.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tis apr 14, 2009 7:27 pm
- Ort: finspång
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
kan du inte montera den fram på kammen då? var en som gjorde de när de körde en sugtrimmad volvo 5a riktigt grymt bygge
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
kan inte rekomendera att köra med msd framför wastespark tyvär. min erfarenhet är tvärt om (waste fungerar bättre än msd , kinatillverkat amerikanskt skrot)
lägg jobbet på å koppla om för COP istället å spara ännu mer plats vore en bättre melodi om du nu inte vill ha waste (även fast jag personligen tror det är inställningar som spökar snarare än själva tändsystemet)
lägg jobbet på å koppla om för COP istället å spara ännu mer plats vore en bättre melodi om du nu inte vill ha waste (även fast jag personligen tror det är inställningar som spökar snarare än själva tändsystemet)
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
- Mickexpress
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 267
- Blev medlem: fre feb 17, 2006 6:11 pm
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Det stora problemet jag har är att mitt sprut inte klarar av att köra spridare och tändning sekventiellt samtidigt, och känner inte för att lägga pengar på nytt sprut just nu som vore den bästa lösningen.
Synd att man inte kan billetfräsa ut ett nytt sprut..
Synd att man inte kan billetfräsa ut ett nytt sprut..
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
MSD funkar helt ok, jag kör med MSD 6AL digital har inte haft några problem alls.
Körde 4-500mil förra sommaren och laddade på 1.4bar med E85
Körde 4-500mil förra sommaren och laddade på 1.4bar med E85
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 338
- Blev medlem: sön nov 12, 2006 8:59 am
- Ort: Smedjebacken
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Mickexpress skrev:Det stora problemet jag har är att mitt sprut inte klarar av att köra spridare och tändning sekventiellt samtidigt, och känner inte för att lägga pengar på nytt sprut just nu som vore den bästa lösningen.
Synd att man inte kan billetfräsa ut ett nytt sprut..
Du kan ju billetfräsa delar och sälja, så kan du köpa ett sprut för dom pengarna
då har du fräst ett sprut nästan
Morgårn Speedshop
Speeding - Fordonsförmedlarna Dalarna AB - KL Racing
Speeding - Fordonsförmedlarna Dalarna AB - KL Racing
- Mickexpress
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 267
- Blev medlem: fre feb 17, 2006 6:11 pm
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Grymt bygge
Hade kört Waste fire och spridarna sek.
Mvh Andreas
Hade kört Waste fire och spridarna sek.
Mvh Andreas
Garage och renovering färdigt år 2...
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Varför inte rock "n" roll kammar och CNC portad top?
Även om du bara laddar 1bar eller vad det blir så gör det ju inget med lite sugmotor effekt
Även om du bara laddar 1bar eller vad det blir så gör det ju inget med lite sugmotor effekt
Micke Grönlund