han var här och flödade den senaste toppen den hadde ca 234cfm in och 195ut vid 12mm och 237 och 205cfm vid 14mm.Mattias J skrev:jensas audi topp hade ju vart lite roligt att få veta lite om
kammarna mättes också upp.
de har också testat ett nytt insug och de 2 äldre topparna och den nya är både mer flöde och större area
Linkan (linky toy mannen) och inge hägglund har också varit här och flödat och sen har vi räknat lite areor i topparna, beräknat grenrör och insug enligt pipe max.
Båda de motorerna ger 1000++ hk sugmotor utan andnings hjälp
Mer detaljerad info om linkans 538 cui motor här http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=21823
Inges motor är nästan lika vass och har kanse bättre chassi och yngre reaktions snabbare chafför, fast linkan har ju 30års rutin i branchen
Inges och Kristins motor har 500 cui och går på bensin och lite mindre kanaler i EPD topparna (475 cfm in och 337 ut vid 1" lyft) men lite mer lyft så det blir tufft i sommar om vem som är snabbast i klassen comp A altered
En annan herre som varit här och flödat och testat sista veckorna är "Norton Torbjörn" från Bjurholms-skogarna, det är en finurlig gubbe som är Sveriges svar på "worlds fastest indian" - killen från nya zeeland Han har trimmat norton från 60talet och fräser egna vevstakar mm till Norton, han har också grymt coola flat slide förgasare från 60 talet på hojen.
ska höra om jag får ta nåra bilder nästa gång han kommer hit så får ni se vilka fräna grejor han har
Mats Karlson har också varit här och testat Rec Edelbrok-topparna han har på sin T27, de var lite väl stora i area för 468cui sen var inlopps-arean på insuget alldeles för litet så ett nytt insug jagas.
Flöde in på sämre sidan 304cfm och 250cfm ut vid 0.8" lyft.
BMW M5 Ximon och Emil var också här och flöda M5-toppen och mätte upp lite kammar, efter lite pipe max beräkningar så kom vi fram till att kanalerna var för små så de har vuxit nu och ett nytt test är på gång (vill inte skvallra om siffror om jag inte får klartecken).