Mattias Hahlin skrev:Härligt att höra!
Kör du en repa ojusterad så jag får höra vad den låg på i effekt!?
Jaa, precis...
Är den "helt orörd" med orginal tändning och förgasare (?) så vore det ypperligt intressant!
Vad är det för utförande? Vad har den suttit i? Årgång?
Jens Gustavsson skrev:
det är gjort så CSB och CBB motorer ska passa samt de som har motor plåt fram. + både intärn ballanserade och extern ballanserade.
LS-motorer också?
Evighetsprojekten If it has tits or wheels it will give you problems
nej de har annat svänghjul men den motorn skulle nog passa rätt bra i dyno stativet. fixa ett manuellt svänghjul med nått bmw sexa bultmönster på så kan vi köra!
ingen som vet exakt vad det är men det är en 427 från början från en comaro 69, smidd vev med rektangulär toppar, standard/ eller snäll hydral kam,performer rpm dualplane insug, holley 750BP, 2" hooker headers med 3.5" colektor. en sån där standard -80-90 tals fördelare HE med inbyggd tändspole.....
kollade sätes trycket lite med fjädrarna på plats ca 45 kg eller 100LB. vad törs man varva på det tro? 4500rpm?? avgas styrningarna kändes lite glapp med så jag ska renovera topparna och montera bättre fjädrar innan det blir hård gasning då jag har tid men vill bara se att dynon fungerar lite nu först.
lite kul läsning om HK i usa före 1971...
SAE Gross Horsepower This is the old process that American manufacturers used as a guide for rating their cars. It was in place until 1971. SAE gross also measures horsepower at the flywheel, but with no accessories to bog it down. This is the bare engine with nothing but the absolute essentials attached to it; little more than a carb, fuel pump, oil pump, and water pump. Because the test equipment on the engine is not the same as in SAE net, it is impossible to provide a mathematical calculation between SAE net and SAE gross. As a general rule, however, SAE net tends to be approximately 80% of the value of SAE gross. SAE J245 and J1995 define this measurement.
jag försökte titta in om det va nån dome på kolvarna men det va svårt att se?? ska göra ett kompa test sen så får man en liten indekation vad det är för tryck i motorn.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Hade en -71 454 LS6 blueprintad gav den 497 hk
Hos jari konola i bromsbänken .
Strippen på 11.27 o 191 i slutfart i en 1722kg tung chevelle [SMILING FACE WITH SMILING EYES]