Re: BMW 635 Bi-Turbo
Postat: ons jun 07, 2017 7:15 pm
Utställnings säsongen har börjat.
Först med Hallands Fordonsveteraner i Lördags.
Och sen igår på Nationaldagen i Växjö på Biltema "Street meet"
Det blev en andra plats i utställningsklassen Retro.
Lustigt nog står bilarna precis som vi hamnade på prispallen, Bubblan 1a jag 2a och Volvo 244ran 3a.
Andraplatsen / vinsten vart en Mekpall med hjul
Lite mer logg, nu har jag kört med E85, eller nästan typ E72 kanske man vet ju inte exakt när man blandtankar utan att mäta.
På full e85 ökar jag tändningen 2,5° och Boost target 15 Kpa.
Dock hänger inte mina Wastegate fjädrar med riktigt, men det är väl kanske tur.
236 L/tim. på min 044 pump är snart ett gränsfall.
Intercooler bytet är dock att betrakta som lyckat.
Håller nere tempen bättre på landsväg, antagligen roterade varmluft runt den gamla intercoolern.
Insugstempen ligger på max 10° över yttertempen, oftast lägre.
Och man märker tydlig skillnad på de högre växlarna, speciellt när det är varmt ute.
Först med Hallands Fordonsveteraner i Lördags.
Och sen igår på Nationaldagen i Växjö på Biltema "Street meet"
Det blev en andra plats i utställningsklassen Retro.
Lustigt nog står bilarna precis som vi hamnade på prispallen, Bubblan 1a jag 2a och Volvo 244ran 3a.
Andraplatsen / vinsten vart en Mekpall med hjul
Lite mer logg, nu har jag kört med E85, eller nästan typ E72 kanske man vet ju inte exakt när man blandtankar utan att mäta.
På full e85 ökar jag tändningen 2,5° och Boost target 15 Kpa.
Dock hänger inte mina Wastegate fjädrar med riktigt, men det är väl kanske tur.
236 L/tim. på min 044 pump är snart ett gränsfall.
Intercooler bytet är dock att betrakta som lyckat.
Håller nere tempen bättre på landsväg, antagligen roterade varmluft runt den gamla intercoolern.
Insugstempen ligger på max 10° över yttertempen, oftast lägre.
Och man märker tydlig skillnad på de högre växlarna, speciellt när det är varmt ute.