Turbokoftan , Tackar för länktipset..... enl lista 249cc
Spridarna heter 280 150 701 och kommer från en 3,6
Jag tror att 3,8orna har större spridare från Lucas , kanske bosch också ?
Ang. Megasquirt , så blir det säkert aktuellt framöver
Dock kommer uppstart och inkörning göras med beprövade grejor , vill inte vara nervös för både kylvatten,oljeläckage,oljetryck OCH insprutning/tändning samtidigt .
Det skulle mitt psyke inte palla , ens onykter
Kom ihåg att detta är min första renovering OCH turbo bil
Jojje , du har så rätt ang. både grenrör o koppling......
Koppling håller jag på och funderar på , min 3,5a har original ett dubbelmassa svänghjul
Dock har jag ett vanligt från en 2,8a liggande , lättare är det också
Om det blir kombinerat med , en sinter eller hårdare tryckplatta har jag inte bestämt ännu
Sinter sliter väl kanske lite väl mycket på svänghjul o platta när man kör så mycket som jag (minst 500 mil/år)
Ang. mätuttagen , rätt även där
Jag vill mäta avgasmottrycket för att hålla koll på att båda turbona laddar lika mycket , även ett extra uttag finns på 1ans cyl för ev. temp mätn.
Dock har jag inte bestämt hur jag ska göra med slang/röranslutningar till detta , bromsrör ? klarar det viberationerna ? måste det lindas som en telefonsladd ?
Och hur fasen ska jag få plats med det också ?
Eftersom ni också gillar bilder , så lägger jag in lite gamla så länge.....
Inredningen med e36m3 stolar fram
Passade inte alls så rejält med svets o kap i golvet behövdes för att få ner dom tillräckligt lågt , var dock värt varenda svetsloppa
Lite bilder från motor "bygget"
Upptagna förbränningsrum
Fräsning av kolvar i min lilla fixtur
Kolvar monterade .
Motorn , som den ser ut nu
Ska försöka att göra koppling och intercooler "rätt" från början , då det är svårt att göra detta när allt sitter i , grymt svårmeckad bil .
Bla. har jag gjort superpallbockar , för att kunna ta motor/vxl nedåt .
Här är dom i sitt lägsta läge ca 60cm , högst är dom på ca 80cm om man vågar
Insprutning spridare mm. går att byta även efter man stoppat i allt .