En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1928
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
- Hissjö Racing
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 81
- Blev medlem: mån okt 27, 2003 8:04 pm
- Ort: Umeå
Det vore riktigt kul om det gick att ordna. Jag har själv ingen bra film på bilen. Undrar om så gamla filmer är preskriberade i lagens ögon
Några gamla vinterdäck fick smaka stryk uppe på Sävar hea
Bilen har varit många färger under åren och den här döds-grå, matta lacken är en av mina favoriter. Tyvärr finns inga andra bilder på bilen från den tiden.
Några gamla vinterdäck fick smaka stryk uppe på Sävar hea
Bilen har varit många färger under åren och den här döds-grå, matta lacken är en av mina favoriter. Tyvärr finns inga andra bilder på bilen från den tiden.
Jonas Sandström SÄVAR
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
fräna bilder
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Här var det uppstart på gång. Mange till vänster. Bilen kördes till en början med sug B21 och M40 låda. Flipfronten var fortfarande rosa som den såg ut från pluggen och bilen kördes ett bra tag med den färgsättningen. Kommer ihåg att axet låg på 8,9 sekunder till 100 med singel stromberg. En rolig historia vid den här tiden var att Jens trodde min bil fortfarande stod rostig i garaget och att jag var långt ifrån klar. Jens var själv nära uppstart med 140;n och tyckte sig ligga bra till. Vi tävlade i det mesta förr på mopeder, skotrar och annat. Resultatet avgjordes ofta med en brottningsmatch oavsett om man vunnit eller förlorat. Egentligen var bilen nästan klar med hjälp av Magnus och ett tok-mek. Dagen då amman blev körklar så stod Jens utanför Manges garage och surrade. Jag kom piskandes förbi garaget med min bil och Jens blev rätt förvånad, kanske till och med arg Han försvann in i sitt garage utan att synas under en vecka. När han kom ut igen tror jag 140;an gick.
Jonas Sandström SÄVAR
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jo det var tider.
jag va ju på skol resa i nian till sanktpetersburg en vecka då tokmeka ni ihop bilen, jag fatta först inte vad som åkte förbi hos magnus det tog säkert 5 sekunder innan jag fatta att det va du
jo jag mins att det bvart många natt pass efter det med 142an
jag va ju på skol resa i nian till sanktpetersburg en vecka då tokmeka ni ihop bilen, jag fatta först inte vad som åkte förbi hos magnus det tog säkert 5 sekunder innan jag fatta att det va du
jo jag mins att det bvart många natt pass efter det med 142an
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Efter att bilen körts omkring dödsgrå så fick den en dusch med färgsprutan. Mörkrött blev det och det här var nog den bästa perioden i ammans liv. Lagom ryt för att göra rundpallare på vägen vilket behövdes då backdrevet hade sprängts och man behövde vända. Hösten är den bästa tiden på året för bilar tycker jag med härlig luft som borgar för ryt i motorn. Det blev en ny motor samtidigt med ny lack och jag fick god hjälp av Mickes Motor med allt arbete och tips till trim.
När bilen blev uppstartad så skulle jag in och visa bilen för Micke. Halvägs till stan mötte jag en mc snut som såg att jag kapat ner regplåten fram flr ett smuttare stuk. Han gjorde också en rundpall och hann ikapp vid ersboda korsningen där han utförde en flygande besiktning. Tyvärr hade jag inte lagt någon vettig energi på ett fungerande broms system och bilen fick körförbud på plats med spanska flaggan
Sedan blev det polis eskort till Mickes garage, så jag kunde visa honom bilen trots allt
Spanska flaggan är en dekal som sätts på framrutan för er som inte sett den. Det blev aldrig att besikta om bilen för att lyfta flaggan. Jag bytte framruta istället och det fungerade det med. Det var bara att glida igenom besiktningen som vanligt nästa tillfälle.
När bilen blev uppstartad så skulle jag in och visa bilen för Micke. Halvägs till stan mötte jag en mc snut som såg att jag kapat ner regplåten fram flr ett smuttare stuk. Han gjorde också en rundpall och hann ikapp vid ersboda korsningen där han utförde en flygande besiktning. Tyvärr hade jag inte lagt någon vettig energi på ett fungerande broms system och bilen fick körförbud på plats med spanska flaggan
Sedan blev det polis eskort till Mickes garage, så jag kunde visa honom bilen trots allt
Spanska flaggan är en dekal som sätts på framrutan för er som inte sett den. Det blev aldrig att besikta om bilen för att lyfta flaggan. Jag bytte framruta istället och det fungerade det med. Det var bara att glida igenom besiktningen som vanligt nästa tillfälle.
Jonas Sandström SÄVAR
Gamla Bebban måste vara den bil jag haft i särklass de flesta dragen mot, jag minns speciellt en gång när jag dejtade en tjej som bodde i den gamla järn/färg affärn vid sävarån, hon hade precis berättat att hon var kluven inför att träffas mera, besvikelsen var stor, just då passerade Zeke i hög fart utanför, i ren frustration tackade jag för mig, vred i gång 164an med 3 x Dellorto 45, gasade i vrede så bilen gick på tvären och skrämde upp en kärring med barnvagn på trottoaren . Sedan följde en uppgörelse med Bebban på en gammal smal kustväg kallad Ivarsbodavägen.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
SATAN va snygg!!
jag älskar amazoner till o börja med, o din har helt rätt stuk! på första bilderna i denna tråd e den riiiiktigt najjs blev bakgrund på datorn direkt, vöx amazon som jag hade innan blev utklassad
du har inte bilderna med högre upplösning btw? de blev lite suddiga PMa gärna o skicka om du har
*min nya favvo-bil*
jag älskar amazoner till o börja med, o din har helt rätt stuk! på första bilderna i denna tråd e den riiiiktigt najjs blev bakgrund på datorn direkt, vöx amazon som jag hade innan blev utklassad
du har inte bilderna med högre upplösning btw? de blev lite suddiga PMa gärna o skicka om du har
*min nya favvo-bil*
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
- weber-power
- Forumsberoende
- Inlägg: 797
- Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
- Ort: Kalmar // torsås
Kul att se dig på tråden Stefan Goda minnen från Ivarsboda vägen. Jag hade hoppats att du var i byn för att uppvakta Bebban och inte någon tjej Jag kommer ihåg att bilarna var kusligt jämna trots vitt skilda koncept. Ljudet i Stefans 164 med webrar var dock oslagbart skönt. Får vi se revanchen snart? Jag tror att vi båda inte är så snabba i garaget som vi en gång tyckte oss vara men små jämna steg framåt så händer det väl nån gång, eller hur?
Det finns många sköna historier mellan mig och Stefan så det finns nog tillfälle att göra återblickar igen.
Nu under påsk så var jag hemma några dagar och monterade kolvar och H-profilarna i blocket.
Toppen är portad och väntar på ett ventil jobb från Jens.
Utanpå motorn krävs ett nytt Plenum men jag har förhoppningar att Motorn blir klar under sommaren.
Kolvarna skäggades av lite för en för motorn mera attraktiv form. Jag kommer inte ner på den kompression jag önskar med modifieringen av kolvarna så förbränningsrummen kommer att bearbetas lite mer. Om det behövs kommer jag att justera kompressionen med topp-packning i stål eller koppar.
Begreppet koka ihop en motor tas på största allvar!!!
Det gamla klägget lossnade enkelt med en tvättsvamp efter koket. I kastrullen, vatten och avfettning
Gamla kolvar blir som... gamla, vart skapligt faktiskt.
Det finns många sköna historier mellan mig och Stefan så det finns nog tillfälle att göra återblickar igen.
Nu under påsk så var jag hemma några dagar och monterade kolvar och H-profilarna i blocket.
Toppen är portad och väntar på ett ventil jobb från Jens.
Utanpå motorn krävs ett nytt Plenum men jag har förhoppningar att Motorn blir klar under sommaren.
Kolvarna skäggades av lite för en för motorn mera attraktiv form. Jag kommer inte ner på den kompression jag önskar med modifieringen av kolvarna så förbränningsrummen kommer att bearbetas lite mer. Om det behövs kommer jag att justera kompressionen med topp-packning i stål eller koppar.
Begreppet koka ihop en motor tas på största allvar!!!
Det gamla klägget lossnade enkelt med en tvättsvamp efter koket. I kastrullen, vatten och avfettning
Gamla kolvar blir som... gamla, vart skapligt faktiskt.
Jonas Sandström SÄVAR