En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
I detta fallet blir det axelvis fördelning genom en T koppling framför oken. Enkelt så.
Jonas Sandström SÄVAR
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Svampiga bromsar beror oftast på luft systemet (kan vara svårt att lufta bland om huvud cylindern sitter på golvet), men har också vart med om att broms oken inte har vart 100% i vinkel så när man bromsat så har det fjädrat i upphängningen till och med att kolvarna har kärvat.
Kan också vara om man har en broms skiva som är sliten och så har man tagit isär bromsarna och blandat om inre och yttre belägget så kan du också få kärv/svampiga bromsar.
Se bara till att du har bra justerade trummor så blir det bra ska du se .
Du kan ju kolla om det finns en mindre hjul cylinder att byta till det finns säkert.
MVH Peter
Kan också vara om man har en broms skiva som är sliten och så har man tagit isär bromsarna och blandat om inre och yttre belägget så kan du också få kärv/svampiga bromsar.
Se bara till att du har bra justerade trummor så blir det bra ska du se .
Du kan ju kolla om det finns en mindre hjul cylinder att byta till det finns säkert.
MVH Peter
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Vi får se hur det går Mycket nytt och bytt så förutsättningarna verkar goda. Blir nog inga problem
Jonas Sandström SÄVAR
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
En del nya rör är dragna och regler ventil samt linelock sitter lätt tillgängliga nära huvudcylindern.
Jonas Sandström SÄVAR
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Bränsle systemet har även det belönats med diverse uppgraderingar. En fuelcell med 044 kopior ersätter den gamla tanken som var ombyggd i omgångar. Fuelcellen är placerad i en löstagbar subframe och hålls på plats med två bandjärn, ej med på bilden.
Jonas Sandström SÄVAR
- Robban76
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: lör apr 10, 2010 10:32 am
- Ort: Järfälla Stockholm
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Är en väldigt trevlig vagn du har där. Sportiga Amazoner är en favorit bil
Följde det med skum till nya tanken så kolla att det gillar e85. Men det kanske du redan har koll på
Följde det med skum till nya tanken så kolla att det gillar e85. Men det kanske du redan har koll på
Mustang 68 HT 477BB C6
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Plockade ur skummet här om dan. Det blir även ptfe slang för att bättre stå emot bränslet.
Jonas Sandström SÄVAR
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Kul att se att det händer lite
ser bra ut .
/ peter
ser bra ut .
/ peter
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Tror man får utveckla en rad strategier för olika system
Hoppas mest på att besiktnings mannen tycker den är frän och blir välvillig, men man kan ju göra det man kan för att det ska gå vägen
Hoppas mest på att besiktnings mannen tycker den är frän och blir välvillig, men man kan ju göra det man kan för att det ska gå vägen
Jonas Sandström SÄVAR
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Det är ju en bromsljus kontakt ser ni inte det hi hi....
Eller abs på framhjulen..
/Peter
Eller abs på framhjulen..
/Peter
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Jonas Sandström SÄVAR
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Bränslesystemet börjar också ta sig. Tanken är monterad och de flesta slangar tillverkade. Slangarna är stålomspunnen PTFE med AN kopplingar
Jonas Sandström SÄVAR
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
härligt !
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/