Cpt Tuttle skrev:
Nice!
Är det trevliga motorer de där Audi-åttorna? Jag har funderat över det ibland faktiskt... Driftsäkerhet, effektpotential?
på de två första får jag svara - jag vet inte på den tredje så har jag hört att det ska gå att få ur gasnak bra med effeckt med lågt ladd.
Då var den där, tyvärr hamnade allt lite väl långt bak pga utgående axlarna i lådan, får trösta mig med att det blir större motorutrymme. Eller så får jag skaffa en V12a
Dagens jobb, har äntligen fått börja bygga runt hjulupphängingarna.
Den otroligt snygga jiggen bestående av två enorma aluminium klumpar, det ska va stabilt.
Och det viktigaste en Max dricka, tänk vad mycket tid man tjänar på att äta där istället för att behöva laga mat.
Hej! skitkul bygge de där!
Är riktigt avis, fast jag håller på med super7 bygge =)
Men jag har ju redan börjat drömma om mittmotor istället.. men tycker växellådor verkar vara ett bekymmer om man inte vill lägga ner massor av pengar och köpa porsche låda... eller snåla å köpa audi =) (men då blir det kanske för klent)
Frågan: Vad har du för låda?
www.WiTune.se mappning/effektmätning i nav-dyno.
Super 7 byggs på volvodelar
3000GT , 10.91@222km/h på 1720kg+
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
I kväll hade jag tänkt att jag bara skulle göra två rör och ta kväll i tid, men sen visade det sig att det flöt på bra och att jag upptäckte att den fanns en UK-Hardcore kanal på www.di.fm vilket resulterade i att det blev totalt 10 rör gjorda i kväll.
Sen lite pappersmalls tipps ska man göra två lika rör är det enkelt att rulle ett papper och klippa ut en mall för att rita av på nästa rör.
Och en annan använding är när man ska göra själva anslutningen mellan flera rör kan man ta ett kortare rör och trä pappersmallen över det och klippa mallen så den stämmer innan man börjar slipa i det rätta röret.
Mycket kul och intressant bygge! En av världens fränaste förlagor!
Kommer du att bygga in fungerande aerodynamic i chassits botten? Dessa bilar har ju suveräna egenskaper tack vare sina diffuser i fronten, framför bakaxeln samt bak. Utan dessa fungerar nog inte karossens aerodynamic så effektivt för downforce som man skulle tycka men det kanske är tillräckligt ändå för klubbkörning och gata.
zeke varg skrev:Mycket kul och intressant bygge! En av världens fränaste förlagor!
Kommer du att bygga in fungerande aerodynamic i chassits botten? Dessa bilar har ju suveräna egenskaper tack vare sina diffuser i fronten, framför bakaxeln samt bak. Utan dessa fungerar nog inte karossens aerodynamic så effektivt för downforce som man skulle tycka men det kanske är tillräckligt ändå för klubbkörning och gata.
kan svara lite Åt Ajdén då jag tror mig veta svaret, jobbar just nu med hjulupphängningsanalyser på denna bil.
Som du ser på träjiggen så är fram och bakvagn upphöjda i förhållande till "golvet" under huvudbågarna detta är just för att få plats med fungerande aerodynamik under både fram och bak.