Sida 4 av 97

Postat: lör mar 01, 2008 9:31 pm
av Ajden
Cpt Tuttle skrev: Nice! :thumbright:
Är det trevliga motorer de där Audi-åttorna? Jag har funderat över det ibland faktiskt... Driftsäkerhet, effektpotential?
på de två första får jag svara - jag vet inte på den tredje så har jag hört att det ska gå att få ur gasnak bra med effeckt med lågt ladd.


Då var den där, tyvärr hamnade allt lite väl långt bak pga utgående axlarna i lådan, får trösta mig med att det blir större motorutrymme. Eller så får jag skaffa en V12a :twisted:

Bild

Postat: sön mar 02, 2008 11:03 am
av John Rönnbäck
Måste säga att jag är djupt imponerad av dina kunskaper.

Det blir ju bra det där, nu får du ju kraftuttag på den också. så du kan hänga på harven ;)

Postat: mån mar 03, 2008 11:44 pm
av Ajden
Har börjat med mitt växellänkage i dag. Har jag tur får jag börja bygga resten av chassit i morgon.

Bild

Postat: ons mar 05, 2008 1:49 am
av Ajden
Har börjat lite på resterande chassi nu :D

Hade tur att hitta en 30 mm fräs i en låda så jag kunde använda fräsen till att notcha rören, går lite snabbare än med rörnotchen jag byggde.

I fräsen
Bild

Så här vacker blir det
Bild


En bit av bakdelen ihoppunktad
Bild

Postat: tor mar 06, 2008 1:27 am
av Ajden
Dagens jobb, har äntligen fått börja bygga runt hjulupphängingarna.

Den otroligt snygga jiggen bestående av två enorma aluminium klumpar, det ska va stabilt.
Och det viktigaste en Max dricka, tänk vad mycket tid man tjänar på att äta där istället för att behöva laga mat. :D
Bild

Bild

Postat: tor mar 06, 2008 4:14 pm
av larsat
ser bra ut :thumbright:

Postat: tor mar 06, 2008 7:23 pm
av tobiasw
Hej! skitkul bygge de där!
Är riktigt avis, fast jag håller på med super7 bygge =)
Men jag har ju redan börjat drömma om mittmotor istället.. men tycker växellådor verkar vara ett bekymmer om man inte vill lägga ner massor av pengar och köpa porsche låda... eller snåla å köpa audi =) (men då blir det kanske för klent)

Frågan: Vad har du för låda?

Postat: fre mar 07, 2008 2:03 am
av Ajden
Jag har audi låda och audis lådor är inte klena om man väljer rätt sort.



Dagens jobb; 3 rör till i fram och en hel del i bak.

Bild

Bild

Postat: fre mar 07, 2008 9:51 am
av RoGGaH
Fan blir ju tok grymt de här :thumbright:

Postat: lör mar 08, 2008 1:38 am
av Ajden
Tackar!


I kväll hade jag tänkt att jag bara skulle göra två rör och ta kväll i tid, men sen visade det sig att det flöt på bra och att jag upptäckte att den fanns en UK-Hardcore kanal på www.di.fm vilket resulterade i att det blev totalt 10 rör gjorda i kväll. :D

Sen lite pappersmalls tipps ska man göra två lika rör är det enkelt att rulle ett papper och klippa ut en mall för att rita av på nästa rör.
Och en annan använding är när man ska göra själva anslutningen mellan flera rör kan man ta ett kortare rör och trä pappersmallen över det och klippa mallen så den stämmer innan man börjar slipa i det rätta röret.

Bild

Bild

Bild

Postat: lör mar 08, 2008 2:07 am
av Scrazher
Grymmt vad du jobbar på bra robban! Det är rätt :) :thumbright:

Ska boka in lite foto-tid med dig inne på hv någon kväll, då jag börjar vara friskare.

Postat: lör mar 08, 2008 2:13 am
av nordlanderumeå
Här har man gått och trott att man är bäst i världen på allt...osså kommer den här tråden :(


:thumbright:

Näe men coolt projekt :)

Postat: lör mar 08, 2008 2:59 am
av bozze86
ser bra ut. e det bara jag som tycker att det går fort?

någon rörfirma måste ju leva gott nu när det går åt xx meter rör

Postat: lör mar 08, 2008 6:49 am
av zeke varg
Mycket kul och intressant bygge! En av världens fränaste förlagor!
Kommer du att bygga in fungerande aerodynamic i chassits botten? Dessa bilar har ju suveräna egenskaper tack vare sina diffuser i fronten, framför bakaxeln samt bak. Utan dessa fungerar nog inte karossens aerodynamic så effektivt för downforce som man skulle tycka men det kanske är tillräckligt ändå för klubbkörning och gata.

Postat: lör mar 08, 2008 10:57 am
av Erik.H.A
zeke varg skrev:Mycket kul och intressant bygge! En av världens fränaste förlagor!
Kommer du att bygga in fungerande aerodynamic i chassits botten? Dessa bilar har ju suveräna egenskaper tack vare sina diffuser i fronten, framför bakaxeln samt bak. Utan dessa fungerar nog inte karossens aerodynamic så effektivt för downforce som man skulle tycka men det kanske är tillräckligt ändå för klubbkörning och gata.
kan svara lite Åt Ajdén då jag tror mig veta svaret, jobbar just nu med hjulupphängningsanalyser på denna bil.

Som du ser på träjiggen så är fram och bakvagn upphöjda i förhållande till "golvet" under huvudbågarna detta är just för att få plats med fungerande aerodynamik under både fram och bak.