Vw Golf MkII Turbo 2016 :) Update 17/4

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Golf MkII Turbo 2013 :) regga med turbo ?

Inlägg av Vr6_mannen »

Tack :) Ja o fick reda på föra veckan att jag ska operera ett av fingrarna så blev förlängd sjukskriven :-( var i kontakt med sfro man .. Men vet inte om han tröttna på min frågor för får inget svar :-( men som det ser ut nu så ser det mört ut att regga .. Men sfro boken köpte man på sig så man kan läsa lite om det :)
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Golf MkII Turbo 2013 :) regga med turbo ?

Inlägg av Vr6_mannen »

Börjat att skrap Underredsmassa Det som är så roligt :) men går rätt så bra med varmluft Pistol o skrapa bort det .. Ska gå på där bak o Längs trösklarna så man hittar alla Punkt svetsar.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Det blev lite av det :-) det är från båda hjulhusen
Bild
Bild
Bild
Bild
x6rs
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: fre apr 27, 2012 7:29 pm

Re: Vw Golf MkII Turbo 2013 Nytt projekt Vw Mk1:-)

Inlägg av x6rs »

Har en lysande trevlig ide åt dig annars;) har du sett boba kettlers golf1 4-motion?
Jag har en komplett drivlina från golf 4 V6 4-motion inkl fram och bakvagn, styrväxel bromsar, ja rubbet som jag ej har användning för själv.... Haldexen tål 1500nm... Den går att stumma eller styra så du får 50/50 drivning. Just den lådan kallas drp och ska tydligen va den starkaste orginallådan, starkare än r32 lådorna.
0708960667
Lillen
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre jan 16, 2009 5:48 pm
Ort: Umeå

Re: Vw Golf MkII Turbo 2013 Nytt projekt Vw Mk1:-)

Inlägg av Lillen »

Hejja Gustav!
x6rs skrev:Har en lysande trevlig ide åt dig annars;) har du sett boba kettlers golf1 4-motion?
Jag har en komplett drivlina från golf 4 V6 4-motion inkl fram och bakvagn, styrväxel bromsar, ja rubbet som jag ej har användning för själv.... Haldexen tål 1500nm... Den går att stumma eller styra så du får 50/50 drivning. Just den lådan kallas drp och ska tydligen va den starkaste orginallådan, starkare än r32 lådorna.
Den drivlinan skulle man haft!!
VW & Volvo.
x6rs
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: fre apr 27, 2012 7:29 pm

Re: Vw Golf MkII Turbo 2013 Nytt projekt Vw Mk1:-)

Inlägg av x6rs »

Ja jag behöver den inte så den som vill ha kan ringa mig på 070 998 35 52 för mer info
0708960667
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf MkII Turbo 2013 Nytt projekt Vw Mk1:-)

Inlägg av Vr6_mannen »

Ja vem har inte sätt dom :) när man är Vw tok :-P ja jag har varit lite inne på att bygga något 4wd men det blir nog inte det i denna :-) har ju mitt andra bygge med .. Men jag är inne på att köra med sån låda i den Gröne mk2 jag har . säljer du bara lådan ? Tackar Lillen försöker ligga i lite när man ändå går hemma :-(
x6rs
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: fre apr 27, 2012 7:29 pm

Re: Vw Golf MkII Turbo 2013 Nytt projekt Vw Mk1:-)

Inlägg av x6rs »

Tänkte sälja allt i ett paket, låda,kardan,bakdiff,drivaxlar, framvagn komplett med styrväxel, komplett bakvagn, bromsar runt om.

Ska tydligen inte vara så krångligt att 4wd konvertera efter vad jag läst på vwvortex..
0708960667
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf MkII Turbo 2013 Nytt projekt Vw Mk1:-)

Inlägg av Vr6_mannen »

Aha okej :-) tittat lite på bildelsbasen på låda som passar på motor :-)
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf MkII Turbo 2013 Nytt projekt Vw Mk1:-)

Inlägg av Vr6_mannen »

Har hänt lite :-) Sen blir det Vaga o skrapa undertill o hjulhusen baktill .. fundera på om man ska ta bort Reservhjuls baljan får fundera på det :) lite bilder vad som hänt :)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf MkII Turbo 2013 Nytt projekt Vw Mk1:-)

Inlägg av Vr6_mannen »

Det går inte jätte fort men det har hänt lite den sista tiden med bilen :) Hitta så klart lite mer rost med ... Men så är det väl på 32år gammal bil.. Var vid bältets infästning där bak ... Sen har jag börjat att skrapa bort asfalts mattorna :) blir några kilo av det :-P Suttit o kollat lite på Vertygsboden karossvagn så blir att bygga något liknade som deras .. Det blir nästa steg sen att få upp bilen i vagga o skrap Hjul husen bak o golvet . Sen tror jag att det blir en runda med Hetvatten tvätten sen blästring :)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Bild
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf MkII Turbo 2013 Nytt projekt Vw Mk1:-)

Inlägg av Vr6_mannen »

Inte hänt så jätte mycket med bilar.. Har äntligen fått en tid för operation av fingret :mrgreen: så snart är man tillbaka på jobbet så man kan börja med kaross vagga till Mk1 :) Men jag fick ett ryk i dag o rev av toppen på den Gröne Har läcka i ventilerna så dela den o slippa in dom igen :) har haft problem med det innan att den vill leka i ventilerna :(
Bild
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf MkII Turbo 2013 Nytt projekt Vw Mk1:-)

Inlägg av Vr6_mannen »

Äntligen har man börjat jobba o det som är bra med det att jag har börjat på min Kaross Vagga :) Var på jobbet igår o byggde lite .. så ska svarva lite bussningar o gängstången till höjd justeringen :) sen lite svets jobb kvar sen är den redo för lack :)
Bild

Bild

Bild
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf MkII Turbo 2013 Nytt projekt Vw Mk1:-)

Inlägg av Vr6_mannen »

Så idag efter jobbet så åkte delar med hem :) så nu sitter bilen i vaggan o snurrar på sidan :P så nu ska det börjas att skrapas undermassa o gummi massan :P
Är rätt så skönt att ha den på sidan så kan man stå upp o skrapa o sen när man ska rost laga med :) man får ta bort den när man ska byta sandplåten där bak för man har ju satt Vagga i infästning av kofångaren :)
Tänkte ska ta o köpa en sån Multimaskin o köra bort undermassan med :) se några som kört o säger det ska gå bra med sån :)
Bild
Bild
Bild
[/img]
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf MkII Turbo 2013 Nytt projekt Vw Mk1:-)

Inlägg av Vr6_mannen »

Var o hämta toppen till min Mk2 i dag efter jobbet ... så nu är den ombyggd så nu kommer man åka med Mek tryckare :) så blev lite skruvade ikväll.. kanske som det ser ut så starta imorgon om inte något händer :) några bilder :)
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Magoo
För mycket laddtryck
Inlägg: 219
Blev medlem: tis feb 17, 2004 8:53 pm
Ort: Borås/Öxabäck

Re: Vw Golf MkII Turbo 2013 Nytt projekt Vw Mk1:-)

Inlägg av Magoo »

Häftigt du gör typ allt från ax till limpa ;-) karosserivagga å allt själv.
stor fet :thumbright:
There are only 3 sports, Bullfighting, Motor Racing and Mountain climbing. All the rest are games. Ernest Hemingway
Skriv svar