Vw Golf MkII Turbo 2016 :) Update 17/4

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf MkII Turbo 2014 330whp :) 1,35bar Sprucken Vevax

Inlägg av Vr6_mannen »

Börjat på nya lådfästen :) kommer köra med 02a låda så blev att göra nya.. Varför köpa när man kan bygga själv :P svetsa ihop par fixturer från orginal punkterna på 020 lådan .. Så har man o ut gå från :) så nu är alla delar klar till fäste på sidan av lådan .. Gjorde några extra med ..
så nu ska bara bygga det bakre på lådan sen bygga nytt på motor med så har med samma bussning :)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf MkII Turbo 2014 330whp :) 1,35bar Sprucken Vevax

Inlägg av Vr6_mannen »

Har hänt lite :) åkte på en mina o fick bygga om fästet på sidan av växellådan tack vare jag hade taget för givet att var samma bredd där start motorn satt .. Men byggde ny mall så var det bara smälla ihop nytt fäste :) sen nästa på tur var det på sidan av motor.. Har funderat så ska bygga om det jag byggde bak på lådan för blev inte nöjd med det.. så har det o det fram till kvar :)
Bild
Bild
Bild
Bild

Byggde om Pedalstället från Mek till Hyd koppling och satte cylinder inne i bilen så blev mindre saker i motor rummet :)
Bild
Bild
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf MkII Turbo 2015 Turbo byte o grenrör :)

Inlägg av Vr6_mannen »

Hämta ut min Nya turbo i fredes En Holset hx40 . trodde skulle var bara till borra om flänsen men funderat fram o tillbaka o det blir att bygga nytt grenrör o allt runt om kring Skicka iväg en grenrörs packning så ska få flänsar utskurna .. Så får ta o köpa på mig en hög med rör böjar o så låta fantasin flöda :P Men tyvärr så hinner jag inte bli klar innan jag ska bli opererad ..
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf MkII Turbo 2015 Turbo byte o grenrör :)

Inlägg av Vr6_mannen »

Har hänt lite med bilen :) fick min Flänsar till toppen laserskurna så dom kom här om dagen så var bara att börja på grenrörs bygget :) så det som är kvar är försöka se om kan få ditt anslutningar till tempgivare med...
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild


Vad tycker folket om det ???
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf MkII Turbo 2015 Turbo byte o grenrör :) Update 0

Inlägg av Vr6_mannen »

kanske dax o väcka liv i denna tråden med :) plocka ut bilen föra helgen :) tyvärr så åker jag nu med orginal botten del efter ras i fjor höstast :( men ska bygga ny botten del vid sidan av när pengar finns över till det :P men råkade ut för lite problem igår när skulle åka på bilträff en spridare hade tydligen hängt sig i stängt läge så får lämna dom på koll o se om kan få rätt på den.. och så dom flödar lika mycket :)
Bild
Bild
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf MkII Turbo 2016 :) Update 27/12

Inlägg av Vr6_mannen »

tjena kanske dax o slänga upp lite vad som har hänt sista tiden med bilen :P blev byte pedalställ :) sen köpte jag en nya vw 6 växlad låda med :hey:
Bild
Bild
Bild
Bild
robinb3rgsten
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tor feb 05, 2015 9:54 pm

Re: Vw Golf MkII Turbo 2016 :) Update 17/4

Inlägg av robinb3rgsten »

Snyggt o prydligt
Gabbe_96
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: sön nov 14, 2010 9:50 pm
Ort: Stugun

Re: Vw Golf MkII Turbo 2016 :) Update 27/12

Inlägg av Gabbe_96 »

grenröret blev ju riktigt bra!
M30 turbo
Skriv svar