Volvo 740 Turbo -88, uppstartad med nytt sprut, Nira. :)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
lille-skutt
För mycket laddtryck
Inlägg: 196
Blev medlem: tor nov 23, 2006 12:20 pm
Ort: ljungby

Inlägg av lille-skutt »

snyggt som attan, men glöm nu inte att du behöver en förpump som klarar av att mata 044an så den inte suger soppa igenom förpumpen!
learning by trail and error
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: lör dec 17, 2005 8:52 pm
Ort: Sunne
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

lille-skutt skrev:snyggt som attan, men glöm nu inte att du behöver en förpump som klarar av att mata 044an så den inte suger soppa igenom förpumpen!
Original förpump som matar en skaplig catchtank måste väl funka?
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Inlägg av Stener »

Hedlund skrev:
lille-skutt skrev:snyggt som attan, men glöm nu inte att du behöver en förpump som klarar av att mata 044an så den inte suger soppa igenom förpumpen!
Original förpump som matar en skaplig catchtank måste väl funka?
Om du drar retur från fuelrailen till catchtanken så ska det nog funka. Ju mer retur-bränsle du har då desto sämre förpump behöver du :)
Chevelle SS -65
Rogga
För mycket laddtryck
Inlägg: 368
Blev medlem: fre nov 25, 2005 6:52 pm
Ort: skogen

Inlägg av Rogga »

Grymt bygge =) skoj skoj... Inga bilder på tråget? Lr tips?

Vad kommer du ha för sprut ?
Mvh Roger
Garaget
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: lör dec 17, 2005 8:52 pm
Ort: Sunne
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

Stener skrev:
Hedlund skrev: Original förpump som matar en skaplig catchtank måste väl funka?
Om du drar retur från fuelrailen till catchtanken så ska det nog funka. Ju mer retur-bränsle du har då desto sämre förpump behöver du :)
Jo så jag hade tänkt mig. :)
Rogga skrev:Grymt bygge =) skoj skoj... Inga bilder på tråget? Lr tips?

Vad kommer du ha för sprut ?
Hmm nej bild på tråget tog jag aldrig någon, hitta bild på skvalpplåt på nått forum jag kopierade. Det är inte svårt, kan försöka hitta bilden igen om du vill ha. Va lite pyssel och få den bra, men haha ett helvete att både få på och av tråget nu.

Ett Megasquirt 2 V3 blir det, samlar på mig lite grejer till att bygga kabelhärva för tillfället. Lika bra och göra så seriöst som det bara går. Är elektriker så man blir väl lite skadad. :hihi:
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: lör dec 17, 2005 8:52 pm
Ort: Sunne
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

La upp denna i en tråd på ett anant forum, från konbanekörning ifjol. Man blir inge körsugen alls. :shock:

Bild

Tänkte den skall gå på rudskogen i början Juli. Tycker jag att jag borde hinna. dock går en nästan en hel dag bort imorrn, paintball med ett gäng från jobbet och blir väl säkert nå gott på kvällen. Jag som tänkte få lite gjort denna helg..

Men får väl ta och hänga i motorn i bilen på Söndag. :) Vart köper jag typ spridarkontakter och kabelskorna till dessa förresten? Går ju rensa lite på skroten visserligen, om man hade tid att ta sig dit. :doh:
Rogga
För mycket laddtryck
Inlägg: 368
Blev medlem: fre nov 25, 2005 6:52 pm
Ort: skogen

Inlägg av Rogga »

Jäkla fin :D

Ja om du har bild vore det fint, super!

Skulle vara tokigt kör sugen om jag vore du :D
Mvh Roger
Garaget
Användarvisningsbild
Pimplaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Ort: Stockholm/Norrort

Inlägg av Pimplaren »

Ska inte dendär backventilen som sitter på pumpen strypa ganska mycket? bara en tanke :)

Dom flesta kör utan..
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: lör dec 17, 2005 8:52 pm
Ort: Sunne
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

Pimplaren skrev:Ska inte dendär backventilen som sitter på pumpen strypa ganska mycket? bara en tanke :)

Dom flesta kör utan..
Jag fick höra det på ett annat forum, får kika när jag ska pressa oljeslangar vad hydraulikfirman har för grejer.

Och motorn sitter i bilen!

Fan inte dåligt trots att jag mår skit, så kass så jag får bli hemma från jobbet imorgon. :x
Silander
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 83
Blev medlem: mån dec 29, 2008 11:28 am
Ort: Umeå

Inlägg av Silander »

jävla skoj projekt! Grym finish på grejerna å!

/Silander
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: lör dec 17, 2005 8:52 pm
Ort: Sunne
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

Motorn sitter förresten i bilen sen helgen, ingen bild på det men fann denna i telefonen iaf. Bilen står en bit bort från där jag bor så var tvungen få dit den på nått sätt. :P

Bild

Varit sjuk denna vecka men orkade iaf med hjälp av en kompis slita ut original kabelhärvan. Var för övrigt så idiotiskt gjort så det finns inte, härvan till motorn går i samma stam som kablar till framljus m.m. :P Gjorde en liten elcentral till sprutet alldeles nyss iaf.

Bild
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: lör dec 17, 2005 8:52 pm
Ort: Sunne
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

Upp till bevis om den startar imorgon.. Ingen dator just nu så blir svårt.

Bild
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: lör dec 17, 2005 8:52 pm
Ort: Sunne
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

Uppstarten i förra inlägget gick dåååligt. :hihi:

Äntligen Hittat Felet. :D :D :D :D :D :D :D

Jag och joH900 felsökte lite idag. (felsökt MAASSOR förut utan att ha hittat något och krånglat en hel del med kass hallgivare m.m)

Jag var bergsäker något var fel på min mapp jag knåpat ihop i datorn, men fått den kollad av annat folk och det var inget fel. Felsökt tamejfan allt utöver motorn och inga fel som ska göra att den inte startar.

Dock har jag inte kollat så den verkligen fick soppa, den hade ju trots allt hoppat igång tidigare. :rolleyes: Tog loss fuelrailen och primade pumparna, vafan? Spridarna spritsade knappt så fingret blev fuktigt. Tog loss bränsleledningen och det kom bränsle fram men inte värst mycket. Tog bort det på hans saab och jämförde, det forsade ju fram soppa!

Tog loss matarledningen som kommer från tanken till huvudpumpen, ahaaaa! Ingen soppa kommer fram till huvudpumpen.

Satte på en slang på huvudpumpen ner i en flaska med bensin, vred om och bilen startade direkt. :cool: Så imorrn ska pumpen i tanken undersökas, skumt bara för den surrar och går. Bygger catchtank på samma gång så blire snart åka av. :)
WTB
Forumsberoende
Inlägg: 820
Blev medlem: fre nov 17, 2006 7:54 pm
Ort: Värmland,Torsby

Inlägg av WTB »

Gött de löste sej :thumbright:
Tobias J
F.F.F = Funktion Före Form
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: lör dec 17, 2005 8:52 pm
Ort: Sunne
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

Måste va djävulens påhitt megasquirt. :lol:

Jag har haft igång bilen så den har gått relativt bra, men krånglade lite när jag köpte mig egen laptop. Skaffade ny serial/usb konverter så fick jag ordning på det.

Dock hände något knepigt när jag precis fått i nya datorn. Varvade upp bilen till ca 4-5k rpm, allting bara stendog. Varvräknaren i tunerstudio visade 65 000rpm och luft och vattentemp mätarna fick fnatt.

Dock berodde detta på en config error, jag som skrivit in lite fel värden. Fixade det och flashade om boxen samtidigt. Bilen starta hur lätt som helst. Men går nu bara på 2an och 3ans cylinder.

Skall skicka iväg ms boxen på felsökning till att börja med. Hallgivaren funkar då jag har varvtalssignal, om den inte missar på 1n och 4an, men de känns konstigt.. Fördelare och rotor är nya.. Tändkablar och stift är hela.

Förgasare och brytare skulle man ha? :hihi:
Skriv svar