Hellfire Racing volvo 940 m50 tips på däck???
Re: Hellfire Racing volvo 940, Insugs bygge
hum, allt det börjar bli intressant att höra,
många teorier osv just med plenum,flöde osv...det finns väl 1000 olika formler att räkna efter så varje puls stämmer osvósvosv
jag skall sätta mig ner en stund senare o läsa på lite, sen återkmr jag
ang slangarna så tror jag inte dom kmr sugas ihop på tomgång..
rören är ca 50mm inuti slangarna på varje sida..enda biten där det är enbart slang är precis vid 45graders böjen, och där är ju slangen som styvast också
många teorier osv just med plenum,flöde osv...det finns väl 1000 olika formler att räkna efter så varje puls stämmer osvósvosv
jag skall sätta mig ner en stund senare o läsa på lite, sen återkmr jag
ang slangarna så tror jag inte dom kmr sugas ihop på tomgång..
rören är ca 50mm inuti slangarna på varje sida..enda biten där det är enbart slang är precis vid 45graders böjen, och där är ju slangen som styvast också
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hellfire Racing volvo 940, Insugs bygge
på min 2.5l volvo spis sitter trattarna svetsat direkt i plenum, den bromsades 1127hk vid 2,6 kilo med lagomt agg...
På fullmutter så tror ja de är mindre viktigt, men ska man åka bana,drifta eller gata med ett krav på ett långt register med mycket och tidig effekt så är det mycket viktigare...
På fullmutter så tror ja de är mindre viktigt, men ska man åka bana,drifta eller gata med ett krav på ett långt register med mycket och tidig effekt så är det mycket viktigare...
Re: Hellfire Racing volvo 940, Insugs bygge
Fina siffror Toffe
Bygger ju bilen för drifting/Bana så tidigt/brett register är ju att föredra.
skall man sätta sig ner och räkna på alla flödes, ta hänsyn till allt osv så kmr antagligen min oskuld växa tillbaka med tiden
men jag skall iaf prova lägga trattarna jämt med kanten på ett av insugen.
Bygger ju bilen för drifting/Bana så tidigt/brett register är ju att föredra.
skall man sätta sig ner och räkna på alla flödes, ta hänsyn till allt osv så kmr antagligen min oskuld växa tillbaka med tiden
men jag skall iaf prova lägga trattarna jämt med kanten på ett av insugen.
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hellfire Racing volvo 940, Insugs bygge
Fick lite nya bränsle saker innan helgen så det vart man ju tvungen att prov montera=)
dock så behöver jag en hel del ANkopplingar nu.
18st vilket blev nästan 2000kr på H2M racing,så satans dyrt
kollade på summitracing för ca 1000kr, lite mer humant iaf men ändå rätt dyrt
dock så behöver jag en hel del ANkopplingar nu.
18st vilket blev nästan 2000kr på H2M racing,så satans dyrt
kollade på summitracing för ca 1000kr, lite mer humant iaf men ändå rätt dyrt
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hellfire Racing volvo 940, Insugs bygge
åk på Swedol eller en hydral firma, motsvarande AN hitter jic i hydral världen och de kostar inte nått!!
Men ta å klipp,bocka å sätt tanken med 2mm rostfritt plåt bank ist för buntbandet, å 4st m10 bultar å kaross brickor. annars kommer du nog få skäll av nån bes gubbe.
Men ta å klipp,bocka å sätt tanken med 2mm rostfritt plåt bank ist för buntbandet, å 4st m10 bultar å kaross brickor. annars kommer du nog få skäll av nån bes gubbe.
Re: Hellfire Racing volvo 940, Insugs bygge
absoulut så skall bundbandet väck och ersättas av en rostfri plåt band.
vart ju tvungen och göra en mall till tankbanden.
Funderar start på JIC kopplingar...man kan ju byta ut dom efter hand till AN kopplingar om man vill det=)
vart ju tvungen och göra en mall till tankbanden.
Funderar start på JIC kopplingar...man kan ju byta ut dom efter hand till AN kopplingar om man vill det=)
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hellfire Racing volvo 940, Insugs bygge
håller med toffe om att åka te typ swedol ist, vrf köra med an kopplingar?
Re: Hellfire Racing volvo 940, Insugs bygge
An kopplingar är smidigt som fan om man ska åka pressat. de blir dyrt om man inte känner nån som jobbar bra om man vill ha presskoppling. skall det dessutom vara stålomspunnet så är det ap dyrt i hydralkvalite.
Re: Hellfire Racing volvo 940, Insugs bygge
Jag köper alla mina AN-grejjer här: http://stores.ebay.com/autofittings?_trksid=p4340.l2563" onclick="window.open(this.href);return false; riktigt bra priser och sjukt snabba leveranser.
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
Re: Hellfire Racing volvo 940, Insugs bygge
Det skall bli JIC kopplingar, åka till swedol så dom får pressa slangar osv
eller om polaren har lust att göra de på hans jobb
förstår inte varför allt skall vara så jäklat dyrt bara för det är lite bling bling..
eller om polaren har lust att göra de på hans jobb
förstår inte varför allt skall vara så jäklat dyrt bara för det är lite bling bling..
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 670
- Blev medlem: ons nov 28, 2007 6:39 pm
- Ort: Åmål
Re: Hellfire Racing volvo 940, Insugs bygge
ahberg skrev:hum, allt det börjar bli intressant att höra,
många teorier osv just med plenum,flöde osv...det finns väl 1000 olika formler att räkna efter så varje puls stämmer osvósvosv
jag skall sätta mig ner en stund senare o läsa på lite, sen återkmr jag
ang slangarna så tror jag inte dom kmr sugas ihop på tomgång..
rören är ca 50mm inuti slangarna på varje sida..enda biten där det är enbart slang är precis vid 45graders böjen, och där är ju slangen som styvast också
Dom kommer garanterat sugas ihop på tex tomgång vid böjjen. Hade likadant på min 16v turbo fast med kortare slangar och dom sög ihop sig en hel del,
Mvh
Samarbetspartners:
Do88.se
Degab
Do88.se
Degab
Re: Hellfire Racing volvo 940, Insugs bygge
återstår att se.
allt går ju att lösa isfall
allt går ju att lösa isfall
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Re: Hellfire Racing volvo 940, Insugs bygge
Hur går det här då?
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Re: Hellfire Racing volvo 940, Insugs bygge
liten dvala just nu..
skall iaf nu efter löningen fixa flänsar till spjällhuset samt beställa lite pneumatik kopplingar till insugen
dock måste jag hitta en längre gaswire nu till bilen också
skall iaf nu efter löningen fixa flänsar till spjällhuset samt beställa lite pneumatik kopplingar till insugen
dock måste jag hitta en längre gaswire nu till bilen också
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hellfire Racing volvo 940, Insugs bygge
bara att åka till närmsta moppe mek så har du vajer=)