Hellfire Racing volvo 940 m50 tips på däck???
Re: Hellfire Racing volvo 940, Insugs bygge
vet att 16v vajern skall vara längre så skall kolla med en sådan först=)
annars så blir det moppe vajer
annars så blir det moppe vajer
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
Re:
var ser man i regbeviset om bilen är helbilsgodkänd? har en 940 -95 o hade tänkt svetsa i bur nämligen,ahberg skrev:det bästa är att titta i regbeviset för o se om den är helbilsgodkänd.
min 940 -96 e inte de...blev std -98 på 940 bilarna..
så jag klar nog mig
Re: Hellfire Racing volvo 940, Insugs bygge
Bilen är ihop o vart o bromsade idag
Slutade på 511,5whp o 624wnm
Bilder o en rapport kmr inom kort
Slutade på 511,5whp o 624wnm
Bilder o en rapport kmr inom kort
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hellfire Racing volvo 940, Bromsad till 511whp
Grattis bra med moos
Vad för ladd och turbo osv?
Vad för ladd och turbo osv?
Micke Grönlund
Re: Hellfire Racing volvo 940, Bromsad till 511whp
Laddet blev 2,1bar. Mottryckstyrningen bråkadr bara så fick inte upp laddet mer
Turbon är en phr t62 tror ja den heter iaf
Återkmr med bild o film imorrn. Sitter o skriver med mobilen nu
Turbon är en phr t62 tror ja den heter iaf
Återkmr med bild o film imorrn. Sitter o skriver med mobilen nu
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1052
- Blev medlem: mån maj 26, 2008 8:40 am
- Ort: Karlskrona
Re: Hellfire Racing volvo 940, Bromsad till 511whp
Livsfarligtahberg skrev:Återkmr med bild o film imorrn. Sitter o skriver med mobilen nu
Jens Abrahamsson
0708323221
Min projekttråd: Volvo 242 VeemerTurbo
Min facebooksida: Jensas busbil
Instagram: Jensas_busbil
0708323221
Min projekttråd: Volvo 242 VeemerTurbo
Min facebooksida: Jensas busbil
Instagram: Jensas_busbil
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1052
- Blev medlem: mån maj 26, 2008 8:40 am
- Ort: Karlskrona
Re: Hellfire Racing volvo 940, Bromsad till 511whp
Hur går det med en update?
Jens Abrahamsson
0708323221
Min projekttråd: Volvo 242 VeemerTurbo
Min facebooksida: Jensas busbil
Instagram: Jensas_busbil
0708323221
Min projekttråd: Volvo 242 VeemerTurbo
Min facebooksida: Jensas busbil
Instagram: Jensas_busbil
Re: Hellfire Racing volvo 940, Bromsad till 511whp
Kmr så fort jag e hemna. Sitter i bilen på väg hem ifrån gatebil mantorp
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hellfire Racing volvo 940, Bromsad till 511whp
skriver ihop nåt när jag kmr hem ifrån jobbet, glömde laddaren te min dator i garaget igår
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hellfire Racing volvo 940, Bromsad till 511whp
Typiskt, skulle gärna se lite lek film från den
Micke Grönlund
Re: Hellfire Racing volvo 940, Bromsad till 511whp
kortsummering av veckan.
fick ihop bilen förra fredagen o slog en signal till Hans på autoeffekt.se och se om han hade någon tid så vi kunde bromsa o köra lite finlir i hans dynopack. fick tid på tordag morgon, kalas tänkte ja, håller bilen så blir det gatebil mantorp o härja lite, på måndagen tänkte ja fixa till lite små saker bara inför bromsningen, startade upp bilen o till min förvåning så hade jag ett oljetryck på 7bar+, jaha tänkte ja,började se över allt men såg ingen direkt fel förutom vevhusventen som spottat ut olja. Drog mig för att riva oljepumpen först men tog tag i de oriv väck pumpen och såg att plunchen hade lite små repor och kärvade på ett litet ställe. Skit bra då har jag hittat felet, Beställde en ny oljepump på tisdag morgon och fick den till eftermiddagen, direkt ner till garaget efter jobbet o monterade ihop allt, Döm till min förvåning så hade jag fortfarande samma skumma oljetryck,
Tänkte va fan det kan väl inte vara så enkelt att givaren i blocket har gett upp, provade montera en annan o vips så hade jag ett tryck på 4bar.
lastade bilen på onsdag kväll o torsdag morgon kom, anlände hos Hans och efter en liten stunds pratade och riggade börja vi mappa,
Märkte att det inte gick att få upp nåt laddtryck med min mottrycksstyring, max blev nog 1,3bar, jaha började felsöka,läckage testa allt men fann inget fel, provade en gammal hederlig pysventil och då kom laddet upp till 1,5bar,
De måste vara att fjädern i min WG är för slapp så avgaserna trycker upp den. så det fick blev en nödlösning på de hela, ryckte den nedre slangen på wg och körde enbart mottryck på ovan anslutning på wg:in, nu kom laddet.
Vi slutade på 2,1-2,2bars ladd vilket resulterade i 511whp o 624wnm.
Lambda ca 0,8
tändning 23grader på full mutter.
7000varv
finns lite mer att hämta men vi slutade här.
på fredagen bar de av mot mantorp, första körning blev på lördag, lite ovan att köra på bana samt att provköra bilen där.
kände lite på bilen första varvet, inne på andra varvet vid pariskurvan hinkade jag upp den men kom ut i grusen så expkärlet hoppade av la sig på grenröret vilket resulterade i att en stråle med kylarvatten hamnade på vindrutan (körde utan huv), polaren som åkte tänkte inte riktigt så långt o satte igång vindrutetorkarna såg knappt ett skit, in i depån, byte kärlet, moddade om vevhusvent lite bättre och torkade av vindrutan, ut igen o gav den rätt bra, inne på andra varvet så small sedan 3:ans växel, Fan me då men fortsatte köra på 2 o 4:ans växel några varv, men sedan ville inte 2:an mer heller så då vart de slutkört för min del.
men banne mig vad bilen gick på rakan, helt hysteriskt på alla växlar,
fick ihop bilen förra fredagen o slog en signal till Hans på autoeffekt.se och se om han hade någon tid så vi kunde bromsa o köra lite finlir i hans dynopack. fick tid på tordag morgon, kalas tänkte ja, håller bilen så blir det gatebil mantorp o härja lite, på måndagen tänkte ja fixa till lite små saker bara inför bromsningen, startade upp bilen o till min förvåning så hade jag ett oljetryck på 7bar+, jaha tänkte ja,började se över allt men såg ingen direkt fel förutom vevhusventen som spottat ut olja. Drog mig för att riva oljepumpen först men tog tag i de oriv väck pumpen och såg att plunchen hade lite små repor och kärvade på ett litet ställe. Skit bra då har jag hittat felet, Beställde en ny oljepump på tisdag morgon och fick den till eftermiddagen, direkt ner till garaget efter jobbet o monterade ihop allt, Döm till min förvåning så hade jag fortfarande samma skumma oljetryck,
Tänkte va fan det kan väl inte vara så enkelt att givaren i blocket har gett upp, provade montera en annan o vips så hade jag ett tryck på 4bar.
lastade bilen på onsdag kväll o torsdag morgon kom, anlände hos Hans och efter en liten stunds pratade och riggade börja vi mappa,
Märkte att det inte gick att få upp nåt laddtryck med min mottrycksstyring, max blev nog 1,3bar, jaha började felsöka,läckage testa allt men fann inget fel, provade en gammal hederlig pysventil och då kom laddet upp till 1,5bar,
De måste vara att fjädern i min WG är för slapp så avgaserna trycker upp den. så det fick blev en nödlösning på de hela, ryckte den nedre slangen på wg och körde enbart mottryck på ovan anslutning på wg:in, nu kom laddet.
Vi slutade på 2,1-2,2bars ladd vilket resulterade i 511whp o 624wnm.
Lambda ca 0,8
tändning 23grader på full mutter.
7000varv
finns lite mer att hämta men vi slutade här.
på fredagen bar de av mot mantorp, första körning blev på lördag, lite ovan att köra på bana samt att provköra bilen där.
kände lite på bilen första varvet, inne på andra varvet vid pariskurvan hinkade jag upp den men kom ut i grusen så expkärlet hoppade av la sig på grenröret vilket resulterade i att en stråle med kylarvatten hamnade på vindrutan (körde utan huv), polaren som åkte tänkte inte riktigt så långt o satte igång vindrutetorkarna såg knappt ett skit, in i depån, byte kärlet, moddade om vevhusvent lite bättre och torkade av vindrutan, ut igen o gav den rätt bra, inne på andra varvet så small sedan 3:ans växel, Fan me då men fortsatte köra på 2 o 4:ans växel några varv, men sedan ville inte 2:an mer heller så då vart de slutkört för min del.
men banne mig vad bilen gick på rakan, helt hysteriskt på alla växlar,
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hellfire Racing volvo 940, Bromsad till 511whp
film från sista svepet http://www.youtube.com/watch?v=nVwgzI30 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hellfire Racing volvo 940, Bromsad till 511whp
Har väl inte hänt så mycket med bilen på sista tiden.
Sitter en ZF m3/328 lådan nu på plats samt bytt utväxling i diffen till 3,31
Har lite problem med att generator remmen vill snurra ut sig hela tiden efter några fullgas repor
samt att vid fullgas så är det precis som effekten stannar upp runt 5500 varv i några sekunder för att sedan sparka till igen
Blir fan inte klok på detta
http://www.youtube.com/watch?v=nVwgzI30 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Lyssnar man mellan 0.20-0.25 in i klippet så hör man hur ljudet ändras för att sedan dra igen mot slutet.
Ser inget fel i loggen, tappar inte laddtryck eller nåt sånt heller
Provkörde bilen ikväll, precis som den börja bluddra men sedan släpper det.
Märker inget i 1,2,3an växel utan i 4:an får man fram detta
nån som har nån ide?
Råkade även hamna på lite film för dom som orkar att kolla ca 4min in i klippet
http://www.youtube.com/watch?v=rhucZTThEQc" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitter en ZF m3/328 lådan nu på plats samt bytt utväxling i diffen till 3,31
Har lite problem med att generator remmen vill snurra ut sig hela tiden efter några fullgas repor
samt att vid fullgas så är det precis som effekten stannar upp runt 5500 varv i några sekunder för att sedan sparka till igen
Blir fan inte klok på detta
http://www.youtube.com/watch?v=nVwgzI30 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Lyssnar man mellan 0.20-0.25 in i klippet så hör man hur ljudet ändras för att sedan dra igen mot slutet.
Ser inget fel i loggen, tappar inte laddtryck eller nåt sånt heller
Provkörde bilen ikväll, precis som den börja bluddra men sedan släpper det.
Märker inget i 1,2,3an växel utan i 4:an får man fram detta
nån som har nån ide?
Råkade även hamna på lite film för dom som orkar att kolla ca 4min in i klippet
http://www.youtube.com/watch?v=rhucZTThEQc" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1052
- Blev medlem: mån maj 26, 2008 8:40 am
- Ort: Karlskrona
Re: Hellfire Racing volvo 940 511whp 624wnm Problem?
Triggern?
Jens Abrahamsson
0708323221
Min projekttråd: Volvo 242 VeemerTurbo
Min facebooksida: Jensas busbil
Instagram: Jensas_busbil
0708323221
Min projekttråd: Volvo 242 VeemerTurbo
Min facebooksida: Jensas busbil
Instagram: Jensas_busbil