Sida 9 av 13
Re: Hellfire Racing volvo 940 blir m50b28 turbo
Postat: fre sep 21, 2012 11:25 pm
av ahberg
körde 3'' system hela vägen till nån japsdämpare i slutet
jag gillade me ljudet i den, lät riktigt arg
snikmotorn nu blir runt 450-500hp sedan den riktiga motorn vågar jag inte svara på riktigt, men iaf 650whp+
Re: Hellfire Racing volvo 940 blir m50b28 turbo
Postat: lör sep 22, 2012 7:23 am
av TurboTeamSyd
Ellisson lyckades ju med 530whp på sin snik-m50 så det borde du väll med kunna plocka
Re: Hellfire Racing volvo 940 blir m50b28 turbo
Postat: lör sep 22, 2012 10:35 am
av ahberg
målet med snikmotorn är inte att plocka så mkt det går utan bara få en roligt motorn som håller, att härja runt med på isen/snön i vinter
Re: Hellfire Racing volvo 940 blir m50b28 turbo
Postat: sön sep 30, 2012 9:58 pm
av ahberg
har hänt lite med bilen nu iaf
ett motorfäste klar
andra med klart
växelbalken klar samt ombyggt spakställ
snart dax att bygga grenrör
IC och ett tryckrör på plats
Investerade i en billyft me
Re: Hellfire Racing volvo 940 blir m50b28 turbo
Postat: tis okt 02, 2012 10:44 am
av Wezzli
Funkar det att göra Volvos kylare mot den motorn och hur har du då kopplat slangarna? Kör BMW's kylare på min bara för enkelhetens skull.
Re: Hellfire Racing volvo 940 blir m50b28 turbo
Postat: tis okt 02, 2012 10:56 am
av ahberg
kommer att använda 940 tropic kylare sen. slangarna e ju bara att köpa universala och sätta dit
Re: Hellfire Racing volvo 940 blir m50b28 turbo
Postat: tis okt 02, 2012 12:24 pm
av Wezzli
ahberg skrev:kommer att använda 940 tropic kylare sen. slangarna e ju bara att köpa universala och sätta dit
Jag menar mest med expansionskärlet. På BMW-motorn går den ju på vänstra sidan om motorn, lång väg att gå för att få ut den till höger sida fjäderbenstorn där man brukar sätta expansionskärlet, eller har du gjort om något som jag missat?
Re: Hellfire Racing volvo 940 blir m50b28 turbo
Postat: tis okt 02, 2012 12:33 pm
av ahberg
har inte kommit så långt ännu. där mitt exp kärl är kommer turbon hamna så jag får flytta den till andra sidan / alt sätta den bakom kylaren.
alltså mellan kylaren och motorn bara
Re: Hellfire Racing volvo 940 blir m50b28 turbo
Postat: tor okt 04, 2012 10:45 pm
av ahberg
Re: Hellfire Racing volvo 940 blir m50b28 turbo
Postat: fre okt 05, 2012 9:59 pm
av ahberg
kommit en bit på grenröret
trångt o jävligt skall de vara
Re: Hellfire Racing volvo 940 blir m50b28 turbo
Postat: fre okt 05, 2012 10:01 pm
av Toffe
varför så långa rör?
Re: Hellfire Racing volvo 940 blir m50b28 turbo
Postat: fre okt 05, 2012 10:23 pm
av ahberg
vart tvungen att dra rören så att jag för frigång för en 4' tum dp elle änns får plats med en downpipe.
svårt o förklara när man inte ser det framför sig
Re: Hellfire Racing volvo 940 blir m50b28 turbo
Postat: tis okt 09, 2012 8:48 pm
av ahberg
färdig punktad för ikväll, se om jag hinner börja helsvetsa möget imorrn
Re: Hellfire Racing volvo 940 blir m50b28 turbo
Postat: tis okt 30, 2012 10:01 pm
av ahberg
har hänt lite nu igen.
grenröret är helsvetsat, bara göra uttag för wg:in och avgasmottryck
avgasystemet är på gång upp
4'' dp fick precis plats
punktat upp, blir 4''rör till baksätet sedan 3,5 rör resten av biten
Fanns inga färdiga kardankrökar så tillverkade en egen lite snabbt, passade klockent
lite överblick
slant med vinkel slipen igen och fortsatte på avgastunnlen bakom passagerastolen,
hatar låga bilar med ett släppandes avgasystem i marken som skall ta i hela tiden vid minsta lilla
nu väntar jag bara på min ljuddämpare och lite v-bans klammor till avgasystemet
Re: Hellfire Racing volvo 940 blir m50b28 turbo
Postat: fre nov 02, 2012 8:53 pm
av NTCRS1
Intressant