Skrot och en massa Ford
Skrot och en massa Ford
Har bosatt mig söder över så nu gäller det att tänka positivt. Det gick tydligen att köra på isen för några år sedan här nere.
Så jag har börjar pyssla lite med en 142 som jag fick med huset.
Den är en smula rostig och fruktansvärt rostskyddad.
Jag vägde en av framskärmarna den vägde 9 kilo och är av glasfiber, det är ett centimetertjockt lager av underredsmassa och skit nästan överallt inklusive på glasfiberskärmarna.
Och givetvis är det en del rost under.
Kameran la av så nån bil blir det inte nu.
Så jag har börjar pyssla lite med en 142 som jag fick med huset.
Den är en smula rostig och fruktansvärt rostskyddad.
Jag vägde en av framskärmarna den vägde 9 kilo och är av glasfiber, det är ett centimetertjockt lager av underredsmassa och skit nästan överallt inklusive på glasfiberskärmarna.
Och givetvis är det en del rost under.
Kameran la av så nån bil blir det inte nu.
Senast redigerad av loop den fre apr 15, 2016 9:06 pm, redigerad totalt 2 gång.
Bilder
Jag vet inte hur det är med er, men jag gillar inte när folk har rostskyddat bilar i efterskott, med underredsbehandlingar mm, det brukar vara för mycket överraskningar under skiten helt enkelt.
Men ska köpa lite plåt så ska det nog bli fart på denna också. En småtrimmad B23 står på önskelistan.
Jag vet inte hur det är med er, men jag gillar inte när folk har rostskyddat bilar i efterskott, med underredsbehandlingar mm, det brukar vara för mycket överraskningar under skiten helt enkelt.
Men ska köpa lite plåt så ska det nog bli fart på denna också. En småtrimmad B23 står på önskelistan.
Nu har jag skrapat bort nästan all underredeamassa och skit från ett hjulhus fram. Det var rätt mycket. Det bortskrapade kommer alltså inte från skärmen, utan bara från resten av hjulhuset. Det vägde 13 kilo.
Fortsätter det så här så misstänker jag att bilen är minst 50kg lättare bara jag fått bort underredsmassan.
Hur fan tänker dessa gubbar som rostskyddsbehandlar bilar på det här viset egentligen. Det säger väl sig själv att 2-3 cm massa släpper från plåten om inte annat pga tyngden.
Fortsätter det så här så misstänker jag att bilen är minst 50kg lättare bara jag fått bort underredsmassan.
Hur fan tänker dessa gubbar som rostskyddsbehandlar bilar på det här viset egentligen. Det säger väl sig själv att 2-3 cm massa släpper från plåten om inte annat pga tyngden.
Nu har jag bytt blinkersreglage(var lite halvkrångligt konstigt nog) och hittat en skrot som inte tror att de handlar med guld. Så nu ska jag läsa på om B23 så jag får en bra att bygga på. Har troligen lokaliserat en m45a också. Så receptet nu är B23, små portad topp, folkracekam och m45a.
Det har dessutom varit kallgrader här, tyvärr lite lite och för kort tid, men det håller ju hoppet uppe. Blev riktigt glad när jag vaknande en morgon och det var 7 grader kallt.
Det har dessutom varit kallgrader här, tyvärr lite lite och för kort tid, men det håller ju hoppet uppe. Blev riktigt glad när jag vaknande en morgon och det var 7 grader kallt.
Vädret är ju bara deprimerande, jag hoppas ju på en vargavinter dvs en helt normal vinter norr om Tokholm.
Men jag har svetsat lite rost nu. Efter att ha sett äldre lagningar på den, så lades alla ambitioner på hyllan, så nu blir det till att lappa i hop den så den sitter ihop och det får se ut som det blir helt enkelt.
En B21 med M45a är på g som det verkar.
Jävlas annars mest med min sambos Mondeo som inte vill samma sak som jag dvs gå igenom besiktningen. Och sen så pillar jag lite på ett turbigrenrör till en Ford.
Men jag har svetsat lite rost nu. Efter att ha sett äldre lagningar på den, så lades alla ambitioner på hyllan, så nu blir det till att lappa i hop den så den sitter ihop och det får se ut som det blir helt enkelt.
En B21 med M45a är på g som det verkar.
Jävlas annars mest med min sambos Mondeo som inte vill samma sak som jag dvs gå igenom besiktningen. Och sen så pillar jag lite på ett turbigrenrör till en Ford.