Skrot och en massa Ford

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Nu är ett hjulhus klart. Höger fram.
Ska ta ut den idag, blir första gången på långt över 10 år som jag kört 140 och första gången på 2 år som bilen är ute ur garaget. Ska se om jag kan ta nån bild på den i belysning.

Har plockat bort främre kofångaren, nu så den ser lite mer glesbygdsräjser ut.
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Gick idag bakåt, sen jag flyttat den och provkört lite. Den går rätt bra otroligt nog.
Bak så var det mer rost, speciellt runt lysena. Men nu är den lite mer demonterad. Tog bort bakrekofångaren och tanken, för att kunna svetsa där bak. Har även skrapat underredsmassa i ett hjulhus bak, det är inte mindre än fram kan man säga och givetvis en del rost under.
jonch
Lite mer laddtryck
Inlägg: 39
Blev medlem: ons apr 23, 2008 10:46 pm
Ort: piteå

Inlägg av jonch »

bilder :D
mercedes!
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Min kamera har fått nåt fel, så bilerna blir inte bra.
Som den ser ut nu
Bild

Tidigare ägare har inte bara varit flitig med rostskydd utan även andra kreativa lösningar
Bild

Sen kan man ju undra hur bar detta rostskyddande har varit, bilen är ju dessutom rostlagad tidigare
Bild

Han var inte 18, men vissa ideer förstärker 18 års rejser i glesbygdsstuket. 242 stolar tex
Bild

Tyvärr uselkvalite, men jag undrar om det inte brunnit i motorutrymmet lite grann nångång
Bild
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Underredsmassa från två hjulhus ett bak och ett fram.
Bild

Överblick över mitt garage, med mina objekt och en bruksbil(Mondeo)
Bild

Rost
Bild

Bild

Skitkamera, ibland blir det bra kort, men oftast inte.
Tobben86
Lite mer laddtryck
Inlägg: 38
Blev medlem: lör aug 09, 2008 4:53 pm
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Tobben86 »

stort garage som får plats me så mkt
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

Huuuuh banan, du vid baklyset var den nog värre än min! Fast iofs den verkar ju ha småsaker som baljor och skärmkanter kvar så lite bättre är den nog allt :thumbright:
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Glufsen skrev:Huuuuh banan, du vid baklyset var den nog värre än min! Fast iofs den verkar ju ha småsaker som baljor och skärmkanter kvar så lite bättre är den nog allt :thumbright:
Jo det har de ju lagat tidigare.
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Tobben86 skrev:stort garage som får plats me så mkt
jepp, köpte garage med hus
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Nu är den färdig rostlagad framtill.

Köp lite prylar så jag får in pengar!
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... highlight=
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Denna har jag pysslat med på sistone. En gammal automatbil som nu fått en femväxlad låda. jag har velat ha en Taunus kombi i över 10år och nu har jag en.

Bild

Sen så håller jag på att ställa iordning en framvagn för bättre väghållning till denna. Den röda mk2 i bakgrunden ska snart besiktigas. Borde gjorts förra året.

Bild

Sen så finns det lite annt i gömmorna, bla denna gamla krigare. Som jag vill veta mer om. Så om ni vet nåt mer om den så hojta till. Jag vet att den gått i en norsk serie för jänkebilar och att det finns lite bilder på nätet därifrån på den.

Bild
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Nu är det gröna påställd inför midsommar. Fick flytta på 142an och kombin för att få ut den. Skönt med bilar som är körbara eller snabbt kan bli det.
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Nu har jag skaffat två rödblockare en B21A och en B230A, så nu ska det byggas en sugmotor till isbilen.

Har tänkt mig småportad topp(160 eller 530, är det nån skillnad?), folkracekam, extraktor, stående Weber 36/36DCD eller L-jetronic sen en M45 och svetsad diff. Sen är det bara att hoppas på en riktigt jävla kall vinter.
Tips om motorbygget mottages tacksamt, har inte skruvat Volvo förr.
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Jag funderar på en sådan här kam http://folkraceshop.se/volvo_b21b23b230 ... gory_id=86
Vad tror ni?
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Var till bilprovningen med Cortinan idag. 3st tvåor annars inget. Inte så illa för en bil som stått i 20år. Lite har jag fixat med bromsarna, men inte så mycket, men det var åndå en bakbroms som krånglade, samt ahnd bromsen.
Skriv svar