Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
sikko
Forumsberoende
Inlägg: 665
Blev medlem: ons jun 15, 2005 3:46 pm
Ort: Härnösand

Inlägg av sikko »

det blir intressant dehär :thumbright: Vet du nå vilka 60 fot han har kört med den???

:shock: Riktig mekaniker lapin burkar i garaget. :beerchug:
072 931 6764
Instagram novasikko
Användarvisningsbild
Henrik Braun
Forumsberoende
Inlägg: 663
Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
Ort: Karlshamn

Inlägg av Henrik Braun »

Skitball låda, dom är ju såå rejäla jericoprylarana har själv en WC-4 till min beemer =) Kolla detta vad gäller kopplingar och lite annat, om du inte redan hittat det förstås (rulla ner till slutet) http://www.jericoperformance.com/25.html

Du får ta bilder under locket oxå!!

vet du stegningarna i den?
1018hp 1215nm S38 i E28

0708438759
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Tror du kommer bli nöjd med lådan, min har funkat jättebra! :thumbright:

Angående tiltonkoppling så funkade det för mig, men wolverine vred som sagt sönder 1:ans drev
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1366
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

har boken som följer med, där är det där bladet du länka till med, så jag har läst det. Har lappen med utväxlingarna i garaget nu, men på ettan har jag 3.08 alt. 2.98 i varje fall. 3.08an i nu.
Får väl se vad jag hittar på i kopplingsväg, funderar på att snika lite och åka en 765 platta med sinter, men får se..

Fredde, hur har du löst sprängkåpan? någon bild kanske?
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Martin Lundkvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
Ort: Åhus

Inlägg av Martin Lundkvist »

Frän låda, gött att du valt manuell, det kommer du inte ångra, dra i spaken är ju inte fel. ATF luktar ju illa, fy, skönt att slippa!

Bästa jag åkt med henne är 1.30 i 60fot då på 10" slicks & 1300kg!

Lycka till!
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

kommer ihåg när jag satt på läktaren då du martin körde på actionmeet, bilen gul å grå då.

satt o glana lite slappt på en trött 745 tyckte jag innan jag såg starten..

BOIIING!!! så small du bara av linjen... då vart jag uppmärksam minsann ;)
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1366
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Martin Lundkvist skrev:Frän låda, gött att du valt manuell, det kommer du inte ångra, dra i spaken är ju inte fel. ATF luktar ju illa, fy, skönt att slippa!

Bästa jag åkt med henne är 1.30 i 60fot då på 10" slicks & 1300kg!

Lycka till!
1.30, det är en riktigt bra 60fot de! Manuellt är ballt jo, och så är det ju tufft att bara rycka i växlarna! och så slipper man Atf oljan som sagt.
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1366
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Kadett4wd skrev:kommer ihåg när jag satt på läktaren då du martin körde på actionmeet, bilen gul å grå då.

satt o glana lite slappt på en trött 745 tyckte jag innan jag såg starten..

BOIIING!!! så small du bara av linjen... då vart jag uppmärksam minsann ;)
Den är väldigt diskret tycker jag, det är bra det om man ska ut och testköra någon gång
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
EklundTPR
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: ons jan 17, 2007 11:08 pm
Ort: Åland/Stockholm

Inlägg av EklundTPR »

Hur går det för dig då?
Har du fått något gjort?
fått tag på en kåpa?
/Rikard
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1366
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

det ligger lite på is just nu, håller på å meckar bruksbil med sprucken topp :evil: Å sen grejjas det lite bakvagn på brorsans busStarlet tills ispirationen infinner sig ordentligt för att börja! Var några som hade kåpor på TPC, men ingen har lyckats kolla upp vad frakten till Åland blir ännu :roll:

Är ute efter en M90 eller automat kåpa som jag sedan bygger sprängskydd runt är det tänkt, mest för att slippa böka med adapterplatta och otymplig jänkkåpa som ändå måste göras om.
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1366
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

nu har det börjat rulla på lite igen å börjat hända lite i garaget.
Har sprakat ihop en sprängkåpa av lite delar från en M56 låda och lite plåt, så motorn och lådan är ihopparade. Sedan har jag börjat passa i motorn i bilen och ska börja bygga motorfästen m.m imorrn.

Fan va skönt att mecka på en större bil än kadetten! Nu kan man ju typ gå runt motorn i motorrummet när den saknar allt påplock :hihi: annat än lillopeln det!

En sak jag ble och fundera på är att jag tänkt stummontera motorn, men är det okej att stumma lådan oxå eller ska man hänga den i något som kan flexa lite? Läste i jericoboken att man inte skulle stumma lådan om inte motorn satt stadigt i plåtar både fram och bak. För brytningarnas skull då tänkte jag.
Motorn blir ju stum ihop med framvagnsbalken och den kan ju nog bete sig helt annorlunda än hur chassit runt växellådsfästet beter sig under full belastning? eller är det onödigt avancerat tänkande?
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1366
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Nu är motorfästen tillverkade. Passar bra med en 5 cylindrig motor i den!



Bild

Bild

Bild

Såhär blev det med sprängkåpan. Måste väl laga någon form av sprängskydd runt till sen.

Bild

Bild

Bild


Tre pedaler har hon fått igen också!

Bild

Nu blir det lite julledigt, sen blir det nog full fart i garaget igen.
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1312
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Ser ju grannt ut. :thumbright: Ska bli kul o se resten av prylarna som ska smidas ihop.
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

Bild


försök att använda flera hål i blocket till fästet, kommer med stor sanolikhet att spricka annars.
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1366
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Sleeper 86: Tror du det är så känsligt? Det höll förra året, men då var motorn gummiupphängd förstås.. Har du sett något block spricka p.g.a motorfästen byggt på liknande sätt? Isåfall får jag försöka göra något åt det, måste se vilka hål jag använder till generatorfästet, kommer inte ihåg.

Klabbe.p: Vi får väl se hur slutresultatet blir! börjar väl trilla dit lite prylar vartefter, har dock stora driftstörningar på tigsvetsen just nu, så det går lite trögt.
Vill så gärna ha ihop till sommarn!
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Skriv svar