Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!
- Henrik Braun
- Forumsberoende
- Inlägg: 663
- Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
- Ort: Karlshamn
Skitball låda, dom är ju såå rejäla jericoprylarana har själv en WC-4 till min beemer =) Kolla detta vad gäller kopplingar och lite annat, om du inte redan hittat det förstås (rulla ner till slutet) http://www.jericoperformance.com/25.html
Du får ta bilder under locket oxå!!
vet du stegningarna i den?
Du får ta bilder under locket oxå!!
vet du stegningarna i den?
1018hp 1215nm S38 i E28
0708438759
0708438759
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Tror du kommer bli nöjd med lådan, min har funkat jättebra!
Angående tiltonkoppling så funkade det för mig, men wolverine vred som sagt sönder 1:ans drev
Angående tiltonkoppling så funkade det för mig, men wolverine vred som sagt sönder 1:ans drev
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
har boken som följer med, där är det där bladet du länka till med, så jag har läst det. Har lappen med utväxlingarna i garaget nu, men på ettan har jag 3.08 alt. 2.98 i varje fall. 3.08an i nu.
Får väl se vad jag hittar på i kopplingsväg, funderar på att snika lite och åka en 765 platta med sinter, men får se..
Fredde, hur har du löst sprängkåpan? någon bild kanske?
Får väl se vad jag hittar på i kopplingsväg, funderar på att snika lite och åka en 765 platta med sinter, men får se..
Fredde, hur har du löst sprängkåpan? någon bild kanske?
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
- Ort: Åhus
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
1.30, det är en riktigt bra 60fot de! Manuellt är ballt jo, och så är det ju tufft att bara rycka i växlarna! och så slipper man Atf oljan som sagt.Martin Lundkvist skrev:Frän låda, gött att du valt manuell, det kommer du inte ångra, dra i spaken är ju inte fel. ATF luktar ju illa, fy, skönt att slippa!
Bästa jag åkt med henne är 1.30 i 60fot då på 10" slicks & 1300kg!
Lycka till!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Den är väldigt diskret tycker jag, det är bra det om man ska ut och testköra någon gångKadett4wd skrev:kommer ihåg när jag satt på läktaren då du martin körde på actionmeet, bilen gul å grå då.
satt o glana lite slappt på en trött 745 tyckte jag innan jag såg starten..
BOIIING!!! så small du bara av linjen... då vart jag uppmärksam minsann
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
det ligger lite på is just nu, håller på å meckar bruksbil med sprucken topp Å sen grejjas det lite bakvagn på brorsans busStarlet tills ispirationen infinner sig ordentligt för att börja! Var några som hade kåpor på TPC, men ingen har lyckats kolla upp vad frakten till Åland blir ännu
Är ute efter en M90 eller automat kåpa som jag sedan bygger sprängskydd runt är det tänkt, mest för att slippa böka med adapterplatta och otymplig jänkkåpa som ändå måste göras om.
Är ute efter en M90 eller automat kåpa som jag sedan bygger sprängskydd runt är det tänkt, mest för att slippa böka med adapterplatta och otymplig jänkkåpa som ändå måste göras om.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
nu har det börjat rulla på lite igen å börjat hända lite i garaget.
Har sprakat ihop en sprängkåpa av lite delar från en M56 låda och lite plåt, så motorn och lådan är ihopparade. Sedan har jag börjat passa i motorn i bilen och ska börja bygga motorfästen m.m imorrn.
Fan va skönt att mecka på en större bil än kadetten! Nu kan man ju typ gå runt motorn i motorrummet när den saknar allt påplock annat än lillopeln det!
En sak jag ble och fundera på är att jag tänkt stummontera motorn, men är det okej att stumma lådan oxå eller ska man hänga den i något som kan flexa lite? Läste i jericoboken att man inte skulle stumma lådan om inte motorn satt stadigt i plåtar både fram och bak. För brytningarnas skull då tänkte jag.
Motorn blir ju stum ihop med framvagnsbalken och den kan ju nog bete sig helt annorlunda än hur chassit runt växellådsfästet beter sig under full belastning? eller är det onödigt avancerat tänkande?
Har sprakat ihop en sprängkåpa av lite delar från en M56 låda och lite plåt, så motorn och lådan är ihopparade. Sedan har jag börjat passa i motorn i bilen och ska börja bygga motorfästen m.m imorrn.
Fan va skönt att mecka på en större bil än kadetten! Nu kan man ju typ gå runt motorn i motorrummet när den saknar allt påplock annat än lillopeln det!
En sak jag ble och fundera på är att jag tänkt stummontera motorn, men är det okej att stumma lådan oxå eller ska man hänga den i något som kan flexa lite? Läste i jericoboken att man inte skulle stumma lådan om inte motorn satt stadigt i plåtar både fram och bak. För brytningarnas skull då tänkte jag.
Motorn blir ju stum ihop med framvagnsbalken och den kan ju nog bete sig helt annorlunda än hur chassit runt växellådsfästet beter sig under full belastning? eller är det onödigt avancerat tänkande?
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Nu är motorfästen tillverkade. Passar bra med en 5 cylindrig motor i den!
Såhär blev det med sprängkåpan. Måste väl laga någon form av sprängskydd runt till sen.
Tre pedaler har hon fått igen också!
Nu blir det lite julledigt, sen blir det nog full fart i garaget igen.
Såhär blev det med sprängkåpan. Måste väl laga någon form av sprängskydd runt till sen.
Tre pedaler har hon fått igen också!
Nu blir det lite julledigt, sen blir det nog full fart i garaget igen.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1312
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
- Sleeper_86
- Forumsberoende
- Inlägg: 896
- Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
- Ort: Kalmar
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Sleeper 86: Tror du det är så känsligt? Det höll förra året, men då var motorn gummiupphängd förstås.. Har du sett något block spricka p.g.a motorfästen byggt på liknande sätt? Isåfall får jag försöka göra något åt det, måste se vilka hål jag använder till generatorfästet, kommer inte ihåg.
Klabbe.p: Vi får väl se hur slutresultatet blir! börjar väl trilla dit lite prylar vartefter, har dock stora driftstörningar på tigsvetsen just nu, så det går lite trögt.
Vill så gärna ha ihop till sommarn!
Klabbe.p: Vi får väl se hur slutresultatet blir! börjar väl trilla dit lite prylar vartefter, har dock stora driftstörningar på tigsvetsen just nu, så det går lite trögt.
Vill så gärna ha ihop till sommarn!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek