Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
rören är 42mm utvändigt, stämmer bra med storleken på avgasporten så. Är helt övertygad om att twinentry lösningen är det enda rätta på en femma också istället för att åka öppen collektor, man får ju ett trängre rör och avgaserna går genom turbon istället för att studsa runt i 5st rör.. Sedan har jag sett att folk brukar dela upp 3ans rör till båda sidor, bl.a annat alutech lär ska ha byggt så någon gång, men jag tror dethär funkar bättre.
Det är på inrådan av ärtan jag byggde så från första början, hade funkat bra på general lee menade han.
Klabbep: Den kommer gå så fint bara jag får allt å lira! fan va det ska bli skoj att få köra lite
Har beställt ett nytt avgashus också, Ar 1.00. Tror det blir betydligt bättre till denhär motorn. Ska ta hem lite aluböjjar till tryckrör och runners till insug då på samma gång.
Det är på inrådan av ärtan jag byggde så från första början, hade funkat bra på general lee menade han.
Klabbep: Den kommer gå så fint bara jag får allt å lira! fan va det ska bli skoj att få köra lite
Har beställt ett nytt avgashus också, Ar 1.00. Tror det blir betydligt bättre till denhär motorn. Ska ta hem lite aluböjjar till tryckrör och runners till insug då på samma gång.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
tack, de blir fint som fan! Nu är wastegateröret klart, intercoolern monterad, och tryckröret från turbon till coolern byggt. Ska bocka en fäst/täckplåt för kylaren ikväll, sen sitter den som den ska tror jag
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Såhär blev det med intercoolern å de, blir ett ganska diskret nylle på den tycker jag!
Uppe på intercoolern tänkte jag försöka klämma in en oljekylare, modell lång å smal Från M3 kanske?
Såhär blev röret från luftfilter till turbo
Och det färdiga resultatet av grenröret!
Uppe på intercoolern tänkte jag försöka klämma in en oljekylare, modell lång å smal Från M3 kanske?
Såhär blev röret från luftfilter till turbo
Och det färdiga resultatet av grenröret!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
du kommer må bra bakom spakarna i den bilen:)
Ser bra ut
Ser bra ut
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Den är något helt otroligt fin! Så va lite tveksam till en projekttråd, ifall man skulle klåpa till de
Men tack för alla kommentarer! Det sporrar till ett fortsatt väl utfört arbete!
Men tack för alla kommentarer! Det sporrar till ett fortsatt väl utfört arbete!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Nu har det punktats upp ett insug til racerbilen, tror designen känns igen Verkar funka bra på alla beemers, så jag kör på samma, och trenden verkar ju va att stort är bra, så de blev stort
En möjlig placering av dumpen?
Har punktat upp ett grenrör till min brors busbil oxå väntar på wastegaten bara så ska det helsvetsas, wg monteras och dras lite downpipe innan man kan börja lappa ihop torpeden igen
En möjlig placering av dumpen?
Har punktat upp ett grenrör till min brors busbil oxå väntar på wastegaten bara så ska det helsvetsas, wg monteras och dras lite downpipe innan man kan börja lappa ihop torpeden igen
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Finsmide!
Vad är det för turbo till 16 ventilarn? Rymdes just så pass där nere.
Vad är det för turbo till 16 ventilarn? Rymdes just så pass där nere.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
det är en Hx52a med 10#hus på, min gamla. För stor tycker jag, men brorsan vill ha den. Å andra sidan kommer den aldrig behöva ladda mer än en bar i den bilen, så det bör inte bli något problem med det avgashuset. Det är busbil deluxe, så det kan va fränt med lite kompressormotor karaktär
Det kommer nog bli mycket svordomar innan oljeretur och sånt är draget, men rördragningen är helt klart enklast om man monterar turbon så, och utrymme e ju en bristvara i en starlet
Det kommer nog bli mycket svordomar innan oljeretur och sånt är draget, men rördragningen är helt klart enklast om man monterar turbon så, och utrymme e ju en bristvara i en starlet
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 150
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 8:20 am
- Ort: åland finland
hehe hur du e dåKökarmicke skrev:det är en Hx52a med 10#hus på, min gamla. För stor tycker jag, men brorsan vill ha den. Å andra sidan kommer den aldrig behöva ladda mer än en bar i den bilen, så det bör inte bli något problem med det avgashuset. Det är busbil deluxe, så det kan va fränt med lite kompressormotor karaktär
Det kommer nog bli mycket svordomar innan oljeretur och sånt är draget, men rördragningen är helt klart enklast om man monterar turbon så, och utrymme e ju en bristvara i en starlet
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: fre apr 08, 2005 11:55 pm
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Oljekylare, lång å smal.... Jag har från M5 E34 i bra skick. Dra ett PM om det är intressant.
Pizza
Pizza
Alpina B3 3.2 -99
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com