Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Det var lite synd på kadetten jo, men det är sånt som händer. Volvon kommer inte köras på vanlig lansväg
Det mesta på kadetten som jag inte tänkt behålla är sålt eller kastat.
Å actionmeet var som en enda stor Icaparkering, fick inte bränna av en enda repa, pga. läkarbrist.
Nåja, hoppas nästa sommar blir bättre, och att man hinner få ihop bilen tills dess! ingen stress, det är ju bara november
Det mesta på kadetten som jag inte tänkt behålla är sålt eller kastat.
Å actionmeet var som en enda stor Icaparkering, fick inte bränna av en enda repa, pga. läkarbrist.
Nåja, hoppas nästa sommar blir bättre, och att man hinner få ihop bilen tills dess! ingen stress, det är ju bara november
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 250
- Blev medlem: mån sep 17, 2007 3:49 pm
- Ort: Månkarbo
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
frän bil.
Blir en kul motor med.
när planerar du att göra första burn outen:)
Blir en kul motor med.
när planerar du att göra första burn outen:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
det skulle vara kul att köra till sommarn, men det får ta den tid det tar. Är ingen mening med att stressa ihop något halvdant som man får göra om sen.
Men förhoppningsvis hinner jag dra en burnis någon gång under sommaren i varje fall!
Men förhoppningsvis hinner jag dra en burnis någon gång under sommaren i varje fall!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Jo har nog funderat att det är så, eftersom all text är kvar på insidan av däcken, det skulle dom inte vara om det gnuggat i 230 knyckbullen! skrev:däcken skrapade i stort sett bara i när man svängde med bilen i depån typ. inte under full flight rakt fram enl martin.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Nu har jag handlat upp mig på en Jerico DR-4 med vertical gate å hurstknopp å allt! Ett litet impulsköp efter allt för många timmars surfande på massa olika jänkarsidor och här på savar fanns det en bra tråd om starka manuella lådor.
Det tror jag kommer bli riktigt fränt, verkar funka bra med spakstället och så. Bara å rycka.
Kommer passa som handen i handsken i volvon!
Kan knäppa ett par bilder på den när jag hämtat den imorrn
Det tror jag kommer bli riktigt fränt, verkar funka bra med spakstället och så. Bara å rycka.
Kommer passa som handen i handsken i volvon!
Kan knäppa ett par bilder på den när jag hämtat den imorrn
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
härligt, en variant av det jag skrev på Opelklubben(opelpatte)vectramicke skrev:Nu har jag handlat upp mig på en Jerico DR-4 med vertical gate å hurstknopp å allt! Ett litet impulsköp efter allt för många timmars surfande på massa olika jänkarsidor och här på savar fanns det en bra tråd om starka manuella lådor.
Det tror jag kommer bli riktigt fränt, verkar funka bra med spakstället och så. Bara å rycka.
Kommer passa som handen i handsken i volvon!
Kan knäppa ett par bilder på den när jag hämtat den imorrn
svårt att missväxla och ganska lätt att få att fungera med 'liten' turbomaskin
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
gubben jag köpte den av har kört den med både sinter och med slirkoppling/gjutjärnslamell. Får lameller och lite annat med, men dom är ju så jävla stora när det är jänkargrejjer (mustang) så jag kommer inte kunna använda annat än centrumen ur lamellerna å pucka dom på något annat. Han menade att det var slir som gällde , men jag tror nog man skulle kunna köra med en vanlig koppling. Det är ju bara en riktigt stark manuell låda så..
Men hörde något rykte om att Team wolverine skottade ettans drev i sin när dom åkte tilton?
Sedan är jag lite fundersam på hur jag ska göra med sprängkåpan, det finns ju inte något som passar mellan jerico och volvo antar jag, så är det vettigast att köpa typ en sfi godkänd chevakåpa i stål som man bultar på en KL-adapterplatta, eller ska man bygga något eget, som får en mycket vettigare diameter, i stål och hoppas på att man får åka med den, eller bygga en i aluminium kanske och bygga ett sprängskydd runt?
Vilket låter vettigast ur enkelhet/ dragracereglers synpunkt?
Patrik: jo, det känns som ett riktigt vettigt koncept!
Men hörde något rykte om att Team wolverine skottade ettans drev i sin när dom åkte tilton?
Sedan är jag lite fundersam på hur jag ska göra med sprängkåpan, det finns ju inte något som passar mellan jerico och volvo antar jag, så är det vettigast att köpa typ en sfi godkänd chevakåpa i stål som man bultar på en KL-adapterplatta, eller ska man bygga något eget, som får en mycket vettigare diameter, i stål och hoppas på att man får åka med den, eller bygga en i aluminium kanske och bygga ett sprängskydd runt?
Vilket låter vettigast ur enkelhet/ dragracereglers synpunkt?
Patrik: jo, det känns som ett riktigt vettigt koncept!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele