Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
micke999
Förvisad
Inlägg: 813
Blev medlem: tis apr 03, 2007 9:41 am
Ort: västerås

Inlägg av micke999 »

de är ju så porrig den bilen hoppas du fortsätter å bygga lika fint som kaross och chassi är byggt!!
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1366
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Det var lite synd på kadetten jo, men det är sånt som händer. Volvon kommer inte köras på vanlig lansväg :)
Det mesta på kadetten som jag inte tänkt behålla är sålt eller kastat.
Å actionmeet var som en enda stor Icaparkering, fick inte bränna av en enda repa, pga. läkarbrist.

Nåja, hoppas nästa sommar blir bättre, och att man hinner få ihop bilen tills dess! ingen stress, det är ju bara november :wink:
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Nicke Blom
För mycket laddtryck
Inlägg: 250
Blev medlem: mån sep 17, 2007 3:49 pm
Ort: Månkarbo

Inlägg av Nicke Blom »

har du några vettiga kadett saker kan du väl pm:a :thumbright:

fin bil btw...
NBR
mickehr
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: fre jan 25, 2008 11:16 pm
Ort: Billeberga
Kontakt:

Inlägg av mickehr »

Riktigt fin 745, Martin L's gamla bygge, inte sant? Har sett den ett xxx antal gånger och dreglat lika många gånger :hihi:
Lycka till :thumbright:
En motor utan Turbo den Suger :P

Mikael Holmkvist Reschke
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

frän bil.

Blir en kul motor med.

när planerar du att göra första burn outen:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1366
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

det skulle vara kul att köra till sommarn, men det får ta den tid det tar. Är ingen mening med att stressa ihop något halvdant som man får göra om sen.
Men förhoppningsvis hinner jag dra en burnis någon gång under sommaren i varje fall! :twisted:
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Grefven

Inlägg av Grefven »

däcken skrapade i stort sett bara i när man svängde med bilen i depån typ. inte under full flight rakt fram enl martin.
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1366
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

bullen! skrev:däcken skrapade i stort sett bara i när man svängde med bilen i depån typ. inte under full flight rakt fram enl martin.
Jo har nog funderat att det är så, eftersom all text är kvar på insidan av däcken, det skulle dom inte vara om det gnuggat i 230 knyck :thumbright:
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
K.jonsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 331
Blev medlem: lör jun 03, 2006 6:04 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av K.jonsson »

Härligt att du la upp en tråd om den! Ska bli intressant att följa.
jäkligt bra bil du kom över måste jag säga.
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1366
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Nu har jag handlat upp mig på en Jerico DR-4 med vertical gate å hurstknopp å allt! Ett litet impulsköp efter allt för många timmars surfande på massa olika jänkarsidor och här på savar fanns det en bra tråd om starka manuella lådor.
Det tror jag kommer bli riktigt fränt, verkar funka bra med spakstället och så. Bara å rycka.
Kommer passa som handen i handsken i volvon!
Kan knäppa ett par bilder på den när jag hämtat den imorrn
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
LarC

Inlägg av LarC »

ojoj..Det är nog en fin låda!
Kommer du köra med nån frän slirkoppling också eller hur gör man?
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

vectramicke skrev:Nu har jag handlat upp mig på en Jerico DR-4 med vertical gate å hurstknopp å allt! Ett litet impulsköp efter allt för många timmars surfande på massa olika jänkarsidor och här på savar fanns det en bra tråd om starka manuella lådor.
Det tror jag kommer bli riktigt fränt, verkar funka bra med spakstället och så. Bara å rycka.
Kommer passa som handen i handsken i volvon!
Kan knäppa ett par bilder på den när jag hämtat den imorrn
härligt, en variant av det jag skrev på Opelklubben(opelpatte)
svårt att missväxla och ganska lätt att få att fungera med 'liten' turbomaskin
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1366
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

gubben jag köpte den av har kört den med både sinter och med slirkoppling/gjutjärnslamell. Får lameller och lite annat med, men dom är ju så jävla stora när det är jänkargrejjer (mustang) så jag kommer inte kunna använda annat än centrumen ur lamellerna å pucka dom på något annat. Han menade att det var slir som gällde , men jag tror nog man skulle kunna köra med en vanlig koppling. Det är ju bara en riktigt stark manuell låda så..
Men hörde något rykte om att Team wolverine skottade ettans drev i sin när dom åkte tilton?

Sedan är jag lite fundersam på hur jag ska göra med sprängkåpan, det finns ju inte något som passar mellan jerico och volvo antar jag, så är det vettigast att köpa typ en sfi godkänd chevakåpa i stål som man bultar på en KL-adapterplatta, eller ska man bygga något eget, som får en mycket vettigare diameter, i stål och hoppas på att man får åka med den, eller bygga en i aluminium kanske och bygga ett sprängskydd runt?
Vilket låter vettigast ur enkelhet/ dragracereglers synpunkt?

Patrik: jo, det känns som ett riktigt vettigt koncept!
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1366
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

nu har jag vart efter lådan. är riktit ball!

Bild


Bild


Bild


Bild
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

Grymt sa grisen!
Skriv svar