Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån dec 18, 2017 9:41 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1054 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: tis jul 01, 2014 7:32 am 
Offline
Impellerhead
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Inlägg: 2512
Ort: Skellefte
Bra jobbat :thumbright:

_________________
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jul 01, 2014 12:08 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
Inlägg: 556
jävla gott! :thumbright:

hur långt drar du den med 93.2veven? 8500?

mvh Wigge

_________________
Sgracing vi fixar de mesta!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jul 01, 2014 3:11 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Inlägg: 1347
Ort: Åland
de drar nog iväg emot 9300-9400rpm

_________________
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jul 01, 2014 3:20 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis sep 23, 2003 7:44 pm
Inlägg: 211
Ort: Örebro
Är det samma motor som satt i 745an? Hur mycket mer vässad är den? Riktigt häftigt bygge med en volvofemma!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jul 01, 2014 4:17 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Inlägg: 1347
Ort: Åland
det är samma motor med samma ladd, det som är ändrat är en lite effektivare intercooler (66gr vid mål istället för tidigare ca 85gr) eventuellt ett lite bättre insug å kanske lite bättre flöde på avgas. (grövre och kortare downpipe) Nu går spridarna på 100% det gjorde dom inte tidigare, så något har ändrat.

_________________
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jul 01, 2014 4:19 pm 
Offline
Impellerhead
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 18, 2006 11:30 am
Inlägg: 300
Ort: Sthlm / Skellefteå
Kul! Grattis! :thumbright:

_________________
Simon Markström 072-233 04 11

7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jul 01, 2014 4:24 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20386
Ort: Tomterna/sävar
stort grattis! mycket bra jobbat! vad är största skillnaderna mellan bilarna som chafför?

mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jul 01, 2014 8:54 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Inlägg: 1347
Ort: Åland
det mesta :hihi: sitter ju typ 1m längre bak i bilen nu, och mycket lägre, sen är den ju en del trängre förstås. Men annars vet jag väl inte om det skiljer så mycket, de e ju manuell låda med samma typ av spakställ som i den gamla. Dock är det ju en hel del att lära sig med slirkopplingen nu, och en hel del skruvande blir det ju förstås med det då.

_________________
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jul 01, 2014 9:37 pm 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 5524
Ort: Lund
Grattis, bra jobbat!

Erland


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jul 02, 2014 12:26 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Inlägg: 1347
Ort: Åland
Skulle någon vara intresserad av att köpa bränslepumpen och regulatorn jag har i bilen nu? En weldon 2345-A och en aeromotive regulator. Skulle vilja byta till mekanpump så jag kan pina på motorn lite mer :twisted:

_________________
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör aug 16, 2014 12:54 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tor nov 14, 2013 8:43 pm
Inlägg: 19
Mors!
Har nu läst igenom alla 69 sidor i ett svep, phhuu! Måste säga att jag är grymt imponerad! Kul att du fortsätter köra med T5 maskin trots alla motgångar, finns inget vackrare ljud än högvarvande 5 cyl med mycket laddtryck. Ska bli kul att följa fortsättningen med nya bilen :)

Mvh V


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör aug 16, 2014 8:03 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Inlägg: 1347
Ort: Åland
T5 motorn är grym bara man får den att hålla!
Nu går den 7.67 285km/h på 2.3bars laddtryck, laddar jag på mer börjar den leana ut för mycket på grund av bottnat soppasystem.
ligger runt 11.4-11.8 i afr då, när jag åkte 7.55 med den laddade jag 2.75bar, då gick den på 13afr.
Tur inte kopplingen låste upp då hade den nog gått sönder om den kommit ner lite i varv :?

Jag vann senaste tävlingen på kjula med, Pistonhead open 4.
Kvalresultat 4to6:
1 1711 Mikael Holmström 0,9379 1,1467 229,96 4,9087 284,92 7,6728
2 4613 Mattias Lithammer 1,2041 1,1668 224,44 5,0428 276,29 7,8796 +0,2068
3 4279 Torbjörn Israelsson 0,4724 1,2522 200,50 5,5632 242,34 8,7399 +1,0671
4 32649 Søren Kristensen 1,4458 1,3637 194,12 5,7635 240,32 9,0334 +1,3606
5 2385 Björn Holmberg 1,2770 1,6610 128,64 7,5598 164,38 12,4045 +4,7317


Har en tävling kvar att köra i cupen nu, efter det tror jag att jagkommer börja sälja av lite prylar från bilen som ska uppdateras i vinter.
Bränslepump, spridare, regulator, fälgar runt om med däck kommer nog bytas ut mot beadlock, bromsskärmar har jag en röd som sitter på cavaliern och en svart jag åkte med på Volvon, kommer börja åka med dubbla skärmar så dessa ryker med =)

Är det något som kunde vara intressant, så hojta till!

_________________
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis sep 09, 2014 8:33 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Inlägg: 1347
Ort: Åland
I helgen som var va jag till kjula och brassade av sista deltävlingen i Pistonhead open :)
Cupvinsten var klar redan före denhär tävlingen så vi passade på att experimentera lite med motorn till denhär helgen.
Eftersom botten var nådd i bränslesystemet tog jag en riktig rövare och köpte en MSD fuelpump booster av PPF och matar på lite mer ström till pumpen, och ställde på grund-bränsletrycket lite till.
Det funkade över förväntan! :thumbright:
Jag flyttade även om bakdämparna lite för att råda bot på 60foten då dom bottnade i starten tidigare, och det gjorde susen det med :)

Första rundan ut blev lite halvhjärtad och oredig för att se hur den stod i soppamappen på samma ladd vi åkt tidigare, gick fett som fan, å i mål på 8.19
Runda 2 laddade vi på lite mer än tidigare, ca 2.7bar ladd, en 60fot på 1.12 å i mål på 7.52 289km/h Nytt pers!

Tredje rundan, lite mer ladd, 2.85bar, 1.12 i 60fot igen, å stormar i mål på 7.38 296km/h! Snabbaste rundan för mig i helgen.

Sen laddade vi på lite mer i starten, runt 2.5bar mot tidigare 1.8, då gick 60foten ner till 1.09 som bäst! Även slutfarten skuttade upp till 300.6km/h :twisted: Dock kom däcksskaket nu, så några förbättringar av tiden blev det inte, åkte 7.45, 7.55 och 7.45 under elemineringen på söndagen med lite skak runt 60foten i alla rundor.
Tyvärr åkte jag ut i semin mot kalmarvolvon pg.a en rödlykta, men det är sånt som kan hända i dragracing :)

Film från rekordrepan i lördags!
https://www.youtube.com/watch?v=GC-tzujIoqY

_________________
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis sep 09, 2014 9:03 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Inlägg: 788
Ort: Nordmaling
Synd med rödlyktan men bra jobbat med bilen!! :thumbright:

_________________
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons sep 10, 2014 8:07 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre dec 09, 2011 10:01 pm
Inlägg: 243
Ort: tierp nästan
grymt härlig ljud i maskin! och en jäkligt fin bil :thumbright: :thumbright:


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1054 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010