Lite från Boström & Jens

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Lite från Boström & Jens

Inlägg av Mats A »

Boström bygger på för full fart , det nya grenröret börjar ta form nu
Bild

Bild

Jens testar in en ny spoiler , tyvärr var passformen dålig
Bild
Användarvisningsbild
Lo0z3R
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: fre nov 14, 2003 1:33 pm

Inlägg av Lo0z3R »

Har vi fått svets igen eller?? :?: :roll:
BMW 1602 TIC (under uppbyggnad) Opel Vectra DTI
Användarvisningsbild
Jonas CRX VTi 94
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jonas CRX VTi 94 »

Bygger ni grenrör med simons avgasdelar??? Funkar det? Jag använde tryckkärlsrör.
/Jonas Åhgren

En stjärna *

Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Grenrör

Inlägg av Magnus »

Jag fick låna håkans svets ett tag.Det fanns inga tryckkärlsböjar med rätt innerdiameter så jag fick använda simonz delar.måste göra n upphängning för turbon annars lär det ju spricka hej vilt.måste ju prova iallafall.
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Verkar lite vågat att bygga i så tunna rör, jag skulle tro det spricker men vi får väl se.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Jonas CRX VTi 94
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jonas CRX VTi 94 »

Bra att någon vågar testa. Ska bli kul att se vad som händer. Jag tror den metallen är för mjuk för att spricka. Vi får se.
/Jonas Åhgren

En stjärna *

Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
Jonas T
För mycket laddtryck
Inlägg: 240
Blev medlem: sön sep 21, 2003 4:05 pm
Ort: Västkusten

Inlägg av Jonas T »

Jag brukar inte vara någon kraxande olyckskorp, men kåmpisen här hemma testade med såna rör. Fungerade bra till en början med bra och stabila upphängningsstag, Men...................... efter ungefär en vecka och tokkörning så började den låta konstigt och tappade kraften helt. Vid en snabb besiktning kunde det konstateras att 3:an och 4.ans cylindrar bränt hål i första böjen efter toppen :cry: . Stort som en enkrona ungefär. För övrigt fick rören en ganska trevlig färg typ lysrör efter lite gasande. Det finns kanske rör i olika kvalitet och det är möjligt att hans bil gick väl snålt o s v men han byggde efter detta nytt i tryckkärlsrör.

MVH Jonas T
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

har man byggt rätt är det inga problem. vi har byggt flera sådana grenrör men det kräver mycket mer av konsktruktionen och upphängning. jonas t brände ni hål i röret? (skär brännare?)
Jonas T
För mycket laddtryck
Inlägg: 240
Blev medlem: sön sep 21, 2003 4:05 pm
Ort: Västkusten

Inlägg av Jonas T »

Jens: :wink: Jo det såg faktiskt ut som brännaren varit framme, iochförsig så var det betydligt snävare böjar på kompisens rör än på boströms. Så det kanske blir varmare då?

MVH Jonas T
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Grenrör

Inlägg av Magnus »

Jag kommer att bygga kollektorn i tjockare plåt typ isärkapade raka-vattenledningsrör (3mm gods) och även ha en 5 cm stump mot grenrörsflänsen svarvad konisk ut från g.flänsen upp till simonsrörens storlek i samma godstjocklek.dom storlekar som finns på v.rören är typ 42 invändigt och nästa steg är 50 mm så det fanns inget steg därimellan om man inte vill köpa svindyra rostfria böjar.som sagt-måste ju prova iallafall.annars har man väl lärt sig nåt.
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

varenda gång jag haft olika godstjocklek på rören i grenröret så har det spruckit där.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Johan
För mycket laddtryck
Inlägg: 211
Blev medlem: tis sep 23, 2003 7:44 pm
Ort: Örebro

Inlägg av Johan »

bosdtröm: härligt att du trimmar b23nu.får man fråga varför du inte har har b20 motorn?
Skriv svar