200sx M5 Turbo v2.3 (8.97@249)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
tobbeturbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: sön sep 30, 2007 3:56 pm
Ort: Arboga

Inlägg av tobbeturbo »

maranello skrev::shock:

oj oj oj. kunde aldrig tänka mig att det paketet skulle få plats.

men men.

:thumbright:

mvh
Man får ju bygga motorn o sen se till så bilen passar den :lol:

//tobbe
Tillverkar/svetsar olika detaljer i alu/rostfritt till motorutrymmen,typ ic rör mm, kom med ideer så kanske det går att ordna. 073-5297882
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Blir tufft det här! 900 whp here we come :hihi:
Användarvisningsbild
maranello
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: mån sep 29, 2008 11:39 pm
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av maranello »

jo de e ju sant. hehe.

man måste ju tänka stort :thumbright:
/// JoNi Performance Parts

Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se

KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Man får ju bygga motorn o sen se till så bilen passar den :lol:

//tobbe[/quote]

Det där var iaf. dagens sanning :thumbright:
Det är ju alltid så det brukar sluta :hihi:

Juste bygge, skulle du fortsätta med org. bakvagn?
Vad är det för snigel?

Edit, såg att det skulle vara en BW 475
Användarvisningsbild
AsLoT
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tis mar 04, 2008 9:16 pm
Ort: Östersund

Inlägg av AsLoT »

j björk skrev:
Juste bygge, skulle du fortsätta med org. bakvagn?
Vad är det för snigel?

Edit, såg att det skulle vara en BW 475

Jo det blir orginal bakvagn. Eller nästan.. sitter s14 diff på.

Har bytt stag bak så jag kan justera hjulvinklar sen blir det nya dämpare mer för rakt fram.
Sitter gula Koni på nu, inte helt optimalt för rakt fram åka.

Hinner inte bygga om drivlinan denna vinter... Testar o ser hur länge axlarna håller. ;)
Diffen tror ja faktiskt kommer hålla.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742

8.97 @ 249km/h med 200sx
Användarvisningsbild
Bin_larsson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 22
Blev medlem: lör aug 30, 2008 12:46 am
Ort: Kalix

Inlägg av Bin_larsson »

mycket grymt bygge!! :thumbright:
Pizza
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: fre apr 08, 2005 11:55 pm
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Pizza »

Muppstöddigt bygge måste man ju säga, spec när du gör så mkt själv, då är det kul å läsa tråden, annars är det bara massa kartonger på bilderna...

Hur är det med insuget, byggt diffusor eller bara mackat in allt? Löser sig ju iof ganska enkelt med avgas tempar vid bromsningen.

PIzza
Alpina B3 3.2 -99
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
Användarvisningsbild
AsLoT
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tis mar 04, 2008 9:16 pm
Ort: Östersund

Inlägg av AsLoT »

Pizza skrev:
Hur är det med insuget, byggt diffusor eller bara mackat in allt? Löser sig ju iof ganska enkelt med avgas tempar vid bromsningen.

PIzza

Ingen diffusor. Bara helt tomt inuti. Syns på några bilder tidigare i tråden...
Formen är väl en allmänt accepterad form iaf. och lär funka ok.

Har inga uttag för avgastemp för varje cylinder som det är nu men har funderat på att montera i det.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742

8.97 @ 249km/h med 200sx
Användarvisningsbild
AsLoT
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tis mar 04, 2008 9:16 pm
Ort: Östersund

Inlägg av AsLoT »

Har byggt avgassystemet klart till diffklumpen nu. Fattas lite rör innan jag kan göra det helt klart.
Blir 4" hela vägen med 5" diesel utblås. :)

Bild
En del av systemet.


Har monterat all plast på ena sidan samt bakdelen också.
Allt monteras med M6-skruv för att få ett lite rejsigare utsende vilket ja tycker är snyggt.
Använde popnitsmuttrar att skruva i.

Bild
Biltema popnitsmuttertång.


Ställde ner bilen på hjul för första gången idag också.
Riktigt nöjd!!
Innre skärmkanten bak ska kapas bort så bilen kan sätta sig ordentligt utan att ta i skärmkanterna med hjulen.



Bild



Bild


Bild


Frågan nu är vilken färg som jag ska lacka den i... Funderar på vit...
Finns det någon som är duktig på photoshop och orkar färglägga någon bild åt mig så skulle det uppskattas.
Lättare att bestämma sig då tror ja.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742

8.97 @ 249km/h med 200sx
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Vita japsare går alltid hem! :thumbright:

Ser riktigt bra ut bilen!
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

vore asballt med mattsvart. finns ju en drifting 200a som var mattsvart. riktigt najs :)
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
tobbeturbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: sön sep 30, 2007 3:56 pm
Ort: Arboga

Inlägg av tobbeturbo »

ogge skrev:vore asballt med mattsvart. finns ju en drifting 200a som var mattsvart. riktigt najs :)
Aslot tyckte också att den skulle vara mattsvart, men jag tror den blir coolare om det är vit.......eller rosa :D

//tobbe
Tillverkar/svetsar olika detaljer i alu/rostfritt till motorutrymmen,typ ic rör mm, kom med ideer så kanske det går att ordna. 073-5297882
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

färgen är ju helt ovesäntlig på en sån här bil... :twisted:

EDIT röd primer duger väll så inte rosten kommer så fort :thumbright:
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

En brutal killer som den där kan väl inte vara annat än mattsvart?
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
AsLoT
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tis mar 04, 2008 9:16 pm
Ort: Östersund

Inlägg av AsLoT »

Plenum helt klart nu.
Ska bara förstärka lite med rundstång så ja inte skjuter nån svets.

Bild


Yxade bort 3.5" anslutningarna på ICn och ersatte med 4".
Bra flow :)

Bild

Bild



Lägger upp ett par bilder på garagepolaren tobbeturbos fjäderben och rörbärarmar som han byggt också.

Bilen är en S4 men spindlarna är från S2.
Sellholm ben och custom rörbärarmar med uniballs. Orginal framvagnsbalk helt borttagen.
PORR!
Vill också ha på min...

Bild

Bild
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742

8.97 @ 249km/h med 200sx
Skriv svar