200sx M5 Turbo v2.3 (8.97@249)
Re: 200sx M5 Turbo v2.3 (9.12@248 !!!)
lätt enklaste å bästa tändningen som går å ha på räserbilen
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
200sx M5 Turbo v2.3 (9.12@248 !!!)
It's alive!!!
Hoppa igång direkt. Går på alla och har tomgång.
Respect till mig själv.
https://fbcdn-video-a.akamaihd.net/cfs- ... fbc45cd248" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoppa igång direkt. Går på alla och har tomgång.
Respect till mig själv.
https://fbcdn-video-a.akamaihd.net/cfs- ... fbc45cd248" onclick="window.open(this.href);return false;
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Re: 200sx M5 Turbo v2.3 (9.12@248 !!!)
Fick hem nya kladdiga däck. Dom jag åkte med förra året var 7år gamla... inte helt optimalt kanske.
Lite kvar på dom gamla så blir ut o burna sen lägga på dom nya.
Luftslangar och ventilation till lådan.
Locket på.
Wather wetter påfyllning och luftning innan uppstart.
Luftmojängerna.
Kunde ju gömt undan det nånstans men jag gillar när det ser lite komplicerat och stökigt ut så ja montera allt väl synligt
Kul om man kan framkalla lite "wtf" och
Ser taggad ut i år
Lite kvar på dom gamla så blir ut o burna sen lägga på dom nya.
Luftslangar och ventilation till lådan.
Locket på.
Wather wetter påfyllning och luftning innan uppstart.
Luftmojängerna.
Kunde ju gömt undan det nånstans men jag gillar när det ser lite komplicerat och stökigt ut så ja montera allt väl synligt
Kul om man kan framkalla lite "wtf" och
Ser taggad ut i år
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Re: 200sx M5 Turbo v2.3 (9.12@248 !!!)
Ser mycket bra ut
Tänkte du köra EDPS i sundsvall? Eller ska du stå på mässan i östersund?
Tänkte du köra EDPS i sundsvall? Eller ska du stå på mässan i östersund?
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
200sx M5 Turbo v2.3 (9.12@248 !!!)
Det blir mässan i Östersund. Hinner inte testa nått innan Sundsvall så det känns lite tidigt...
Ja tror första för mig blir Sveg i år.
Ja tror första för mig blir Sveg i år.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Re: 200sx M5 Turbo v2.3 (9.12@248 !!!)
Ok.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2435
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Re: 200sx M5 Turbo v2.3 (9.12@248 !!!)
Ser riktigt bra ut
NXJ
NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Re: 200sx M5 Turbo v2.3 (9.12@248 !!!)
Nu kommer uppdateringen som Ajden väntat på
Slipat till paddlarna som Ajden gjort till mig. (tack tack)
Massa kablar blir det. 8ledare bara till ratten nu.
Linelock, launch, paddle upp, paddle ner.
Blir finfint.
Provkörde allt och först funka det inte... kom på att ventilerna behövde pilottryck för att fungera.
Elen drar en liten ventil, pilottrycket drar sedan den stora ventilen. Funkar som 2st ventiler i en ungefär.
Det innebär en liten slang till till varje ventil... mekade ihop det lite snabbt med grejer som jag hade hemma men det blir väldigt rörigt nu med mycke kopplingar.
Fler kopplingar brukar ju innebära fler ställen det kan läcka på.
Har en sån här ligger. Ska fixa kopplingar till den och dra om luften sen så ja slipper alla kopplingar.
Slipat till paddlarna som Ajden gjort till mig. (tack tack)
Massa kablar blir det. 8ledare bara till ratten nu.
Linelock, launch, paddle upp, paddle ner.
Blir finfint.
Provkörde allt och först funka det inte... kom på att ventilerna behövde pilottryck för att fungera.
Elen drar en liten ventil, pilottrycket drar sedan den stora ventilen. Funkar som 2st ventiler i en ungefär.
Det innebär en liten slang till till varje ventil... mekade ihop det lite snabbt med grejer som jag hade hemma men det blir väldigt rörigt nu med mycke kopplingar.
Fler kopplingar brukar ju innebära fler ställen det kan läcka på.
Har en sån här ligger. Ska fixa kopplingar till den och dra om luften sen så ja slipper alla kopplingar.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Re: 200sx M5 Turbo v2.3 (9.12@248 !!!)
Ser grymt ut!!
Du har fått ett riktigt tempo sen du flyttade från byhåla!!!
Gapa till fall jag ska komma upp o crewa åt dig när det är dags för körning.!!!
Du har fått ett riktigt tempo sen du flyttade från byhåla!!!
Gapa till fall jag ska komma upp o crewa åt dig när det är dags för körning.!!!
Volvo 740 T5
www.garaget.org/karning
www.garaget.org/karning
Re: 200sx M5 Turbo v2.3 (9.12@248 !!!)
Paddlarna vart riktigt sjysta Stefan!
Dax för en snytfilm från Östersund snart då:)
Dax för en snytfilm från Östersund snart då:)
Re: 200sx M5 Turbo v2.3 (9.12@248 !!!)
Nu blir jag glad när du äntligen satt dit dom
Re: 200sx M5 Turbo v2.3 (9.12@248 !!!)
altså..du har ett styrdon som styr ventilerna på lådan, och dom ger endast en styrsignal till styrdonet.. altså padlarna?? blev lite rörigt men kanske du förstår
Niklas.E
Re: 200sx M5 Turbo v2.3 (9.12@248 !!!)
Ja ja har legat i nu för att få bilen klar till mässan... efter den så ska ja bara finmekaKarning skrev:Ser grymt ut!!
Du har fått ett riktigt tempo sen du flyttade från byhåla!!!
Gapa till fall jag ska komma upp o crewa åt dig när det är dags för körning.!!!
Tack Blir aldeles säkert en paddleshiftar film.JonasH88 skrev:Paddlarna vart riktigt sjysta Stefan!
Dax för en snytfilm från Östersund snart då:)
Ajden skrev:Nu blir jag glad när du äntligen satt dit dom
Ne ja fårstår inte riktigt va du menar...E34 RRT skrev:altså..du har ett styrdon som styr ventilerna på lådan, och dom ger endast en styrsignal till styrdonet.. altså padlarna?? blev lite rörigt men kanske du förstår
Ska försöka förklara:
Signal från paddel -> PLC(dator) -> Programkod i PLC som ja har gjort bestämmer vilka ventiler som ska vara till -> Utgångar från PLC till ventiler -> Liten förventil -> Förventil drar stor ventil -> Luft till cylindrarna på lådan som lägger i växlar.
Sedan går det utgångar från PLCn till sifferdisplayen också som visar vilken växel som är i. Displayen vill ha BCD-kod för att visa siffra så ja har gjort en snutt i programmet som översätter aktuell växel till BCD-kod och sen skickar det till siffran.
I programkoden så har jag gjort filter också för att ta bort eventuellt kontaktstuds i paddlarna, dubbelklick typ. Vill ju inte att den ska bli två uppväxlingar av misstag tex.
Snabbaste du kan växla är 200ms mellan varje växling nu(går att ställa) sedan kollar jag positiv flank på paddeln så håller du bara in hela tiden så blir det bara en växling. Måste släppa paddel mellan varje växling alltså.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Re: 200sx M5 Turbo v2.3 (9.12@248 !!!)
Va roligt att komma förbi och kika, ren tur att man var där då du skulle starta upp Man blev rätt sugen på sommar och speciellt bygga något eget urflippat Kommer väl snart tillbaka till stan igen så får man ta en kaffe och snacka lite skit
Re: 200sx M5 Turbo v2.3 (9.12@248 !!!)
tack för förklaringen var samma sak som jag frågade egentligen,var bara intresserad av hur det fungerar!!
Niklas.E