fräsarn Corvette-71 med kompressor
galet snygg finish på grejorna om jag bara fick mina saker en tredjedel så fina hade jag varit on top of the world känns det som
vill ha samma gälar som din men med 73ans front , vore ultimata hehe men man får inte alltid som man vill ! lycka till och snyggt jobbat , fick lite inspiration till min vette nu ! hoj
vill ha samma gälar som din men med 73ans front , vore ultimata hehe men man får inte alltid som man vill ! lycka till och snyggt jobbat , fick lite inspiration till min vette nu ! hoj
Snygga grejer som vanligt och bra effekt
De ventiltätningar som T27 beskriver, de låter väl som sådana som sitter org. på det mesta från 60-70 talet och frammåt?
Om jag inte vore så kass på datorer hade jag fixat fram någon fin bild på vad jag menar
Men jänkarna kanske kör någon annan typ av tätning?
De ventiltätningar som T27 beskriver, de låter väl som sådana som sitter org. på det mesta från 60-70 talet och frammåt?
Om jag inte vore så kass på datorer hade jag fixat fram någon fin bild på vad jag menar
Men jänkarna kanske kör någon annan typ av tätning?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Här Björk är lite bilder på olika tätningar till "Raggarbilar"
(Och ursäkt till Fräsarn för kapningen)
Viton som jag tycker är moderna
Teflon som jag tycker är mindre bra
Gamla paraplyn
Och slutligen original på Gamla CSB
Sedan om andra Märken har haft "Moderna" tätningar sen 60 talet vet jag inget om
(Och ursäkt till Fräsarn för kapningen)
Viton som jag tycker är moderna
Teflon som jag tycker är mindre bra
Gamla paraplyn
Och slutligen original på Gamla CSB
Sedan om andra Märken har haft "Moderna" tätningar sen 60 talet vet jag inget om
Precis sådana som de första är vad jag menar som vanliga.
Brukar fungera kanon om de inte är 20 år gamla och gått 20-30k mil
Brukar fungera kanon om de inte är 20 år gamla och gått 20-30k mil
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
otroligt att du får plats under 68-72 huven på håll tror man det är en standard bil med sunkig orginal 350 ! riktigt shjysst , gick själv några år på gymnasiet CNC och CAD och så där men jag är juh en sopa märker man nu kanske skolkade för mycket , får nåt att skylla på
grattis till bäkningen och finish på bilen iaf !
grattis till bäkningen och finish på bilen iaf !
Tack
Det håller tätt fortfarande, synd att jag har hållt på med teflontätningar i alla år. Original i AFR-topparna satt det lite tjockare gummitätningar men de hoppade av styrningen direkt.
Gjorde locating-brickor till bakaxelbalken
Var och körde superstage-kopia med corvetteclubben, galet roligt hoppas det blir fler tillfällen. Dragradialer är bra till allt
Körde 10.20 220 km/h och 10.19 216 km/h på sista Kjula
Filmsnutt
http://www.youtube.com/watch?v=lSGgsRr21FA
Det håller tätt fortfarande, synd att jag har hållt på med teflontätningar i alla år. Original i AFR-topparna satt det lite tjockare gummitätningar men de hoppade av styrningen direkt.
Gjorde locating-brickor till bakaxelbalken
Var och körde superstage-kopia med corvetteclubben, galet roligt hoppas det blir fler tillfällen. Dragradialer är bra till allt
Körde 10.20 220 km/h och 10.19 216 km/h på sista Kjula
Filmsnutt
http://www.youtube.com/watch?v=lSGgsRr21FA
www.fraesarn.se
CNC-fräsning, CNC-svarvning, konstruktion, tigsvetsning
CNC-fräsning, CNC-svarvning, konstruktion, tigsvetsning
- mathias_a6
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 135
- Blev medlem: lör dec 29, 2007 6:53 pm
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Jävligt trevlig bil det där.... Hoppas vi ser dig på Battle Royale nästa år och NvS
TEAM N o r r o r t R a c i n g . S e -> http://www.norrortracing.se
är det orginal stötdämpare du kör med?
ser inte riktigt på bilden..skicka upp 2 såna där till mig med ! det enda jag har som är shjyystare än dig är under bilen men där är allt nytt och bytt på min du lär väl fixa det och sen har jag inget att skryta över eller ha som är lika bra eller bättre
ser att du kör med dom röda busningarna ser juh fräckt ut skulle vilja ha några såna då syns det lite mer men mina svarta får duga.
jag har röda koni och en annan ställbar fjäder och lite smått , ganska kul att se någon annan inte kör bara på orginal som 99% av alla som har stingray gör. visst kan det vara härligt å se en orginal fin corvette men dom har juh potential nu ser din helt orginal ut iofs men
ser inte riktigt på bilden..skicka upp 2 såna där till mig med ! det enda jag har som är shjyystare än dig är under bilen men där är allt nytt och bytt på min du lär väl fixa det och sen har jag inget att skryta över eller ha som är lika bra eller bättre
ser att du kör med dom röda busningarna ser juh fräckt ut skulle vilja ha några såna då syns det lite mer men mina svarta får duga.
jag har röda koni och en annan ställbar fjäder och lite smått , ganska kul att se någon annan inte kör bara på orginal som 99% av alla som har stingray gör. visst kan det vara härligt å se en orginal fin corvette men dom har juh potential nu ser din helt orginal ut iofs men
Jo det är samma stötdämpare de skruvade på i fabriken.
Drömmen är ju att lyfta av karossen och göra allt som man vill ha det men det dröjer nog några år till.
Drömmen är ju att lyfta av karossen och göra allt som man vill ha det men det dröjer nog några år till.
www.fraesarn.se
CNC-fräsning, CNC-svarvning, konstruktion, tigsvetsning
CNC-fräsning, CNC-svarvning, konstruktion, tigsvetsning
jo jag förstår det , du har det "tråkiga" kvar känns det som , tvärtom för mig då jag är klar med allt det där ! men lack å slipning är nog inte mycket roligare än chassi göra fy fanfräsarn skrev:Jo det är samma stötdämpare de skruvade på i fabriken.
Drömmen är ju att lyfta av karossen och göra allt som man vill ha det men det dröjer nog några år till.
Håller på med nya ventilkåpor.
Ska bli ungefär såhär.
Körde ett test för att se hur det blir på riktigt.
Har kört ur det invändiga.
Ska bli ungefär såhär.
Körde ett test för att se hur det blir på riktigt.
Har kört ur det invändiga.
www.fraesarn.se
CNC-fräsning, CNC-svarvning, konstruktion, tigsvetsning
CNC-fräsning, CNC-svarvning, konstruktion, tigsvetsning
- blackadder
- Forumsberoende
- Inlägg: 920
- Blev medlem: lör dec 19, 2009 11:20 am
- Ort: Dingle