Hellberg:s 240 [2013 det är nu det händer .. ]

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Mikal
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: lör feb 14, 2009 10:44 am
Ort: Antnäs Luleå

Inlägg av Mikal »

helgrymmt!
P.Hellberg
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 58
Blev medlem: tor dec 11, 2008 10:31 pm
Ort: Ystad
Kontakt:

Inlägg av P.Hellberg »

Tänkte bara slänga in nån bild för att visa att det händer lite granna iaf .. =) dock väldigt stökigt i bilen just nu :rolleyes:

Bild

även lite plåt jobb .. sakta men säkert...

Bild
Användarvisningsbild
Jill
För mycket laddtryck
Inlägg: 105
Blev medlem: tis dec 09, 2008 8:34 am
Ort: Ystad
Kontakt:

Inlägg av Jill »

Idag har det blivit lite tid i garaget. Vi fick besök av lackerare också så nu är planerna att lämna iväg henne om 2-3veckor för hellack *wiiee* Det blir Lindskogs Billack som får äran att göra henne fin igen =)


Bild
Baljorna är nu mer historia.. kommer att bli riktigt nice när allt är klart.


Bild


Bild
För att måla buren så fick man vara vig och ha ögon i nacken ... något jag inte hade *haha* Har numer röda slingor i håret...


Bild
Både händer och armar blev röda *haha* men till slut lärde man sig... (not)


Bild
Peter hittade lite kablar att leka med.... allt som inte hade en funktion skulle veck =)


Bild
Blev lite =)


Bild
Köpte en kompis gamla stolar ist för våra rackel stolar... Super sköna o sitta i =)

Det var allt vi hann med idag, vad är det man säger ... fortsättning följer =)
jonny_h
För mycket laddtryck
Inlägg: 296
Blev medlem: tor jul 19, 2007 8:07 pm
Ort: Norrköping

Inlägg av jonny_h »

Ser ut och bli bra som faen :thumbright:
Bmw 525i -95
Honda xr650r -00
Användarvisningsbild
Jill
För mycket laddtryck
Inlägg: 105
Blev medlem: tis dec 09, 2008 8:34 am
Ort: Ystad
Kontakt:

Inlägg av Jill »

jonny_h skrev:Ser ut och bli bra som faen :thumbright:
Tackar!! =)
Användarvisningsbild
Jill
För mycket laddtryck
Inlägg: 105
Blev medlem: tis dec 09, 2008 8:34 am
Ort: Ystad
Kontakt:

Inlägg av Jill »

Äntligen fick man fortsätta där vi slutade för 2 veckor sedan. Lyckades ju åka på influensan version 2 förra helgen o låg med feber, så då hände ingenting på bilen.

Igår slutförde jag arbetet på buren med att måla den, slutade med att jag var röd över allt. Jag är riktigt klantig. Min frisör frågade vad jag hade för röda "konstiga" slingor... Jorrå, det är bara hammarlack, en rickigt fin röd färg!! :D


Bild
Nu är buren färdigmålad ... Den är fin på långt håll haha... Men "Vänligen, syna den inte närmre!" =)

Sen gick tiden åt för Peter att slipa på all ytrost, nu inför lack =)

Bild
Som ni ser så är baljorna borta i bak och trösklarna är helt utbytta, äntligen =)


Bild


Bild
Tror att bilen har vart smälld på denna sidan då så hela bak skärmen var bytt och med ruskigt dåligt underarbete, och en riktig "fusklack!"

Nu är bilen redo för att transporteras till lack, ska ringa i morrn o säga att bilen är redo. Lite pirrigt att se hur den kommer att se ut sen... Kan ju bara bli bättre *hehe*

Bild

Bild

Bild


Som vanligt så, fortsättning följer...
Användarvisningsbild
Jill
För mycket laddtryck
Inlägg: 105
Blev medlem: tis dec 09, 2008 8:34 am
Ort: Ystad
Kontakt:

Inlägg av Jill »

På fredag så går den iväg till Lindskogs Billack. Känns sjukt bra o pirrigt, första bilen till hellack! :D
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Jill skrev:På fredag så går den iväg till Lindskogs Billack. Känns sjukt bra o pirrigt, första bilen till hellack! :D
Vad blir de för färg?
Användarvisningsbild
Jill
För mycket laddtryck
Inlägg: 105
Blev medlem: tis dec 09, 2008 8:34 am
Ort: Ystad
Kontakt:

Inlägg av Jill »

Nicke Nyman skrev:
Jill skrev:På fredag så går den iväg till Lindskogs Billack. Känns sjukt bra o pirrigt, första bilen till hellack! :D
Vad blir de för färg?
Vi kommer att köra på samma som innan :)
Urban Lindström
För mycket laddtryck
Inlägg: 322
Blev medlem: fre jan 13, 2006 11:26 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Urban Lindström »

Diggar ert arbete ni lägger ner stenhårt :thumbright: Ser verkligen fram emot resultatet av nya lacken
En plånboksvänlig approach till bilhobbyn:
https://www.youtube.com/c/NaltabalubasRacing
P.Hellberg
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 58
Blev medlem: tor dec 11, 2008 10:31 pm
Ort: Ystad
Kontakt:

Inlägg av P.Hellberg »

Urban Lindström skrev:Diggar ert arbete ni lägger ner stenhårt :thumbright: Ser verkligen fram emot resultatet av nya lacken
=D tack så mycket :thumbright:
Har fått meddelat att bilen är börjad på nu och att vi är välkomna och ta bilder =) så snart kan ni förvänta er en lite update :hihi:
Användarvisningsbild
Jill
För mycket laddtryck
Inlägg: 105
Blev medlem: tis dec 09, 2008 8:34 am
Ort: Ystad
Kontakt:

Inlägg av Jill »

Idag var vi o kika på bilden, ser riktigt bra ut. Lackeraren Patrik är kanon duktig!
Längtar efter att få hinka ner motorn och se hur den blir =)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Jill
För mycket laddtryck
Inlägg: 105
Blev medlem: tis dec 09, 2008 8:34 am
Ort: Ystad
Kontakt:

Inlägg av Jill »

Det blev 2 månader hos en oseriös lackerare i Tomelilla, Lindskogs Billack. Hände inget och det han gjorde var fusk utan sess like... Sen fick han förskott som han söp upp förmodligen...

Men vi lyckades få tag i en lackerare mot alla odds, Fidde kom till vår hjälp =) Så denna helge drog vi igång...

Sammanfattning från helgen som gått:

Lördagen



Bild
Här står hon naken och väntar på färg :)

Bild
Grabbarna(Fidde_A4 & BioCenter) står och funderar över hur de ska gå vidare, vad som ska inhandlas...

Bild
Peter tycker att "det är skit kul" ... Men "vad" är skit kul undrar ni kanske?

Bild
Jo att Fidde förklarar att det inte alls är så svårt att kapa och montera ett kolfiber tak ...

Men för att det skall passa in så behövs ju huv och baklucka i kolfiber ... Tur att det finns en kvinna i huset som kan sätta stop för all "galenskap" ;)

Jag har gått med på en glasfiberhuv iaf ... så nu sitter jag här i min ensamhet och ringer ...

Pratade med världens goaste farbror i "över Norrland" på RP Glasfiber, som berättade hur vi skulle fästa glasfiberhuven i underredet ... Grym service gav han :D Den kostade 1800 och så får man plasta och fixa fast allt själv, men det kan väl inte va så svårt ? hehe

Sen prata jag med en schysst kille på ACM-Ab som har en med fästen i bakkant och bra finish för 2500 men det var en leveranstid på 2-5veckor ...

Får fundera på vad vi ska ha ... Men kolfiber blir det inte i första taget .. tror jag *hehe*


Men så åter till arbetet ...

Bild
Den late fusklackeraren hade ju inte tagit ut bakrutan som vi kom överens om så idag fick vi plocka fram det bekanta "gör om gör rätt" ... men shit så naaaajs de kommer å bli !!


Bild
Fidde är en hejare på att spackla ... han vill inte ha min hjälp ... kan han ha sett mitt mästerverk sen tidigare måntro ??

Bild
Här är den berömda trion som sliter för kung o fosterland =)

Bild
... arbetar för fullt, fråga mig inte vad han gör ... men bra blir det säkert =)

Bild
Underbar syn, alla tre jobbar på för fulla muggar =)


SÖNDAGEN


Bild
Sidorna har dom fått jobba rätt hårt med, men det kommer att bli riktigt bra ser man !!

Bild
"där har det vart hål" visa dom glatt ... men efter en skruv och lite spackel så kommer man inte att se skymten av det hålet ...

Bild
Bagageutrymmet börjar ta riktig form nu, kul att se !!

Bild
Det ser rätt tomt ut ... =)

Bild
Shit så risig den har varit !! =)

Bild

Bild

Vi har ju konstaterat att huven är tung och att man skulle kunna hämta lite vikt därifrån .. Så för skojsskull hämtade vi vågen :)

Bild
Vad tror ni att huven vägde? Vi hade uppskattat den till 20-25 kg...

Bild
Nästan 22 ... rätt så bra gissat =)

Sen börja vi inse att här finns vikt att hämta .. Kanske bakluckan ska väck med? Glasfiber skulle ju passa där med !!

Bild

Bild
Nästan 15 kg ... SHIT! Här blir det glasfiber oxå =)

Efter diskussioner så satte grabbarna igång o jobba och jag återgick till min syssla .. att hålla solstolen sällskap ...

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Krull
För mycket laddtryck
Inlägg: 349
Blev medlem: ons nov 05, 2008 6:30 pm
Ort: Nässjö

Inlägg av Krull »

Trist med skojjare och oseriösa människor.
Johan Högström
Användarvisningsbild
Herman
Forumsberoende
Inlägg: 507
Blev medlem: sön jan 06, 2008 8:08 pm
Ort: Finnerödja

Inlägg av Herman »

Hehe, så jag är inte ensam att väga karossdelar på badrumsvågen :lol:

Köpte glasfiberdelar av RP också, kanontrevliga som sagt.
Skriv svar