Heavy metal bmw:n
Re: Heavy metal bmw:n
Avtappningspluggen sitter i botten, riktad neråt.
Där sätter jag inte gärna något, blr lite väl utsatt.
Jag tror det är den man skymtar på bilden där växellådsbalken är monterad.
Där sätter jag inte gärna något, blr lite väl utsatt.
Jag tror det är den man skymtar på bilden där växellådsbalken är monterad.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Heavy metal bmw:n
Gör en ny plugg. lite lite högre, men som kan ha givaren in i sidan i 6kant fattningen.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Heavy metal bmw:n
Till nivåpluggen menar du?
Vill nog inte ha något neråt under bilen..
Plockat ihop kandanstången:
Och provmonterat:
Verkar bli bra
I brist på körning får man kolla på snigelrace..
Vill nog inte ha något neråt under bilen..
Plockat ihop kandanstången:
Och provmonterat:
Verkar bli bra
I brist på körning får man kolla på snigelrace..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Heavy metal bmw:n
ja tänkte till bottenpluggen, vet iofs itne hur det ser ut riktigt.
Men om pluggen är rakt ned kan det juh räcka med säg 10mm tjockare skalle för att kunan dra in en givare från sidan i skallen,
Men om pluggen är rakt ned kan det juh räcka med säg 10mm tjockare skalle för att kunan dra in en givare från sidan i skallen,
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Heavy metal bmw:n
Jag har fått tillbaka mina tryckringar och mätt lite:
Nyslipade och fina
30graders ramper.
Justerbara kamdrev, modell omfrästa org.
Gjort lite ändringar på panelen igen, tagit bort mätarna under och monterat avgastempen i panelen.
Växelindikatorn har tagit plats uppepå också
Så här ser det ut:
Lite intressant att lambdamätaren visar ca lambda1 utan sond monterad..
Har mest hållit på och brottats med sm4:an för att få till en shift cut som jag vill ha den
Nyslipade och fina
30graders ramper.
Justerbara kamdrev, modell omfrästa org.
Gjort lite ändringar på panelen igen, tagit bort mätarna under och monterat avgastempen i panelen.
Växelindikatorn har tagit plats uppepå också
Så här ser det ut:
Lite intressant att lambdamätaren visar ca lambda1 utan sond monterad..
Har mest hållit på och brottats med sm4:an för att få till en shift cut som jag vill ha den
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Riktigt hardcore
Varifrån tar du signal för hastighetsmätaren?
/mvh
Varifrån tar du signal för hastighetsmätaren?
/mvh
976hk och 1060Nm på 2.2bar
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
Heavy metal bmw:n
Hinner du titta på alla mätare?
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Heavy metal bmw:n
Autronic är så lättvindigt att göra funktioner i eller hur det nu var:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Re: Heavy metal bmw:n
Märke på växlings lampan?j björk skrev:
Lite intressant att lambdamätaren visar ca lambda1 utan sond monterad..
Har mest hållit på och brottats med sm4:an för att få till en shift cut som jag vill ha den
Kan säga att http://www.ttt-racing.com/" onclick="window.open(this.href);return false; funkar kanon
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Re: Heavy metal bmw:n
Hoppsan, massa rörelse i tråden helt plötsligt
robbz, jag tar den från bakaxeln.
Det har inte fungerat så bra hittills, jag tog för givet att det var en induktiv givare när det var 2 kablar.
Men jag har mätt upp den nu, och konstaterat att det är en givare som växlar mellan kontakt och avbrott när det är metall i öppningen resp. öppet.
Så nu låter jag givaren jorda, som förut. Men har kopplat dit ett pullup motstånd, och använder den som en hallgivare.
Har dock inte provat ännu, men det ska nog gå bra..
lyyski, nej..
Men man kan slå en kik ibland på rakorna, och när man åker in i depå.
Så man får rätt bra koll på vad som händer med tempar etc.
Tryck och sådant får man hålla koll på efter bästa förmåga under tiden..
Tommy, nja
Rätt knöligt med att leta reda på något i en meny, gå till en annan och ställa in lite där, skapa en tabell i en tredje..
Men det går ju göra ganska mycket när man får kläm på det, med interna omvandlare och signaler etc.
super7, det är den jag fick med lådan, det var någon som gör dem åt sellholm.
Så jag tror inte de finns att köpa från annat håll.
Inte så flaschig kanske, men den verkar göra det som behövs.
Visar vilken växel, samt går att ställa in så den växlar färg när det är dags att växla.
robbz, jag tar den från bakaxeln.
Det har inte fungerat så bra hittills, jag tog för givet att det var en induktiv givare när det var 2 kablar.
Men jag har mätt upp den nu, och konstaterat att det är en givare som växlar mellan kontakt och avbrott när det är metall i öppningen resp. öppet.
Så nu låter jag givaren jorda, som förut. Men har kopplat dit ett pullup motstånd, och använder den som en hallgivare.
Har dock inte provat ännu, men det ska nog gå bra..
lyyski, nej..
Men man kan slå en kik ibland på rakorna, och när man åker in i depå.
Så man får rätt bra koll på vad som händer med tempar etc.
Tryck och sådant får man hålla koll på efter bästa förmåga under tiden..
Tommy, nja
Rätt knöligt med att leta reda på något i en meny, gå till en annan och ställa in lite där, skapa en tabell i en tredje..
Men det går ju göra ganska mycket när man får kläm på det, med interna omvandlare och signaler etc.
super7, det är den jag fick med lådan, det var någon som gör dem åt sellholm.
Så jag tror inte de finns att köpa från annat håll.
Inte så flaschig kanske, men den verkar göra det som behövs.
Visar vilken växel, samt går att ställa in så den växlar färg när det är dags att växla.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
mycket å titta på i den bilen=) ja hinner inte ens se oljetrycklampan i volvo märkte ja efteråt...
Blir de provkörning innan rimfrost?
Blir de provkörning innan rimfrost?
Re: Heavy metal bmw:n
Nej, tyvärr.
Väntar på vitala delar som inte hinner hem ännu på ett rätt bra tag tyvärr
Väntar på vitala delar som inte hinner hem ännu på ett rätt bra tag tyvärr
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Slänger väl upp en liten uppdatering igen.
Fått hem lameller till diffen:
Det här var nog en gammal bild, men man ser ju ungefär hur det ser ut..
Inmätt och ihopsatt:
Nu sitter hela klumpen ihop, och är monterad på bilen.
Skönt att skruva dit grejer som förhoppningsvis får sitta kvar.
Motorn ur.
Var tvungen att släppa antingen toppen eller gördeln för att kunna få dit bröstkåpan.
Toppen vill jag inte gärna skruva bort, med risk att förstöra packningen, efterdra etc.
Så, uppochner blev det
När man endå skruvar är det ju lika bra att kolla lagren:
Fanken, vevlagren är lite halvdana och har prickar. (Trol. e85 skador)
Kollar väl ramlagren också:
De såg ju inte direkt bättre ut
Lite skumt oljämt nötta var de också, dock var de inte org. Tror det var glyko.
Så nu ser det ut så här:
Varje utgift känns rejält nu, några tusen på bakaxeln jag inte räknat med.
Några tusen på motorn jag inte räknat ned..
Monterat brytare till shiftcut:
Tanken är att det blir en brytare som säger till att man växlar.
Sedan fördröjning på att släppa på effekten beroende på växeltrummans läge (potentiometern till växelindikatorn)
Växel garanterat i = 0 fördröjning. Mitt imellan 2 växlar = mycket fördröjning.
Fått hem lameller till diffen:
Det här var nog en gammal bild, men man ser ju ungefär hur det ser ut..
Inmätt och ihopsatt:
Nu sitter hela klumpen ihop, och är monterad på bilen.
Skönt att skruva dit grejer som förhoppningsvis får sitta kvar.
Motorn ur.
Var tvungen att släppa antingen toppen eller gördeln för att kunna få dit bröstkåpan.
Toppen vill jag inte gärna skruva bort, med risk att förstöra packningen, efterdra etc.
Så, uppochner blev det
När man endå skruvar är det ju lika bra att kolla lagren:
Fanken, vevlagren är lite halvdana och har prickar. (Trol. e85 skador)
Kollar väl ramlagren också:
De såg ju inte direkt bättre ut
Lite skumt oljämt nötta var de också, dock var de inte org. Tror det var glyko.
Så nu ser det ut så här:
Varje utgift känns rejält nu, några tusen på bakaxeln jag inte räknat med.
Några tusen på motorn jag inte räknat ned..
Monterat brytare till shiftcut:
Tanken är att det blir en brytare som säger till att man växlar.
Sedan fördröjning på att släppa på effekten beroende på växeltrummans läge (potentiometern till växelindikatorn)
Växel garanterat i = 0 fördröjning. Mitt imellan 2 växlar = mycket fördröjning.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
det är ju skittråkigt med såna "onödiga" utgifter som lager när motorn är hyfsat ny.
Nån idé om varför dom är så pass nedgångna redan?
Nån idé om varför dom är så pass nedgångna redan?
*Fyndig text*
Henke K
Henke K
Re: Heavy metal bmw:n
ok, det verkar vara ett trassel att få till hastighetssignal när man kör ihopplockade grejjer , därför sket jag i det och satte i en gps skärm, helt suveränt!
-ang lagren så körde jag alltid glyko i min gamla m20 motor, helt värdelösa lager...bara konstatera....det är original som gäller om man ska få det att hålla
/mvh
-ang lagren så körde jag alltid glyko i min gamla m20 motor, helt värdelösa lager...bara konstatera....det är original som gäller om man ska få det att hålla
/mvh
976hk och 1060Nm på 2.2bar
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!