Heavy metal bmw:n
Re: Heavy metal bmw:n
Satan, vad har den för effekt garanti?
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Re: Heavy metal bmw:n
Fränt
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 183
- Blev medlem: lör dec 20, 2003 10:11 pm
Re: Heavy metal bmw:n
Coolt!
Gillar din attityd, all in!
Mats
Gillar din attityd, all in!
Mats
Re: Heavy metal bmw:n
instämmer, detta kommer nog bli bra
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Re: Heavy metal bmw:n
Spretny? såg att han CWracing sålde sin m5 i delar, med en sån låda.. men ja hoppas de lirar bättre nu!
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Re: Heavy metal bmw:n
Tackar för alla kommentarer
Misstänkte nästan att det skulle ta skruv
Ja fy fanken, all in är det som gäller, ingen idé att fega
Jo, lådan är ny.
De har väl inte direkt någon specning, utan bygger lådan efter ändamålet.
Min är byggd så kraftig som möjligt.
Asfalt och 2 hjulsdrift ska inte vara några problem, det vore värre med is och 4wd.
(mycket släppa och greppa)
Drop out växeln sitter innan lådan på de här, de menar att det är bra att växla ner lådan för den blir mer lättväxlad.
Dock när man har mycket mos bör man inte växla ner för mycket.. (högre vrid i lådan)
Finns även vissa högre utväxlingar på växlar man inte bör använda, där dreven är smalare för att få plats med en lös dogring.
Jag har nu minsta möjliga nerväxling, 1,04
Jag kan även skifta dreven och få 0,96
1,13 skulle inte heller vara något problem, och kanske lite lägre om jag skulle vilja.
1,45 finns också, men det skulle jag inte ha.. tror det gällde 1,33 också.
Jag har nu: 1=3,12 2=2,14 3=1,38 4=1,08 5=0,92
Med 0,96: 1=2,88 2=1,98 3=1,28 4=1,00 5=0,85
Den senare är väl egentligen bättre till nuvarande bakaxelutväxling, och går som sagt att byta till enkelt.
Om jag skaffar 1,13 får jag 1,0 på 5:an, det kan ju vara bättre till en riktigt hög bakaxelutväxling, typ 540:ins 2,93
(åker nu M5:ans 3,91)
Misstänkte nästan att det skulle ta skruv
Ja fy fanken, all in är det som gäller, ingen idé att fega
Jo, lådan är ny.
De har väl inte direkt någon specning, utan bygger lådan efter ändamålet.
Min är byggd så kraftig som möjligt.
Asfalt och 2 hjulsdrift ska inte vara några problem, det vore värre med is och 4wd.
(mycket släppa och greppa)
Drop out växeln sitter innan lådan på de här, de menar att det är bra att växla ner lådan för den blir mer lättväxlad.
Dock när man har mycket mos bör man inte växla ner för mycket.. (högre vrid i lådan)
Finns även vissa högre utväxlingar på växlar man inte bör använda, där dreven är smalare för att få plats med en lös dogring.
Jag har nu minsta möjliga nerväxling, 1,04
Jag kan även skifta dreven och få 0,96
1,13 skulle inte heller vara något problem, och kanske lite lägre om jag skulle vilja.
1,45 finns också, men det skulle jag inte ha.. tror det gällde 1,33 också.
Jag har nu: 1=3,12 2=2,14 3=1,38 4=1,08 5=0,92
Med 0,96: 1=2,88 2=1,98 3=1,28 4=1,00 5=0,85
Den senare är väl egentligen bättre till nuvarande bakaxelutväxling, och går som sagt att byta till enkelt.
Om jag skaffar 1,13 får jag 1,0 på 5:an, det kan ju vara bättre till en riktigt hög bakaxelutväxling, typ 540:ins 2,93
(åker nu M5:ans 3,91)
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Svarvade till ett par långmuttrar så de gick att trä i ett litet rör:
Så, ett växelstag.
Hon var lite bred om rumpan, så jag tänkte att det är bäst att bredda tunnels lite och inte låtsas om något..
Har även blivit fäste för växelspak, så lågt ner jag törs.
Skulle haft kardanstången klar att prova med..
Andra sidan:
Ska bli ett lock över hålet där växelstaget kommer upp, men det blir avtagbart.
En liten servicelucka där man kommer åt nivåplugg, växelstag och backspärr.
Så, ett växelstag.
Hon var lite bred om rumpan, så jag tänkte att det är bäst att bredda tunnels lite och inte låtsas om något..
Har även blivit fäste för växelspak, så lågt ner jag törs.
Skulle haft kardanstången klar att prova med..
Andra sidan:
Ska bli ett lock över hålet där växelstaget kommer upp, men det blir avtagbart.
En liten servicelucka där man kommer åt nivåplugg, växelstag och backspärr.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Tog en jäkla tid innan jag kom fram till hur jag skulle göra, men till slut blev det en växellådsbalk:
Ville inte ha något som sticker ner under bilen, och så får det inte vara ivägen för växelreglaget.
Ville inte ha något som sticker ner under bilen, och så får det inte vara ivägen för växelreglaget.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Heavy metal bmw:n
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Heavy metal bmw:n
Skitfränt!! Inspirerad av Jocke Sahlin kanske
Om jag minns rätt så tror jag att Jocke hadde problem att växla utan att koppla mellan 1-2,kommer dock inte ihåg varför! Men det problemet lär vara löst numer!
Trevliga lådor det där och hållbara,vi har kört med sånna både i Rallycrossbilen och i långloppsbilen,enda problemet vi hadde var på långloppsbilen där vi körde av en av axlarna,troligtvis pga.värme,men när vi satt dit oljekylare så har det funkat efter det.
Om jag minns rätt så tror jag att Jocke hadde problem att växla utan att koppla mellan 1-2,kommer dock inte ihåg varför! Men det problemet lär vara löst numer!
Trevliga lådor det där och hållbara,vi har kört med sånna både i Rallycrossbilen och i långloppsbilen,enda problemet vi hadde var på långloppsbilen där vi körde av en av axlarna,troligtvis pga.värme,men när vi satt dit oljekylare så har det funkat efter det.
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.
Gammalt dragracingordspråk.
Re: Heavy metal bmw:n
Det var först nyligen jag fick veta att han kör med sådan här låda.
Undrar om det inte var Jan Sellholm själv som sade det?
De pratade också om något sådant, (växlingsproblemen) kommer inte riktigt ihåg..
Men något han pratade om var grövre ing. axel som inte vrids så lätt (och fjädrar tillbaks vid växling)
Men de pratade också om att det kan vara lite problem när man åker på hjulspinn när man växlar, främst om det hinner greppa när man växlar antar jag.
Jag sade till om uttag för tempgivare och oljekylning, men det var det inte sedan..
Ska inte behövas enl. sellholm
Undrar om det inte var Jan Sellholm själv som sade det?
De pratade också om något sådant, (växlingsproblemen) kommer inte riktigt ihåg..
Men något han pratade om var grövre ing. axel som inte vrids så lätt (och fjädrar tillbaks vid växling)
Men de pratade också om att det kan vara lite problem när man åker på hjulspinn när man växlar, främst om det hinner greppa när man växlar antar jag.
Jag sade till om uttag för tempgivare och oljekylning, men det var det inte sedan..
Ska inte behövas enl. sellholm
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Jo, jag tänkte försöka få dit den i nivåpluggen.
Inte så bra kanske, bara delvis i oljan.
Men jag är lite tveksam till att borra hål i lådan
Inte så bra kanske, bara delvis i oljan.
Men jag är lite tveksam till att borra hål i lådan
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Hur stor är pluggen? Finns givare som är rätt långa så de når in några cm in innanför pluggen det bör funka bra, är nog inte omöjligt att det kan bli varmt, märkligt om du beställt med uttag för oljekyl om dom "glömt" det..
Re: Heavy metal bmw:n
Har du ingen avtappningsplugg som du kan gänga in en givare i då?
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös