Heavy metal bmw:n
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Heavy metal bmw:n
Säljläge mao... =)
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Heavy metal bmw:n
Jag har iaf. byggt en biltransport så jag ska kunna köra runt på bilen, det var lite problematiskt förra sesången.
En tidig provlastning.
Ett litet missöde när jag skulle lasta av inne i garaget och kroken till winchen släppte
Maxxeceu installation pågår
Lite ombyggnad av inst. panel, det blir nu en surfplatta i mitten
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2782
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Heavy metal bmw:n
Snajdig biltransport, galvat och fint !
Trist med bulan på bilen, speciellt om inspirationen sviktar, men det är ju ganska snabbt fixat om man bara kommer igång...
Trist med bulan på bilen, speciellt om inspirationen sviktar, men det är ju ganska snabbt fixat om man bara kommer igång...
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Re: Heavy metal bmw:n
Hej J Björk!
Beundrar verkligen ditt arbete, sannerligen imponerande!
Jag måste fråga dig om hur du upplevde SG28-blästern du köpte 2010 från verktygsboden (sidan 77).
Brorsan och jag är inne på att köpa en ihop till våra projekt och jag är redan inne på att modda den som du gjort för munstycken.
Som ett alternativ funderade jag på att bygga en liknande maskin, när jag ändå köper biltemas punktbläster för att få munstyckena.
För att bygga samma funktion som SB28 tänkte jag kombinera grejer jag redan har. Genom att koppla till min Kärscher byggdammsugare 3.500 till handtaget istället för uppsamlingspåsen och göra ett utlopp för returen med ett 90 rör inunder dammsugaren för sandtillflöde till pistolen.
Eventuellt får jag bygga en midja på damsugaren för att få till ökad rymd och avstånd till motorn. Eventuellt kan jag behöva en vridpotentiometer för att styra sugeffekten.
Det borde gå, med risken att låta snåldum, men principen är ganska enkel.
Är du däremot helt nöjd med blästern så kan vi tänka oss att köpa den istället för bonnamecket.
/Henrik (Trogdor)
Beundrar verkligen ditt arbete, sannerligen imponerande!
Jag måste fråga dig om hur du upplevde SG28-blästern du köpte 2010 från verktygsboden (sidan 77).
Brorsan och jag är inne på att köpa en ihop till våra projekt och jag är redan inne på att modda den som du gjort för munstycken.
Som ett alternativ funderade jag på att bygga en liknande maskin, när jag ändå köper biltemas punktbläster för att få munstyckena.
För att bygga samma funktion som SB28 tänkte jag kombinera grejer jag redan har. Genom att koppla till min Kärscher byggdammsugare 3.500 till handtaget istället för uppsamlingspåsen och göra ett utlopp för returen med ett 90 rör inunder dammsugaren för sandtillflöde till pistolen.
Eventuellt får jag bygga en midja på damsugaren för att få till ökad rymd och avstånd till motorn. Eventuellt kan jag behöva en vridpotentiometer för att styra sugeffekten.
Det borde gå, med risken att låta snåldum, men principen är ganska enkel.
Är du däremot helt nöjd med blästern så kan vi tänka oss att köpa den istället för bonnamecket.
/Henrik (Trogdor)
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
Re: Heavy metal bmw:n
Hejsan, jodå jag tycker väl att blästern funkar rätt bra. Den går helt klart bättre ned org. borstmunstycket än de andra. Det blir för mycket sug när man har täta gummimunstycken så slangen kan sugas ihop i änden och dyl. De är mest bra där man inte vill få för mycket spridning eller sådant.
Uppkörningsramperna till biltransporten är byggställningsplank som jag köpt på en firma här i stan. Kommer inte ihåg namnet på firman tyvärr.
Det är kopior på ett känt fabrikat, och var faktiskt inte alls speciellt dyra. (500kr styck ca)
De jag har byggt flaket av är beg. plank av ett annat fabrikat, som jag höll på och tvättade och riktade i mer än en helg.
Till slut fick jag endå blästra hela skiten innan det gick att galva.
Hade jag vetat att det gick att köpa nya så billigt hade jag helt klart gjort det till alltihop.
Uppkörningsramperna till biltransporten är byggställningsplank som jag köpt på en firma här i stan. Kommer inte ihåg namnet på firman tyvärr.
Det är kopior på ett känt fabrikat, och var faktiskt inte alls speciellt dyra. (500kr styck ca)
De jag har byggt flaket av är beg. plank av ett annat fabrikat, som jag höll på och tvättade och riktade i mer än en helg.
Till slut fick jag endå blästra hela skiten innan det gick att galva.
Hade jag vetat att det gick att köpa nya så billigt hade jag helt klart gjort det till alltihop.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Jag kanske ska uppdatera lite också vad som händer.
Det har kommit dit lite avgastempsensorer:
Utan vattenrör ser det ju ut att vara gott om plats.
Det har kommit dit lite avgastempsensorer:
Utan vattenrör ser det ju ut att vara gott om plats.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Passade på att justera kammarna också, eller iaf. mäta hur det vad jag hade ställt dem och sedan justara insugningskammen..
Jag hade för mig att jag ställt dem på 112 graders lobe centerline eller vad det heter, men insug stog så och avgas på 119 grader.
Jag vill hämta lite mer i mellanregistret, och justerade insug till 108 grader.
Nu är insug öppen 2mm och avgas 1mm vid öd i överlappet.
Det känns ju som lite konstig inställning med 108-119, men jag vill ju inte backa avgaskammen och riskera att istället tappa spool..
Vad tror ni som vet
Jag hade för mig att jag ställt dem på 112 graders lobe centerline eller vad det heter, men insug stog så och avgas på 119 grader.
Jag vill hämta lite mer i mellanregistret, och justerade insug till 108 grader.
Nu är insug öppen 2mm och avgas 1mm vid öd i överlappet.
Det känns ju som lite konstig inställning med 108-119, men jag vill ju inte backa avgaskammen och riskera att istället tappa spool..
Vad tror ni som vet
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Operation riktning:
Där tyckte jag att det såg rätt bra ut, behöver nog bara byta en bit i mitten
Tja, så här blev det till slut:
Det blev 3 omgångar, därför det blev så många skarvar..
En jäkla massa spacka och slipa, även fast allt är svetsat kant i kant och verkade bli riktigt vettigt
Där tyckte jag att det såg rätt bra ut, behöver nog bara byta en bit i mitten
Tja, så här blev det till slut:
Det blev 3 omgångar, därför det blev så många skarvar..
En jäkla massa spacka och slipa, även fast allt är svetsat kant i kant och verkade bli riktigt vettigt
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
När det endå blir lack på bakänden blev jag ju tvungen att ta tag i lite mer plåtåtgärder.
Byta lite gammal rostig plåt
Det här är alltså koffertgolv och lite sidoplåt på skärmarna.
Nu blev det 2mm plåt istället, som förhoppningsvis håller för lite däcksprut
Verkar dock inte som att det blev någon bild på det.
Jag hade även skaffat lite gamla skärmkanter att prova med:
Det här kändes som en vettig lösning, skulle väl gärna haft något bredare som gick längre upp.
Men då hade jag fått bygga om dörrarna också, och det var jag inte så sugen på.
Byta lite gammal rostig plåt
Det här är alltså koffertgolv och lite sidoplåt på skärmarna.
Nu blev det 2mm plåt istället, som förhoppningsvis håller för lite däcksprut
Verkar dock inte som att det blev någon bild på det.
Jag hade även skaffat lite gamla skärmkanter att prova med:
Det här kändes som en vettig lösning, skulle väl gärna haft något bredare som gick längre upp.
Men då hade jag fått bygga om dörrarna också, och det var jag inte så sugen på.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Fint Björka! Du skulle ju kunna ta plats på plåten när dom vill ha ny personal där...
NU KÖR VI!!
Re: Heavy metal bmw:n
Vänta bara tills du ser resten
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
Re: Heavy metal bmw:n
Om man får byta plåt för att däckens slamsor sprättat hål får man ändå säg att det kan vara värt det!
Kul att du uppdaterar igen!
Kul att du uppdaterar igen!
Re: Heavy metal bmw:n
Du har pm
old volvos never die they only go faster
bmw m5
bmw m3
volvo 244 t5 bilen volvo glömde bygga
bmw m535
bmw 528 "lill hajjen"
bmw m5
bmw m3
volvo 244 t5 bilen volvo glömde bygga
bmw m535
bmw 528 "lill hajjen"
Re: Heavy metal bmw:n
Jag ska försöka få till en uppdatering framöver.
Bilen är lackad och klar för någon månad sedan.
Dock inte bromsad ännu
Bilen är lackad och klar för någon månad sedan.
Dock inte bromsad ännu
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836