Heavy metal bmw:n
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Mäktigt med en S38:a !!
Har alltid drömt om en sådan
Så här ser E28 tråget ut till M30:
Om du tar bak motorn lite till får du plats bakom hjulhuset för Turbo och grenrör:
Har alltid drömt om en sådan
Så här ser E28 tråget ut till M30:
Om du tar bak motorn lite till får du plats bakom hjulhuset för Turbo och grenrör:
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1928
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
Det blev ingen uppdatering igår kväll, blev lite sent..
LarC, det är inte riktigt samma låda.
Det här är en tko 600, i pv:n är det en 3550.
Samma familj, men tko 600 är kraftigare.
Mängdrabatt hade inte varit fel
Eller varför inte sponsring
Jag tänkte ha kvar orginal bakvagn, men stumt upphängd.
Får väl se hur det håller
Har rätt mycket delar i alla fall..
Så här ser ett E3 tråg ut, ganska likt?
Ska jag lägga sumpen bakom balk och styrstag på ett sådant hamnar motorn långt bak..
Dessutom är det en försänkning fram också, under oljepumpen.
Det bästa hade nog varit sumpen bak.
Passar inte riktigt..
Bättre
Sänka ner och svetsa..
Och svetsa vid golvet.
Kan tillägga att det är inte bara för att jag inte kan ta kort som det var dimmigt.. Var en smula rökigt också
Började titta lite på snesträvor vid dörrarna.
Smart att bära upp dörrarna på loftet innan
LarC, det är inte riktigt samma låda.
Det här är en tko 600, i pv:n är det en 3550.
Samma familj, men tko 600 är kraftigare.
Mängdrabatt hade inte varit fel
Eller varför inte sponsring
Jag tänkte ha kvar orginal bakvagn, men stumt upphängd.
Får väl se hur det håller
Har rätt mycket delar i alla fall..
Så här ser ett E3 tråg ut, ganska likt?
Ska jag lägga sumpen bakom balk och styrstag på ett sådant hamnar motorn långt bak..
Dessutom är det en försänkning fram också, under oljepumpen.
Det bästa hade nog varit sumpen bak.
Passar inte riktigt..
Bättre
Sänka ner och svetsa..
Och svetsa vid golvet.
Kan tillägga att det är inte bara för att jag inte kan ta kort som det var dimmigt.. Var en smula rökigt också
Började titta lite på snesträvor vid dörrarna.
Smart att bära upp dörrarna på loftet innan
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Tack, jo det har flutit på ganska bra tycker jag.
Jag började som sagt i fredags kväll.
Finns inte så mycket att visa nu, tar väl en uppdatering ikväll.
Jag började som sagt i fredags kväll.
Finns inte så mycket att visa nu, tar väl en uppdatering ikväll.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2784
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Shit pomfrit som du jobbar
Jag trodde du skulle ha en DUNDERKLUMP som bakaxel
Är det mycket rost på den i hjulhusen bak ?
Eller du kanske kapar bort hela skiten ?
Jag trodde du skulle ha en DUNDERKLUMP som bakaxel
Är det mycket rost på den i hjulhusen bak ?
Eller du kanske kapar bort hela skiten ?
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
He he, nej dunderklumpen ska ju sitta där fram, i motorrummet
Lite rost finns i hjulhusen, men inte så farligt vad jag sett.
En tidigare ägare har lagat en del, men sedan tröttnat.
Jag tänkte ha kvar hjulhusen, spinner lättare runt korvtjosken om man inte har så breda hjul
Japp, här bränns det vidare:
Så här kan man göra om man vill komma åt fjäderbenen bak..
Hoppsan, här blev det hål
Lite mer bur har det allt blivit.
Hmm, det där med att man ser rakt igenom bilen känns märkligt bekant
En hög bilder på ett fäste..
Mutter på plats, det ska vara lättskruvat!
Inget hålla på och hålla emot inne i bilen inte..
Till slut monterat i bilen också, en smula stadigare fäste än orginal
Två gummin på fjäderbenet, ett ganska tjockt på tallriken, sedan bilens plåt, sedan ett tunnare uppepå och till slut en stor bricka på alltihop.
I det tjocka gummit satt det hylsor som gick genom båda gummina och bilens plåt, och låstes mot brickan uppepå.
Känns som man borde kunna ta bort båda gummina tror jag
Mindre bra fjäder på det ena benet..
Lite rost finns i hjulhusen, men inte så farligt vad jag sett.
En tidigare ägare har lagat en del, men sedan tröttnat.
Jag tänkte ha kvar hjulhusen, spinner lättare runt korvtjosken om man inte har så breda hjul
Japp, här bränns det vidare:
Så här kan man göra om man vill komma åt fjäderbenen bak..
Hoppsan, här blev det hål
Lite mer bur har det allt blivit.
Hmm, det där med att man ser rakt igenom bilen känns märkligt bekant
En hög bilder på ett fäste..
Mutter på plats, det ska vara lättskruvat!
Inget hålla på och hålla emot inne i bilen inte..
Till slut monterat i bilen också, en smula stadigare fäste än orginal
Två gummin på fjäderbenet, ett ganska tjockt på tallriken, sedan bilens plåt, sedan ett tunnare uppepå och till slut en stor bricka på alltihop.
I det tjocka gummit satt det hylsor som gick genom båda gummina och bilens plåt, och låstes mot brickan uppepå.
Känns som man borde kunna ta bort båda gummina tror jag
Mindre bra fjäder på det ena benet..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Det ska nog inte vara några problem om man vill
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Mm, men det sitter ett gummi till stötdämparen också.
Så det borde inte vara mer än fjäderns brytning plåten får ta.
Ja ja, kanske lika bra att låta det sitta, borde ju inte spela någon större roll i sammanhanget.
Självklart blir det turbo, annars går det väl inte
Idag blev inte mycket gjort, kom fram till att jag var tvungen att handla julklappar, slänga en massa skräp och handla mat.
Men jag lyckades i alla fall att kapa upp ett par hål lite till
Här måste det ju bli lite stabilare bakvagnsinfästning.
Sitter stora gummikuddar orginal
Fixade till ett par plåtar och svetsade dit muttrar.
Smidigt med en extra, lös balk när man ska konstruera
Så här ser det ut med lite större hål och en rörstump emellan.
Ett problem nu, det börjar bli brist på rör och det är massor rör kvar som ska dit
Jag köpte 6m extra, men det räckte visst inte..
Verkar inte helt lätt att få tag i nu
Så det borde inte vara mer än fjäderns brytning plåten får ta.
Ja ja, kanske lika bra att låta det sitta, borde ju inte spela någon större roll i sammanhanget.
Självklart blir det turbo, annars går det väl inte
Idag blev inte mycket gjort, kom fram till att jag var tvungen att handla julklappar, slänga en massa skräp och handla mat.
Men jag lyckades i alla fall att kapa upp ett par hål lite till
Här måste det ju bli lite stabilare bakvagnsinfästning.
Sitter stora gummikuddar orginal
Fixade till ett par plåtar och svetsade dit muttrar.
Smidigt med en extra, lös balk när man ska konstruera
Så här ser det ut med lite större hål och en rörstump emellan.
Ett problem nu, det börjar bli brist på rör och det är massor rör kvar som ska dit
Jag köpte 6m extra, men det räckte visst inte..
Verkar inte helt lätt att få tag i nu
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Jag bytte namn till ett som gäller både bil och motor
Istället för slagskepp och dunderklump
Istället för slagskepp och dunderklump
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836