Heavy metal bmw:n
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
det är ifall du trampar gasen genom golvet som på flåklypa grandprix:)
hehe.
Säkert nått som hindrar från att trampa spjällaxeln sned ifall det skulle bli väl engagerat gaspådrag vid någon korvkiosk:)
Trevligt bygge, skall tydligen funka skitbra dom där utväxlingarna på rattstången
hehe.
Säkert nått som hindrar från att trampa spjällaxeln sned ifall det skulle bli väl engagerat gaspådrag vid någon korvkiosk:)
Trevligt bygge, skall tydligen funka skitbra dom där utväxlingarna på rattstången
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Det är väl en wire till farthållare och sedan låg väl 250kmh begr. med wire på dom tidiga har jag för mig...j björk skrev:Knotan, man kan ju hoppas
Som jag trodde var det inga problem vid styruppväxlingen.
Hur mycket plats som helst, nästan så man får stoppa dit något där bara för att
När motorn endå var i, började jag titta lite på möjligheterna att bygga gaspedal osv.
Det sitter alltså en platta på gasreglaget på motorn.
Sedan en sådan här mot plemiumet med "motverkande" fjäder.
Så här ser det ut.
Alltså gasreglaget har mjukare fjäder, så det rör sig först.
Gasar man mer rör sig fjädern i fästet istället.
Men frågan är varför
Fanns M5 med automat så det är till kickdown, kommer min motor isf. från en automatare eller var det alltid så här?
/Otto
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2784
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Hur kommer det sig att du inte konverterar till kuggstång ?
Lite svårt att hitta något som passar men det verkar ju inte hämma dig i vanliga fall
Skulle själv gärna slänga min gjutjärnsklumpåt HE
Om jag bara räknar ut hur allt ska få plats
Kommer säkert funka med detta med, men min snäcka ger inte den vägkänslan jag vill ha
Intressant gasreglage
Lite svårt att hitta något som passar men det verkar ju inte hämma dig i vanliga fall
Skulle själv gärna slänga min gjutjärnsklumpåt HE
Om jag bara räknar ut hur allt ska få plats
Kommer säkert funka med detta med, men min snäcka ger inte den vägkänslan jag vill ha
Intressant gasreglage
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Jo kuggstång skulle ju förstås inte vara fel
Jag funderade över det innan jag påbörjade bygget, men bedömde att det skulle ta för mycket tid.
Det känns som jag behöver läsa på en del för att veta att det blir bra, blir det inte bra kan det va..
Men nästa vinter kanske..
bmw02touring
Den här är inte tänkt att sätta några tider med rakt fram, kommer antagligen inte ens ha några greppdäck till den.
Om det var vad du menade med att köra ett race?
Sedan kan det väl gå att köra som uppvisning, men det blir nog 400m hjulspinn..
Motorn är tänkt att bli så org. som möjligt, fast med turbo förstås
Jag funderade över det innan jag påbörjade bygget, men bedömde att det skulle ta för mycket tid.
Det känns som jag behöver läsa på en del för att veta att det blir bra, blir det inte bra kan det va..
Men nästa vinter kanske..
bmw02touring
Den här är inte tänkt att sätta några tider med rakt fram, kommer antagligen inte ens ha några greppdäck till den.
Om det var vad du menade med att köra ett race?
Sedan kan det väl gå att köra som uppvisning, men det blir nog 400m hjulspinn..
Motorn är tänkt att bli så org. som möjligt, fast med turbo förstås
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Hur har du tänkt att använda bilen, bankörning? Tänkte mest att det vore fränt med ett par s38 försedda e3or som gasar, menar inte något seriöst Race.
Senast redigerad av bmw02touring den mån jan 12, 2009 5:51 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Hur mycket vågar man ladda med orginal prylar?j björk skrev:Jo kuggstång skulle ju förstås inte vara fel
Jag funderade över det innan jag påbörjade bygget, men bedömde att det skulle ta för mycket tid.
Det känns som jag behöver läsa på en del för att veta att det blir bra, blir det inte bra kan det va..
Men nästa vinter kanske..
bmw02touring
Den här är inte tänkt att sätta några tider med rakt fram, kommer antagligen inte ens ha några greppdäck till den.
Om det var vad du menade med att köra ett race?
Sedan kan det väl gå att köra som uppvisning, men det blir nog 400m hjulspinn..
Motorn är tänkt att bli så org. som möjligt, fast med turbo förstås
/Otto
Otto, vet ej..
När det går sönder får man sänka
Ska försöka hålla ner laddet på lägre varv=mindre vrid.
Skonar både motor och bakaxel.. men det blir väl att hålla sig under ett bar antar jag.
De här maskinerna verkar ju lämna effekt på lägre tryck också..
02 touring, jag har tänkt köra "dum i huvudet" drifting
Alltså, man släpar ut ett stort övermotoriserat lok och gasar som en idiot utan kontroll tills folk med självbevarelsedrift håller sig undan
När det går sönder får man sänka
Ska försöka hålla ner laddet på lägre varv=mindre vrid.
Skonar både motor och bakaxel.. men det blir väl att hålla sig under ett bar antar jag.
De här maskinerna verkar ju lämna effekt på lägre tryck också..
02 touring, jag har tänkt köra "dum i huvudet" drifting
Alltså, man släpar ut ett stort övermotoriserat lok och gasar som en idiot utan kontroll tills folk med självbevarelsedrift håller sig undan
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Tja, knappt ett bar som max hade jag väl tänkt mig.robban skrev:1 bar och orginalkolvar ?
Det håller inte alls menar du eller?
Vet ganska lite om vad en sådan här maskin tål, så har du info är jag intresserad
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Vet att S14 original kolvarna inte håller för nå mycket alls iaf.
Ganska hög kompa på en sån där maskin original så det är ju inte som att sätta en snurra på en gammal M30.
Ganska hög kompa på en sån där maskin original så det är ju inte som att sätta en snurra på en gammal M30.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Jag tänkte köra tjock mls packning för att få ner kompet.
Förresten, hur går kolvarna sönder i så fall, sprucket ringland?
Eller jättetrasigt och spåner i hela motorn och stake genom blocket
Förresten, hur går kolvarna sönder i så fall, sprucket ringland?
Eller jättetrasigt och spåner i hela motorn och stake genom blocket
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836