Heavy metal bmw:n
Igår blev det bara kvällsjobb, kom tillbaka från julfirande på dagen.
Dock blev kvällen ganska lång
Finns vissligen inte så mycket att visa endå, men lite grejer som tog rätt mycket tid:
Fästena klara till huvudbågen och bakaxeln.
Det ska dit en massa mer rör här, men väntar lite då det är rörbrist.
Fick slakta framvagnen för att kunna kapa motorfästena.
Man blir lite sugen på att kapa lite mer
Tja, lite framvagnsgrejer, förstås sitter de kraftiga bultarna fast i bussningarna i länkarmarna.
Risken är att man får elda lite gummibussningar sedan alltså..
Dock blev kvällen ganska lång
Finns vissligen inte så mycket att visa endå, men lite grejer som tog rätt mycket tid:
Fästena klara till huvudbågen och bakaxeln.
Det ska dit en massa mer rör här, men väntar lite då det är rörbrist.
Fick slakta framvagnen för att kunna kapa motorfästena.
Man blir lite sugen på att kapa lite mer
Tja, lite framvagnsgrejer, förstås sitter de kraftiga bultarna fast i bussningarna i länkarmarna.
Risken är att man får elda lite gummibussningar sedan alltså..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Japp, jag kämpar vidare
Idag har jag hållit på hela dagen med att få motorn på plats.
Kan ta en jäkla tid sådant där..
Fanken, slant med vinkelslipen när jag kapade bort gamla motorfästena
Nu var det ju inte mycket annat än att montera motorn så långt bak det gick.
Fick lite problem med tråget på vä sidan, fick kapa en bil balk till..
Det känns som motorn hamnar högt i bakkant, men jag har mätt och mätt och allt verkar ok
Hoppas det bara är min känsla som är fel..
Ett bakre motorfäste måste man ju ha
Såhär hamnar lillpjäsen nu.
Vä motorfäste.
Generatorn får inte plats längre.. men det visste jag vissligen redan innan.
Hö och bakre fäste.
Jag kapade ur för vattenstussen, men det kanske var dumt i efterhand.
Är tänkt att det ska gå ett rör där att fästa plåten i, och stussen lär jag väl inte behöva i alla fall antar jag.
Idag har jag hållit på hela dagen med att få motorn på plats.
Kan ta en jäkla tid sådant där..
Fanken, slant med vinkelslipen när jag kapade bort gamla motorfästena
Nu var det ju inte mycket annat än att montera motorn så långt bak det gick.
Fick lite problem med tråget på vä sidan, fick kapa en bil balk till..
Det känns som motorn hamnar högt i bakkant, men jag har mätt och mätt och allt verkar ok
Hoppas det bara är min känsla som är fel..
Ett bakre motorfäste måste man ju ha
Såhär hamnar lillpjäsen nu.
Vä motorfäste.
Generatorn får inte plats längre.. men det visste jag vissligen redan innan.
Hö och bakre fäste.
Jag kapade ur för vattenstussen, men det kanske var dumt i efterhand.
Är tänkt att det ska gå ett rör där att fästa plåten i, och stussen lär jag väl inte behöva i alla fall antar jag.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1928
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
Tack, jo försöker jobba på så mycket jag kan.
Det ska bli så mycket sleeper som möjligt, men man kommer ju se en massa bur-rör etc.
Det ska bli så mycket sleeper som möjligt, men man kommer ju se en massa bur-rör etc.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Vore det inte värt att blästra av den värsta ytrosten och måla/rostskydda upp lite.
Är ju alltid lite jobbigt att komma på det efteråt när man har motor och annat är på plats.Vi vet ju alla hur våra snabbprojekt slutar...Urspårat...
Utvändigt kan man ju behålla ett s.k orginalstuk
Ja nåt skit måste tomtemor blandat ner i gröten den här julen
Är ju alltid lite jobbigt att komma på det efteråt när man har motor och annat är på plats.Vi vet ju alla hur våra snabbprojekt slutar...Urspårat...
Utvändigt kan man ju behålla ett s.k orginalstuk
Ja nåt skit måste tomtemor blandat ner i gröten den här julen
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Driddler, om du menar fram/bakvagn etc. så kommer det att fixas till frammigenom när det börjar bli färdigt.
Bil invändigt och motorrum osv. kommer fixas till och målas.
Idag har det gått lite segt, men något har det blivit gjort iaf.
Har försökt tänka mig för innan jag gjort rör osv. har bara ca 1,5m kvar nu
En balk för att börja få lite ordning på framvagnsbalken igen.
Börjar likna något i alla fall, hö sidan (vä i bild) är nog inga större problem att få till, vä är lite värre.
Det var en del pyssel att få till rören runt motorplåten, speciellt hö.
Blev väldigt trångt vid vattenstussen och en kåpa i bakkant på toppen.
Men nu kan man köra med vattenstuss om man vill, och mont/demont kåpan med motorn på plats
Fått till en förstärkning till framvagnen vä sida (hö i bild) och byggt om balken lite på hö sida.
Var helt sjukt trångt att få dit grenröret förut, hoppas det blev bättre nu..
Bil invändigt och motorrum osv. kommer fixas till och målas.
Idag har det gått lite segt, men något har det blivit gjort iaf.
Har försökt tänka mig för innan jag gjort rör osv. har bara ca 1,5m kvar nu
En balk för att börja få lite ordning på framvagnsbalken igen.
Börjar likna något i alla fall, hö sidan (vä i bild) är nog inga större problem att få till, vä är lite värre.
Det var en del pyssel att få till rören runt motorplåten, speciellt hö.
Blev väldigt trångt vid vattenstussen och en kåpa i bakkant på toppen.
Men nu kan man köra med vattenstuss om man vill, och mont/demont kåpan med motorn på plats
Fått till en förstärkning till framvagnen vä sida (hö i bild) och byggt om balken lite på hö sida.
Var helt sjukt trångt att få dit grenröret förut, hoppas det blev bättre nu..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Tackar, tackar
Det sitter en riktigt kraftig och fin platta som fjäderbenen sitter i.
3-4mm gods, och inte rostig
Här får den lite hjälp att hålla i.
Har lite pusslande kvar, fick kapa ur lite mycket för att få dit röret..
Har nu ca 20cm rör kvar
Hoppas på att det går att få tag i mer nu mån-tis, annars är det inget bra
Blir tyvärr inte mycket mer gjort idag, ska sosialisera med en kompis ikväll.
Det sitter en riktigt kraftig och fin platta som fjäderbenen sitter i.
3-4mm gods, och inte rostig
Här får den lite hjälp att hålla i.
Har lite pusslande kvar, fick kapa ur lite mycket för att få dit röret..
Har nu ca 20cm rör kvar
Hoppas på att det går att få tag i mer nu mån-tis, annars är det inget bra
Blir tyvärr inte mycket mer gjort idag, ska sosialisera med en kompis ikväll.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Så sjukt.. jag vill också bygga en såndär med fläskig båge, m5 e34 upphängning och m30/s38 turbo maskin!
Men dendär motorplåten, bra skit eller?
Men dendär motorplåten, bra skit eller?
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Tja, om motorplåten är bra vet jag inte?
Motorn verkar sitta fast iaf
Ska man åka stummonterat är det nog riktigt bra, ska man ha gummiupphängt är det ju inte så bra?
Eller vad menar du?
Jag hoppas på att det inte blir så farligt ned vibbrationer från en sexa, på 4:or är det inget kul..
Motorn verkar sitta fast iaf
Ska man åka stummonterat är det nog riktigt bra, ska man ha gummiupphängt är det ju inte så bra?
Eller vad menar du?
Jag hoppas på att det inte blir så farligt ned vibbrationer från en sexa, på 4:or är det inget kul..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Idag har det inte (heller) blivit så mycket gjort.
Har mest åkt ärenden, tex:
Åkte till eskilstuna och köpte 18m rör
En liten tripp på 35mil.
Men nu kan man ju iaf. bygga vidare obehindrat ett tag igen
Jag firade genast med att kapa det första röret fel
Fått dit några rör till i bakvagnen:
Bakvagnen börjar kännas ganska klar nu vad det gäller rör.
Jag hade tänkt mig ett rör mitt på huvudbågen (alltså mellan de "mittre" knutpunkterna) och ett kryss under.
Men det börjar kännas som lite overkill?
Tja, ett rör i mitten kanske man ska ha, men krysset får nog vara tror jag.
Ska se lite hur det blir med en stol på plats.
Har mest åkt ärenden, tex:
Åkte till eskilstuna och köpte 18m rör
En liten tripp på 35mil.
Men nu kan man ju iaf. bygga vidare obehindrat ett tag igen
Jag firade genast med att kapa det första röret fel
Fått dit några rör till i bakvagnen:
Bakvagnen börjar kännas ganska klar nu vad det gäller rör.
Jag hade tänkt mig ett rör mitt på huvudbågen (alltså mellan de "mittre" knutpunkterna) och ett kryss under.
Men det börjar kännas som lite overkill?
Tja, ett rör i mitten kanske man ska ha, men krysset får nog vara tror jag.
Ska se lite hur det blir med en stol på plats.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836