Re: Heavy metal bmw:n
Postat: mån nov 05, 2012 8:38 pm
Nu blir det org. lager både ram och vev (antagligen förgyllda som vanligt till bmw, det bör de vara med tanke på prislappen)
Anledningen till att jag körde glyco ramlager förut var att jag köpte några special, coatade lager som sedan var fel modell.
Då fick jag de här istället.
Vet inte riktigt varför de blivit dåliga, antar att det varit bränsle i oljan som ställt till det.
Den gick ganska fett, speciellt i början.
Dock har jag bytt olja flera ggr under sesången, alltid haft bra oljetryck.
Kört upp oljetryck innan första starten, och även senare när det varit tomt någonstans.
Vevlagren var bara nötta på trycksidan eller vad man ska säga, men ramlagren är mer kostigt nötta.
Typ ena sidan på ena halvan och sådant. Men de är som sagt glyco, vevlagren är org.
Anledningen till att jag körde glyco ramlager förut var att jag köpte några special, coatade lager som sedan var fel modell.
Då fick jag de här istället.
Vet inte riktigt varför de blivit dåliga, antar att det varit bränsle i oljan som ställt till det.
Den gick ganska fett, speciellt i början.
Dock har jag bytt olja flera ggr under sesången, alltid haft bra oljetryck.
Kört upp oljetryck innan första starten, och även senare när det varit tomt någonstans.
Vevlagren var bara nötta på trycksidan eller vad man ska säga, men ramlagren är mer kostigt nötta.
Typ ena sidan på ena halvan och sådant. Men de är som sagt glyco, vevlagren är org.