Jag använder inte shift cut alls längre, inte sedan första gången jag körde sönder.
Någonting gjorde att det inte fungerande som det var tänkt. Jag har för mig att bryttiderna kunde bli fel, man såg även att tändsänkningen som jag hade när den gav på igen direkt efter brytet kunde utebli.
Det verkade som att det blev en bugg i styrdonet när det blev lite för mycket på en gång, tex. man pumpar lite på gasen, närmar sig varvstopp och växlar samtidigt.
Jag har även tyckt att signalen från brytaren på växeltrumman inte såg ut att stämma vid något tillfälle, kommer inte riktigt ihåg hur det var nu. Men det kan helt klart ha med problemet att göra.
Jag har för mig att brytet annars skulle ligga på 120ms.
Jo, allt är stumt.
Även bakaxelklumpen sitter stumt monterad i rörkonstruktionen i chassiet.
Jag har haft funderingar på att försöka få dit hardyskivor på kardanen, men det har inte blivit av.
Enligt sellholm bör det räcka med att det finns lite svikt i drivaxlarna för att lådan ska hålla.
Jag har precis gått igenom en tko600 som har gått flera år i en m5 e34 med turbo. Liknande eller kanske lite mer effekt än vad jag har.
Under åren har den gått med lite blandat 3-2 skiviga tilton (Fö. hade han samma uppfattning som mig att det inte märks någon större skillnad på dem) Den hade liberty mod. med faceplate 2-4 vxl.
Dvs. inga synkningar, utan samma princip som en sådan här låda att växeln bara slår i. Dvs. rimligtvis mer belastning på dreven än en standard tko600. Dessutom har de då slipat av lite på 3:an på bottenstocken för att få frigång, vilket rimligtvis också försvagar drevet.
Han har gjort någon reparation tidigare, men det tror jag bara rörde sig om skadad face plate.
Jag tror han kör stumt också, dock är nog inte stumt riktigt samma sak i en org. e34 som i mitt bygge.
Men endå, när jag körde tko600 knäckte jag treans drev första gången på gatan när inte ens bilen var färdigmappad