Sida 5 av 178
Postat: sön jan 04, 2009 1:12 am
av robban
blir det sugmotor? tänkte på att du inte kör med getrag 280
Postat: sön jan 04, 2009 3:36 am
av timmy_r
Den bilen är verkligen Heavy Metal och ditt tempo är riktigt imponerande.
Postat: sön jan 04, 2009 9:48 am
av j björk
Tack, naturligtvis blir det turbo..
När jag skulle göra dörrkryssen satte jag dit förardörren, för jag misstänkte att det skulle bli problem vid fönstervevarna.
Jag konstaterade att det skulle bli problem, men satte kryssen som det var tänkt i alla fall
Postat: sön jan 04, 2009 11:31 am
av joel
j björk skrev:Tack, naturligtvis blir det turbo..
När jag skulle göra dörrkryssen satte jag dit förardörren, för jag misstänkte att det skulle bli problem vid fönstervevarna.
Jag konstaterade att det skulle bli problem, men satte kryssen som det var tänkt i alla fall
HAHA helrätt
Postat: sön jan 04, 2009 8:51 pm
av robban
j björk skrev:Tack, naturligtvis blir det turbo..:
Det var det jag tänkte. Orginal låda räcker långt annars
Tror dock att bakvagnen lär få mjälltugg ganska fort
Postat: sön jan 04, 2009 9:11 pm
av Kadett4wd
fasen..
ett par detaljerade bilder med lite måttstock lite här å var skulle jag vilja ha på grenrören.(originalrören)
de kanske går att feppla om till min merca med lite vilja.
har du lust?
du kanske till o med kan få sälja dem svinbilligt också..
mycke krav nu *S*
Postat: sön jan 04, 2009 10:50 pm
av j björk
Jo, är lite orolig för bakaxeln också.
Har ganska mycket reservdelar till det mesta, men är ju inte så kul om det går sönder hela tiden heller
Någon som vet vad en sådan här axel tål, och vad som brukar ge sig?
Ska se om jag kan fixa lite bilder på grenrören, vet inte om jag har något att sälja dock
Idag har det jäklar inte hänt mycket.
Har mest pysslat med placering av stolen.
Till slut efter mycket om och men blev det att fimpa röret till krysset i golvet, kröka om det lite, bygga fästen, bygga om fästen..
Nu är jag till slut ganska nöjd.
Jag ville gärna ha orginal stolsunderrede, det var det som ställde till det en del.
Det är justerbart i längsled, och även höjdled både bak och fram för sig.
Ett problem när man ska bygga fästen är att det är fjäderbelastat och vrider sig när det inte sitter fast
Så här ser det ut med stol på plats iaf.
Postat: ons jan 07, 2009 9:22 pm
av j björk
Det har inte hänt mycket på sista tiden, men ska väl uppdatera lite innan den blir helt bortglömd..
Här ser man lite av hur rören ser ut, är det något speciellt du vill ha mått på kadett 4wd, eller är det inte så intressant om jag inte vill sälja?
Svetsat ihop framvagnsbalken så den känns ok.
Tänkte inte på att det var en krök neråt på krängninghämmaren i mitten när jag byggde, den går inte dit nu
Så det är väl bara skaffa värre grejer..
Fick idag hem lite godisbitar jag beställde för ganska länge sedan.
Tank, uppväxling till styrning, pedalställ, handbromscylinder,koppling och ett par mätare.
Postat: ons jan 07, 2009 9:32 pm
av Daniel-635
Postat: ons jan 07, 2009 10:25 pm
av Tjernell
j björk skrev:
Hehe , sorry kunde inte låta bli... Blir det inte liiite svårt att ratta ??
Postat: ons jan 07, 2009 10:45 pm
av bmw02touring
helvete vilket tempo du har, Följer med spänning utvecklingen.
Får jag kladda ner din byggtråd med lite E3 inspiration, Den vita med Fuggekonverterad S38b38
Fortsätt i samma tempo nu bara,
Postat: tor jan 08, 2009 12:10 pm
av j björk
Tjernell, styr inte du med fötterna?
Det är mycket mer sport
Jag har sett den där vita (eller beige eller något) på bilder förut, verkar klart trevlig
Ser att han faktiskt kapat lite i torpedväggen också, och tagit bort värmepaketet.
(Det ska vara en plåt frammåt eller vad man ska säga på torpeden, och där aluplåten sitter i mitten sticker kupéfläkten fram)
Men att sätta förgasare på en sådan maskin
Det klart, det går ju säkert sätta gengasaggregat på också om man vill
Postat: tor jan 08, 2009 11:11 pm
av E3-Otto
j björk skrev:Tjernell, styr inte du med fötterna?
Det är mycket mer sport
Jag har sett den där vita (eller beige eller något) på bilder förut, verkar klart trevlig
Ser att han faktiskt kapat lite i torpedväggen också, och tagit bort värmepaketet.
(Det ska vara en plåt frammåt eller vad man ska säga på torpeden, och där aluplåten sitter i mitten sticker kupéfläkten fram)
Men att sätta förgasare på en sådan maskin
Det klart, det går ju säkert sätta gengasaggregat på också om man vill
Den är strippad på lite onödig plåt...
Förgasarna är mest för att det är fränt och lite mer finlir att få det att fungera bra.
Ungefär som när du valde e3 istället för e34
/Otto
Postat: fre jan 09, 2009 9:46 am
av knotan
det här har ju språrat ur totalt
bara sälja PVn så du har tid med nya projektet då??
Postat: fre jan 09, 2009 11:13 am
av j björk
Kul, vi har alltså lite mer E3 kunskap här på forumet än vad jag trodde
Finns det projekttråd på bilen någonstans?
Kör du org. bakvagn?
Knotan, nja, tänkte allt att jag skulle hinna köra lite med båda..
Det brukar ju endå bara gå sönder, då kanske man har någon lekbil som fungerar