grogge skrev:
nä dom skärmarna är lika långa i fronten som en vanlig 14on
164an är betydligt längre, den har andra ramben och 1 dm längre hjulbas, så var du fått de uppgifterna ifrån undrar jag då.
Eller AH, du menar kanske från axelcentrum till framkant på fronten?
jo precis de är biten längst fram som spelar roll.. och de är samma på 164 och 142.. de som skiljer är att den är längre i bak kan och de hjälper inget
Senast redigerad av grogge den mån feb 23, 2009 10:02 pm, redigerad totalt 1 gånger.
En liten fundering bara, är det verkligen nödvändigt att förlänga den? Funkar det inte o göra fritt innnaför fronten och montera kylaren i skuffen t.ex.?
Turbokoftan skrev:En liten fundering bara, är det verkligen nödvändigt att förlänga den? Funkar det inte o göra fritt innnaför fronten och montera kylaren i skuffen t.ex.?
jo tror de efter som att de är ett j***lskt överhäng på motorn nu
Turbokoftan skrev:Ja verkar likt.. Gjorde en snabb jämförelse:
100 motorn går väl ungefär dit linjen är (sett från sidan) om man tittar på din första bild?
om jag har tur så kanske ja klarar mig fast de blir nog att montera intercoolern på sidan och kylarn i skuffen då
Senast redigerad av grogge den tis feb 24, 2009 9:18 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Jag byggde 240 flippfront i plåt på en 142 och dom skärmarna är nog nästan 2dm längre framför framhjulet dock fick man flytta bak framvagnen ca 2cm för att hjulet skulle hamna mitt i hjulhuset. dock så är det lite synd att förstöra en 142 med 240 front. Angående att trimma så har 20v motorn 220hk original vet dock ej säkert om de bara är att byta topp eller om nått skiljer.