volvo 142 (4x4)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

grogge skrev:
Patrik Skellefteå skrev:Kanske skulle det kunna funka med en front från en 164, den rymmer ju en B-30, så audin kanske ryms där.
nä dom skärmarna är lika långa i fronten som en vanlig 14on :(
164an är betydligt längre, den har andra ramben och 1 dm längre hjulbas, så var du fått de uppgifterna ifrån undrar jag då.


Eller AH, du menar kanske från axelcentrum till framkant på fronten?
Användarvisningsbild
grogge
För mycket laddtryck
Inlägg: 294
Blev medlem: tor apr 10, 2008 8:32 pm
Ort: obbola

Inlägg av grogge »

Cpt Tuttle skrev:
grogge skrev: nä dom skärmarna är lika långa i fronten som en vanlig 14on :(
164an är betydligt längre, den har andra ramben och 1 dm längre hjulbas, så var du fått de uppgifterna ifrån undrar jag då.


Eller AH, du menar kanske från axelcentrum till framkant på fronten?
jo precis de är biten längst fram som spelar roll.. och de är samma på 164 och 142.. de som skiljer är att den är längre i bak kan och de hjälper inget :(
Senast redigerad av grogge den mån feb 23, 2009 10:02 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

En liten fundering bara, är det verkligen nödvändigt att förlänga den? Funkar det inte o göra fritt innnaför fronten och montera kylaren i skuffen t.ex.?
Användarvisningsbild
grogge
För mycket laddtryck
Inlägg: 294
Blev medlem: tor apr 10, 2008 8:32 pm
Ort: obbola

Inlägg av grogge »

Turbokoftan skrev:En liten fundering bara, är det verkligen nödvändigt att förlänga den? Funkar det inte o göra fritt innnaför fronten och montera kylaren i skuffen t.ex.?
jo tror de efter som att de är ett j***lskt överhäng på motorn nu
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Ja verkar likt.. Gjorde en snabb jämförelse:
100 motorn går väl ungefär dit linjen är (sett från sidan) om man tittar på din första bild?

Bild
Användarvisningsbild
grogge
För mycket laddtryck
Inlägg: 294
Blev medlem: tor apr 10, 2008 8:32 pm
Ort: obbola

Inlägg av grogge »

Turbokoftan skrev:Ja verkar likt.. Gjorde en snabb jämförelse:
100 motorn går väl ungefär dit linjen är (sett från sidan) om man tittar på din första bild?
om jag har tur så kanske ja klarar mig :hihi: fast de blir nog att montera intercoolern på sidan och kylarn i skuffen då
Senast redigerad av grogge den tis feb 24, 2009 9:18 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Tobbson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: mån feb 16, 2009 11:00 pm
Ort: Dalarna Venjan

240 front?

Inlägg av Tobbson »

Jag byggde 240 flippfront i plåt på en 142 och dom skärmarna är nog nästan 2dm längre framför framhjulet dock fick man flytta bak framvagnen ca 2cm för att hjulet skulle hamna mitt i hjulhuset. dock så är det lite synd att förstöra en 142 med 240 front. Angående att trimma så har 20v motorn 220hk original vet dock ej säkert om de bara är att byta topp eller om nått skiljer.
Användarvisningsbild
grogge
För mycket laddtryck
Inlägg: 294
Blev medlem: tor apr 10, 2008 8:32 pm
Ort: obbola

Re: 240 front?

Inlägg av grogge »

här se men hur för kort skärmarna från 142an är
Bild

Bild

lägger upp några bilder på ett gammalt b20 turbo bygga som ja gjort förut också :)

Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
grogge
För mycket laddtryck
Inlägg: 294
Blev medlem: tor apr 10, 2008 8:32 pm
Ort: obbola

Inlägg av grogge »

Bild
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

På Gustav N SAAB 99 quattro så syns det bra hur långt fram allt hamnar.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... light=saab
Användarvisningsbild
grogge
För mycket laddtryck
Inlägg: 294
Blev medlem: tor apr 10, 2008 8:32 pm
Ort: obbola

Inlägg av grogge »

loop skrev:På Gustav N SAAB 99 quattro så syns det bra hur långt fram allt hamnar.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... light=saab
men de är ju inte änns samma bil ju :shock:
nasx
För mycket laddtryck
Inlägg: 357
Blev medlem: tis maj 20, 2008 9:11 pm
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av nasx »

Kan du inte flytta motorn inåt i kupén då? Om det nu blir för långt? :roll:
Nicklas Fröberg
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

En 164-front med bakåtflyttade skärmkanter kanske skulle funka?
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

grogge skrev:
loop skrev:På Gustav N SAAB 99 quattro så syns det bra hur långt fram allt hamnar.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... light=saab
men de är ju inte änns samma bil ju :shock:
Går ju att jämföra ändå. Att hitta en 99a att mäta på är ju inte så svårt. Att hitta en identisk 4wd 140 att mäta på är nog knivigare.
Användarvisningsbild
grogge
För mycket laddtryck
Inlägg: 294
Blev medlem: tor apr 10, 2008 8:32 pm
Ort: obbola

Inlägg av grogge »

har börja riva volvon nu :) sen har ja prata med dom på SFRO också.. så blir att rega till hösten och allt går som planerat :D..

Bild



Bild

Bild

nu är golvet utkapat också :D

Bild
Volvo 142 tq (4x4)
audi gt coupe
Audi 200 20v 700whp
supra mk3
chrysler newport 62a 8/71 blower
Skriv svar