242 b8444s banräser i jänkarträsket - 8/8 Stolsfäste
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
Tack!peppe skrev:Gött projekt
Går det inte att lägga kylaren helt neråt? Så den ligger på golvet typ. Blir mindre klumpigt? Bara en tanke. Ser gött ut annars.
Mvh
Skulle faktiskt hellre lägga kylaren platt, med det ska få plats en fuel cell mellan kylaren och panhardstaget. Vi kommer få mycket bättre uppfattning på hur kylaren kan ligga när vi väl handlat en fuel cell.
Kalle
En del speedparts har börjat trilla in. Brorsan har hittat en hel drös billiga AN anslutningar till hela bränsle- och oljesystemen. Wastegate och bränsletrycksregulator är också på gång.
40liters fuel cell med skum
4" kina laddluftkylare
Byggde klart insuget men eftersom vi bytt till 960 motor lade jag upp det till salu. Har några spekulanter på tråden så vi får se hur det blir.
Grenröret har också börjat ta form och kommer nog bli bra.
40liters fuel cell med skum
4" kina laddluftkylare
Byggde klart insuget men eftersom vi bytt till 960 motor lade jag upp det till salu. Har några spekulanter på tråden så vi får se hur det blir.
Grenröret har också börjat ta form och kommer nog bli bra.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
Fick en gammal pelarborrmaskin av en kompis. Dammade av den och slängde på lite klistermärken.
Har aldrig haft en egen pelarborrmaskin innan. Känner mig skittaggad.
Ny växelspak med inbyggda stoppskruvar:
60mm HKS kopia:
H-profil:
Och sist men inte minst, Eaton M90 roots-kompressor påhängd:
Ska bli en nästan direkt kopia av Hilmerssons Manta när det gäller rördragning. Kompressor och turbo laddar genom ett par backventiler in i IC:n. Så fort turbon har mer ladd än kompressorn så öppnas en avlastningsventil som leder ut kompressorluften. Har pratat lite med Alex och vi funderar på att dreva kompressorn till att ge ca. 1 bar från tomgång. Vi gissar att HX50n borde vara uppe i ladd runt 3500rpm.
Åsikter eller insikter om det hela?
Har aldrig haft en egen pelarborrmaskin innan. Känner mig skittaggad.
Ny växelspak med inbyggda stoppskruvar:
60mm HKS kopia:
H-profil:
Och sist men inte minst, Eaton M90 roots-kompressor påhängd:
Ska bli en nästan direkt kopia av Hilmerssons Manta när det gäller rördragning. Kompressor och turbo laddar genom ett par backventiler in i IC:n. Så fort turbon har mer ladd än kompressorn så öppnas en avlastningsventil som leder ut kompressorluften. Har pratat lite med Alex och vi funderar på att dreva kompressorn till att ge ca. 1 bar från tomgång. Vi gissar att HX50n borde vara uppe i ladd runt 3500rpm.
Åsikter eller insikter om det hela?
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 77
- Blev medlem: sön jul 06, 2008 8:45 pm
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
- Fredriksson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 369
- Blev medlem: mån jul 02, 2007 9:01 pm
- Ort: Älvsbyn
Härligt Bygge!!! Ska följas!!
Mvh Fredriksson
Mvh Fredriksson
Vardagsbil: Mercedes Benz w124 -88
Projekt: Volvo 244 -77
Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar
Fler sponsorer sökes!!!
Projekt: Volvo 244 -77
Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar
Fler sponsorer sökes!!!
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 32
- Blev medlem: sön okt 12, 2008 8:10 pm
- Ort: Värnamo
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
Tack ska ni ha killar!
Woxter: Fuel cellen kommer från Summit. Tror det va denna: http://beta.summitracing.com/parts/SUM-293210/
punganisse: Vi har svetsat motorrummet, kupén, baggageutrymmet, och alla dörr- och fönsteröppningar. Underredet är altså inte svetsat än. Mindre roligt att ligga under bilen och skrapa tätningsmassa.
Stener: Jepp, den är 960 motor vi bygger från. T6 block skulle inte sitta helt fel, men de är fortfarande dyra. B6304:or kan fås nästan gratis.
Gjorde ett jättefynd på eBay igår. Får bli en liten teaser tills vi har fått grejorna.
Woxter: Fuel cellen kommer från Summit. Tror det va denna: http://beta.summitracing.com/parts/SUM-293210/
punganisse: Vi har svetsat motorrummet, kupén, baggageutrymmet, och alla dörr- och fönsteröppningar. Underredet är altså inte svetsat än. Mindre roligt att ligga under bilen och skrapa tätningsmassa.
Stener: Jepp, den är 960 motor vi bygger från. T6 block skulle inte sitta helt fel, men de är fortfarande dyra. B6304:or kan fås nästan gratis.
Gjorde ett jättefynd på eBay igår. Får bli en liten teaser tills vi har fått grejorna.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt: