Nemas problemas vänta dig bara ingen åktur i sommar om det inte duger med nån skrotbil jag kan tänkas komma medjonnystrand skrev:snygt verkar ju bli mycket bra! du får gärna bjuda tillbak en åktur när du är klar med bilen på nån framtida ban/konbane körning
OPel corsa gsi 4x4 Turbo
Ja nu banan, hemma över helgen och då står det bilbygge på schemat
Först ut är framvagnen, så ut med motorpaketet och kapa bort tornet, klart.
(ja det blev mycket mätande innan jag kapade) Imorgon ska nya tornen dit.
Det kom dessutom ett stort paket från realcar
No-name stolarna byts ut mot en pro adv
Först ut är framvagnen, så ut med motorpaketet och kapa bort tornet, klart.
(ja det blev mycket mätande innan jag kapade) Imorgon ska nya tornen dit.
Det kom dessutom ett stort paket från realcar
No-name stolarna byts ut mot en pro adv
Tornen är klara men inte svetsade från insidan, tar det i när bilen ska upp i vaggan igen och alla ofärdiga svetsjobb under bilan ska göras.
Det som återstår fram nu är att bygga dom nya hjulhusen
Måste införskaffa lite delar så man kan bygga seriösare länkarmar också, nu sitter vectra kulleden i en 2mm plåtadapter, inte OK helt enkelt.
fick också hem ett bälte och några dzus-lås idag så man kan göra fästena för det.
Det blir mindre och mindre kvar till en byggbesiktning nu
Hann även prova dit nya stolen, blir lite modifiering av fästet i golvet då denna är 2 cm bredare fästpunkterna.
Det som återstår fram nu är att bygga dom nya hjulhusen
Måste införskaffa lite delar så man kan bygga seriösare länkarmar också, nu sitter vectra kulleden i en 2mm plåtadapter, inte OK helt enkelt.
fick också hem ett bälte och några dzus-lås idag så man kan göra fästena för det.
Det blir mindre och mindre kvar till en byggbesiktning nu
Hann även prova dit nya stolen, blir lite modifiering av fästet i golvet då denna är 2 cm bredare fästpunkterna.
Fint med rejäl camber och caster justering
Lurigt med framvagn, står själv och vrider och funderar på hur man ska göra med den
Lurigt med framvagn, står själv och vrider och funderar på hur man ska göra med den
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Det var en hel del tänkande och klurande innan jag bestämde mig för det här, har läst till mig en del på rejsa resten ska prövas i praktiken så man själv får en uppfattninga v vad som funkar och inte.j björk skrev:Fint med rejäl camber och caster justering
Lurigt med framvagn, står själv och vrider och funderar på hur man ska göra med den
alltså att dom "bottnar"? Kommer ha lösa justerbara styrarmar så jag joppas kunna slippa såna problem, nog ska det gå lösaKadett4wd skrev:fränt.
på min kadutt har ja märkt att om jag kör för möe caster(ca 5cm justerbarhet i mina topplagringar) så 'knäar' styrlederna vid fulla rattutslag.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 183
- Blev medlem: lör dec 20, 2003 10:11 pm
Kadett, du menar att styrarmarna "går för långt" när man svänger fullt?
Alltså att de pekar bortåt 90 grader in och kan gå över och låsa?
Alltså att de pekar bortåt 90 grader in och kan gå över och låsa?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Jag hänger inte riktigt med där, en bild säger mer än tusen ord för det är helt klart intressantKadett4wd skrev:vad jag menade var att man hamnar fel i läge på armarna så i ändlägena så börjar hjulen bli 'slappa' hade jag kunnat vrida säg ett halvt varv till på ratten så hade det 'knäat' över och viljat gått åt andra hållet.
det är svårt att förklara i text.
nån annan som kan hjälpa mig?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 392
- Blev medlem: lör nov 07, 2009 9:09 pm
- Ort: Kisa
- Kontakt:
Häftigt bygge, mycket imponerande detaljfinish. Allting ser så enkelt ut...
Vore skoj att få veta lite vad Gustaf ville ha ändrat på din bil.
Kör hårt.
Vore skoj att få veta lite vad Gustaf ville ha ändrat på din bil.
Kör hårt.
Mattias Jonsson, Kisa
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110
tack.Mattias Jonsson skrev:Häftigt bygge, mycket imponerande detaljfinish. Allting ser så enkelt ut...
Vore skoj att få veta lite vad Gustaf ville ha ändrat på din bil.
Kör hårt.
Gustaf ville inte ändra på något konkret men det är tur man bor nära så han kan kika förbi och titta på bilen "live" och ge lite tips och info om vad som väntar, saker att tänka på i allmänhet, detaljer man ofta missar mm.
Han har ju betydligt mer erfarenhet av kraftigt ombyggda bilar än jag iaf