Får väl se till att ta tag i det kring midsommar eller nåt, nu när den tom fått inredning å skit
kör 12 grader tror jag det var jämt över 200kpa typ 15 under och en c20xe tändmapp mellan 0 och 100.Kadett4wd skrev:Var försiktiga med tändningen på dessa maskiner, C20LET
De ska ha ganska låg tändning, frestas inte att ställa upp nån grad till 'normala' värden på en 16v maskin bara för det inte spikar.
Det är så lite effekt man vinner gentemot säkerheten att det är inte värt det.
Jag brukade svarva om gropen lite i LET kolvarna också för lite mera säkerhet, inge djupare, men bort med kullen i mitten och nån millimeter större diam på gropen, samt vinklade squishen lite ett par mm närmast gropen.
Behåller dock squishen längst ut typ 4-5mm
Minns inte sifforna helt, höll juh på med detta runt 03-04
Och sen när man börjat få frisk gång i maskin så går kolvbultarna åt pipan... de slits ut som tur är, alltså inte går av.
Börjar som ett 'lätt' knackande i maskin som försvinner vid gaspådrag.
Hur mycket åker du med?