Sida 3 av 51

diffa fördelnings lådan ?

Postat: lör maj 23, 2009 8:11 pm
av projump1
hej jag tänkte besudla din tråd med ett litet tips en mycket god vän till säljer billet stål lamel satser och monterar dom även om man så vill till mycket bra pris.ingen har kört sönder en sådan sats hitills är du intresserad så kan du slå en signal till ingemar 0707353010 mvh johan

Postat: lör maj 23, 2009 8:34 pm
av alex b
Ser ut som buren svetsades med rostfri tillsats. Någon anledning för detta utom utseende?

Postat: sön maj 24, 2009 8:18 pm
av MattiasH
projump1 skrev:hej jag tänkte besudla din tråd med ett litet tips en mycket god vän till säljer billet stål lamel satser och monterar dom även om man så vill till mycket bra pris.ingen har kört sönder en sådan sats hitills är du intresserad så kan du slå en signal till ingemar 0707353010 mvh johan
Säker på att det inte bara är låsningslameller?
Jag vill ju som sagt ha mer än 90Nm till bakhjulen och då krävs även en del förstärkning av hela huset för att det ska hålla.

alex b skrev:Ser ut som buren svetsades med rostfri tillsats. Någon anledning för detta utom utseende?
Det ska vara svetsat med stål tillsats tror jag :roll:

Postat: sön maj 24, 2009 9:03 pm
av Kadett4wd
låsningslamellerna överför inte mera än 90Nm.
det tar bara bort hydraulkopplingen på lådan.

för att överföra mera måste du modifiera viscon.

Postat: sön maj 24, 2009 9:24 pm
av MattiasH
Kadett4wd skrev:låsningslamellerna överför inte mera än 90Nm.
det tar bara bort hydraulkopplingen på lådan.

för att överföra mera måste du modifiera viscon.
Jo det är jag medveten om, just därför jag frågade.
Däremot verkar många tro att låsningslameller ger 50/50 drivning :doh:

Postat: mån maj 25, 2009 6:55 pm
av Hanell
Härligt bygge.. Gött när någon vågar bygga om ordentligt :D

Postat: fre jun 12, 2009 4:07 pm
av MattiasH
Har gjort klart bältessträvorna i bågen samt att alla rör som sitter där är helsvetsade (ska dit några meter till senare efter tank, kylare mm har fått sin plats).
Har även flyttat motorn lite så spelet på drivaxlarna blir lika så nya motorfästen ska göras.
råkade ju allt med fel höger motorkudde :doh:

Bild

Bild
det var allt som behövdes..
Bild

Postat: mån jun 15, 2009 6:38 pm
av MattiasH
Att man aldrig lär sig..
Gör om gör rätt, så kapade helt enkelt bort innerskärmarna och halva yttre ramsnokarna. Nu ska det bli gott om plats för framhjulen ;) Nya hjulhus ska snickras ihop när tornen fram är klara.

Ytterskärmar som är större än innerskärmarna funkar INTE
Bild

Bild
Betydligt bättre, dock ej riktigt färdigkapat.
Bild

Postat: ons aug 12, 2009 2:05 pm
av linken711
Vill se mer!! underbar bil ^^

Postat: ons aug 12, 2009 2:52 pm
av readytorace
överjävligt brutalt bygge hoppas du bygger och uppdaterar ofta men förstår även att rallycross säsongen är igång.mvh morgan

Postat: sön aug 16, 2009 8:09 am
av MattiasH
Alldeles rätt, tiden räcker inte till under många veckor av rallycross-säsongen om man ska hinna alla övriga måsten, speciellt då man inte har någon semester 8)
Kan dock svallra om att ett paket med mycket roligt innehåll är påväg hitåt just nu :hihi:

Postat: sön aug 16, 2009 8:19 am
av readytorace
kanon det vars bor du åt??och hur går det med rallycrossen vilken klass kör du??vet ju av några som härjar i rallycross

Postat: sön aug 16, 2009 8:20 am
av nicke.t
de här blir nog jävligt kul. :thumbright: mvh

Postat: sön aug 16, 2009 9:00 am
av MattiasH
readytorace skrev:kanon det vars bor du åt??och hur går det med rallycrossen vilken klass kör du??vet ju av några som härjar i rallycross
Bor utanför ske-å, åker 2150 med en annan corsa (till salu http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=37334)
nicke.t skrev:de här blir nog jävligt kul. :thumbright: mvh
Målet är ju att bygga en rolig busbil och då är det bara göra så gott man kan

Postat: sön aug 23, 2009 8:55 pm
av MattiasH
Nu har det landat lite godis i garaget ;)
Öhlins asfalt-ben från en mk2 golf med både grus och asfalt-setup

Bild

Bild