Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis okt 15, 2019 3:32 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 751 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 51  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: ons feb 13, 2013 5:47 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Inlägg: 594
Ort: Skellefteå
Det finns ingen krängningshämmare där nu, fästen och plats finns dock så att röret ska sitta bakom kylarbalken och stagen fästas i fjäderbenen.

_________________
Snickrar corsa awd
viewtopic.php?t=34160&highlight=corsa+4x4


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör mar 02, 2013 12:13 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Inlägg: 594
Ort: Skellefteå
Blev en liten mapparsväng på drygt 3 mil ikväll, safe tändning och 1bar laddtryck fick det bli.
Borde spänna upp den i bänken hos robban sen så man får mappat ordentligt nån gång..
Ev isåka på söndag, tyvärr med vanliga gatdäck dock :roll:

Bild

_________________
Snickrar corsa awd
viewtopic.php?t=34160&highlight=corsa+4x4


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör mar 02, 2013 11:05 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2008 4:30 am
Inlägg: 60
Ort: Piteå
Läcker bild!

_________________
Suzuki Gsxr 1000 Turbo -03
2011 290hk
2012 318hk
-------------------
Kemora: 1.10.8
Mittsverige: 57.4
Gotland ring: 1.33.7
Gelleråsen 1.07.9

Dragracing 1/4 mile 9,90 (med standard sving)
Dragracing 1/4 mile 8,82 (förlängd sving)

En snutt med mig och turbon
http://www.youtube.com/watch?v=2Ege--7cVhM


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör mar 02, 2013 11:15 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
Inlägg: 658
Ort: Västerås
Riktigt häftig bild! :-D

_________________
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön mar 03, 2013 11:12 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
Inlägg: 288
Heftig bil og bilde :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön mar 03, 2013 12:02 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Inlägg: 1634
Ort: Laxå
Snygg belysning! ;)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön mar 03, 2013 8:42 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Inlägg: 594
Ort: Skellefteå
Jo det ser ut som värsta FoF bilen när alla ljuskällor blir så överexponerade :hihi:

Bild
Svetsat avgasrör utan kat och med rätt dimension, gjordes i onsdags av vidde :thumbright:

Idag blev de lite gasa, med betoning på väldigt lite gasa och väldigt mycke sladda då jag åkte vanliga 225/45 vinterdäck 8)
Började tidigt imorse med att plocka ur huvudcylindrarna (OBP) jag haft där sedan knappt 1 år och som jag aldrig fått att funka bra trots många försök och olika genomgångar av systemet.
Hade beställt nya Willwood som hade med mig och monterade, passade även på att stoppa dit en hydraulisk bromsljuskontakt när jag ändå hade isär bromsrören.
Tror ni inte det blir riktigt bra känsla i pedalen nu efter en enkel luftning bara :thumbright: det lönar sig åka märkesgrejjer..

Med bromsproblemet ur världen satte jag kurs mot norra Åkulla för lite isbanekörning, som sagt bara med vanliga däck men det är kul gasa ändå.
Bild

Bygger dock rätt bra med snö, skulle vara kul se viktökningen :wink:
Bild

Bild

Bild

Gjorde även ett leak-down test direkt när kom hem då jag fick låna grejjerna av Alle.
15% 35% 45% 35% visade det, bra eller dåligt?
3ans lopp vet jag är inte riktigt 100, de var där jag grillade en kolv i sommras. Men varför sån skillnad mellan 1an och 2an/4an?
Bild

Stiften var dock jävligt fina, likadant gyllenbruna allihop :thumbright:
Bild

_________________
Snickrar corsa awd
viewtopic.php?t=34160&highlight=corsa+4x4


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön mar 03, 2013 9:49 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön maj 22, 2005 11:11 pm
Inlägg: 1636
Ort: Skelleftehamn
Skvätt i lite olja i cylindrarna genom tändstiftshålet och se om eller hur mycket det ökar.
Dvs se om det är ringarna eller annat (ventilerna osv) som läcker :)

_________________
Turboladdare är för folk som inte kan bygga motorer /Keith Duckworth


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån mar 04, 2013 2:02 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Inlägg: 594
Ort: Skellefteå
Hann tyvärr inte med det innan det var dags att dra sig hemåt.
Luften kommer ivf ut genom vevhusburken, märks tydligast när man testar på 3ns cylinder såklart.
Det roliga i sammanhanget är dock att den inte vevhusventilerar nånting när den är igång eller när man kör?!

_________________
Snickrar corsa awd
viewtopic.php?t=34160&highlight=corsa+4x4


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån mar 04, 2013 8:07 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
Inlägg: 395
roligt att se att du använder denna fina bil på rätt sätt! =)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons mar 06, 2013 6:01 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Inlägg: 594
Ort: Skellefteå
Ja det är en stor anledning till att den är 4wd :wink: :thumbright:

Brädan åkte rett ut idag.
Bild

_________________
Snickrar corsa awd
viewtopic.php?t=34160&highlight=corsa+4x4


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor mar 07, 2013 6:44 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9498
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
När jag hade min första C20LET i kadetten hade jag också småbekymemr med leaddown och vevhusvent.
När jag byggde 'C23LET' så borrade jag maskin samt henade med stressplatta, då försvann problemen.

en jöns hemma har en Calibra turbo med samma problem,, skruvar man loss oljelocket på den på tomgång så flyger det iväg på momangen, hans block har gått varmt flera ggr och bara henast och bytt ringar på stdkolvarna.

_________________
///AMG
Sillyseason is back!
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor mar 07, 2013 9:28 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Inlägg: 594
Ort: Skellefteå
Ja leakdown är ju klart mycket. Dock vevhusventilerar den inget så jag ska göra lite nya mätningar i helgen och se.
Visar det på ringar/lopp åker nog spisen isär. .

_________________
Snickrar corsa awd
viewtopic.php?t=34160&highlight=corsa+4x4


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons mar 27, 2013 7:36 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Inlägg: 594
Ort: Skellefteå
Man får roa sig med lite lättare småpill medans jag väntar på brädan.
Montat knappar i ratten, dragit kablar och kopplat in launch control och sidbyte på displayen iaf..

Bild

Bild

Bild

Bild

_________________
Snickrar corsa awd
viewtopic.php?t=34160&highlight=corsa+4x4


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre apr 19, 2013 8:16 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Inlägg: 594
Ort: Skellefteå
I väntan på brädan finns ju såklart lite service att göra.
Har tänkt börja åka castrol fst 10w60 så hade upp tråget för lagerinspektion när gammoljan åkte ut.
Inga överraskningar där, satte i en tempgivare och montera tillbaks allting och starta upp.

Får hoppas brädan blir klar innan 11 maj då det är utställning på ladan med nmh.
Dåligt med bilder, han få med 4ans vevlager iaf.

Bild

_________________
Snickrar corsa awd
viewtopic.php?t=34160&highlight=corsa+4x4


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 751 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 51  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: dundersmurfen och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010