Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis nov 19, 2019 8:41 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 751 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 51  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 11, 2009 12:15 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Inlägg: 594
Ort: Skellefteå
jonnystrand skrev:
snygt verkar ju bli mycket bra! du får gärna bjuda tillbak en åktur när du är klar med bilen på nån framtida ban/konbane körning :eclipsee_steering:


Nemas problemas :wink: vänta dig bara ingen åktur i sommar om det inte duger med nån skrotbil jag kan tänkas komma med :hihi:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre nov 27, 2009 1:58 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Inlägg: 594
Ort: Skellefteå
Ja nu banan, hemma över helgen och då står det bilbygge på schemat :cool:

Först ut är framvagnen, så ut med motorpaketet och kapa bort tornet, klart.
(ja det blev mycket mätande innan jag kapade) Imorgon ska nya tornen dit.

Bild

Bild

Det kom dessutom ett stort paket från realcar :)
No-name stolarna byts ut mot en pro adv

Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör nov 28, 2009 2:19 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Inlägg: 594
Ort: Skellefteå
Matte pular vidare och det börjar ta sig efter mycket mätande, kapande och svetsande. Tidsödande men viktigt.

Bild

Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 29, 2009 12:55 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Inlägg: 594
Ort: Skellefteå
Tornen är klara men inte svetsade från insidan, tar det i när bilen ska upp i vaggan igen och alla ofärdiga svetsjobb under bilan ska göras.

Det som återstår fram nu är att bygga dom nya hjulhusen :)
Måste införskaffa lite delar så man kan bygga seriösare länkarmar också, nu sitter vectra kulleden i en 2mm plåtadapter, inte OK helt enkelt.

fick också hem ett bälte och några dzus-lås idag så man kan göra fästena för det.
Det blir mindre och mindre kvar till en byggbesiktning nu ;)


Bild

Bild

Bild

Hann även prova dit nya stolen, blir lite modifiering av fästet i golvet då denna är 2 cm bredare fästpunkterna.
Bild

Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 29, 2009 9:52 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Inlägg: 6112
Ort: Linköping
Fint med rejäl camber och caster justering :thumbright:

Lurigt med framvagn, står själv och vrider och funderar på hur man ska göra med den :doh:

_________________
Heavy metal bmw:n
viewtopic.php?f=21&t=29836


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 29, 2009 10:26 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9520
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
fränt.

på min kadutt har ja märkt att om jag kör för möe caster(ca 5cm justerbarhet i mina topplagringar) så 'knäar' styrlederna vid fulla rattutslag.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 29, 2009 4:05 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Inlägg: 594
Ort: Skellefteå
j björk skrev:
Fint med rejäl camber och caster justering :thumbright:

Lurigt med framvagn, står själv och vrider och funderar på hur man ska göra med den :doh:


Det var en hel del tänkande och klurande innan jag bestämde mig för det här, har läst till mig en del på rejsa resten ska prövas i praktiken så man själv får en uppfattninga v vad som funkar och inte.


Kadett4wd skrev:
fränt.

på min kadutt har ja märkt att om jag kör för möe caster(ca 5cm justerbarhet i mina topplagringar) så 'knäar' styrlederna vid fulla rattutslag.


alltså att dom "bottnar"? Kommer ha lösa justerbara styrarmar så jag joppas kunna slippa såna problem, nog ska det gå lösa :thumbright:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 20, 2009 12:30 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Inlägg: 594
Ort: Skellefteå
Då var vi igång igen :)
Har fått dit golvet bakanför stolarna, gjorde v1.1 på stolsfästet till förarstolen och ställt ner den på hjul.
Imorgon kväll ska Gustaf Ulander komma och titta på kärran så man vet vad som ska göras och hur inför bygg-bes.

Bild

Bild

Bild

Fortsättning följer..


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 20, 2009 10:04 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9520
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
vad jag menade var att man hamnar fel i läge på armarna så i ändlägena så börjar hjulen bli 'slappa' hade jag kunnat vrida säg ett halvt varv till på ratten så hade det 'knäat' över och viljat gått åt andra hållet.

det är svårt att förklara i text.

nån annan som kan hjälpa mig?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 20, 2009 10:52 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör dec 20, 2003 10:11 pm
Inlägg: 183
Ytterligare ett kul projekt! :D
Skall följa uppdateringarna.

Mats


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 20, 2009 10:54 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Inlägg: 6112
Ort: Linköping
Kadett, du menar att styrarmarna "går för långt" när man svänger fullt?
Alltså att de pekar bortåt 90 grader in och kan gå över och låsa?

_________________
Heavy metal bmw:n
viewtopic.php?f=21&t=29836


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 20, 2009 10:21 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Inlägg: 594
Ort: Skellefteå
Och där tog gasen slut ;)
Hann iaf med att punkta upp hjulhusen fram.
Gustaf hade som vanligt en del matnyttiga tips inför bygg-bes.

Lite bilder såklart

Bild

Bild

Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 20, 2009 10:22 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Inlägg: 594
Ort: Skellefteå
Kadett4wd skrev:
vad jag menade var att man hamnar fel i läge på armarna så i ändlägena så börjar hjulen bli 'slappa' hade jag kunnat vrida säg ett halvt varv till på ratten så hade det 'knäat' över och viljat gått åt andra hållet.

det är svårt att förklara i text.

nån annan som kan hjälpa mig?


Jag hänger inte riktigt med där, en bild säger mer än tusen ord :wink: för det är helt klart intressant


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 20, 2009 11:53 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 07, 2009 9:09 pm
Inlägg: 392
Ort: Kisa
Häftigt bygge, mycket imponerande detaljfinish. Allting ser så enkelt ut...

Vore skoj att få veta lite vad Gustaf ville ha ändrat på din bil.

Kör hårt. :)

_________________
Mattias Jonsson, Kisa
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 21, 2009 2:07 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Inlägg: 594
Ort: Skellefteå
Mattias Jonsson skrev:
Häftigt bygge, mycket imponerande detaljfinish. Allting ser så enkelt ut...

Vore skoj att få veta lite vad Gustaf ville ha ändrat på din bil.

Kör hårt. :)


tack.
Gustaf ville inte ändra på något konkret men det är tur man bor nära så han kan kika förbi och titta på bilen "live" och ge lite tips och info om vad som väntar, saker att tänka på i allmänhet, detaljer man ofta missar mm.
Han har ju betydligt mer erfarenhet av kraftigt ombyggda bilar än jag iaf :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 751 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 51  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010