Nemas problemasjonnystrand skrev:snygt verkar ju bli mycket bra! du får gärna bjuda tillbak en åktur när du är klar med bilen på nån framtida ban/konbane körning

Det var en hel del tänkande och klurande innan jag bestämde mig för det här, har läst till mig en del på rejsa resten ska prövas i praktiken så man själv får en uppfattninga v vad som funkar och inte.j björk skrev:Fint med rejäl camber och caster justering![]()
Lurigt med framvagn, står själv och vrider och funderar på hur man ska göra med den
alltså att dom "bottnar"? Kommer ha lösa justerbara styrarmar så jag joppas kunna slippa såna problem, nog ska det gå lösaKadett4wd skrev:fränt.
på min kadutt har ja märkt att om jag kör för möe caster(ca 5cm justerbarhet i mina topplagringar) så 'knäar' styrlederna vid fulla rattutslag.
Jag hänger inte riktigt med där, en bild säger mer än tusen ordKadett4wd skrev:vad jag menade var att man hamnar fel i läge på armarna så i ändlägena så börjar hjulen bli 'slappa' hade jag kunnat vrida säg ett halvt varv till på ratten så hade det 'knäat' över och viljat gått åt andra hållet.
det är svårt att förklara i text.
nån annan som kan hjälpa mig?
tack.Mattias Jonsson skrev:Häftigt bygge, mycket imponerande detaljfinish. Allting ser så enkelt ut...
Vore skoj att få veta lite vad Gustaf ville ha ändrat på din bil.
Kör hårt.