Sida 6 av 51
Postat: mån dec 21, 2009 11:56 pm
av MattiasH
Har tittat lite grann på bältesinfästningarna nu, blir lite trångt då det ska rymmas väl fungerande 3-punktsbälte och ett 6-punktsbälte på varje stol.
var ut på bakgården och stal ett bälteslås från en gammal vectra som borde funka fint att använda.
Postat: ons dec 23, 2009 12:56 pm
av Mattias Jonsson
Ska du använda stolen på bilden i besiktningen ?
i så fall, trär du in den långa delen av 3-punktsbältet genom sidohålet i stolen ?
Jag kommer följa bygget noggrannt, jag ser vissa likheter med mitt projekt.
Snyggt jobbat.
God jul
Postat: ons dec 23, 2009 2:30 pm
av Cassius
Riktigt läcker touch med träratt må jag säga
Postat: ons dec 23, 2009 11:46 pm
av Jonset
Måste bara säga att jag gillar detta bygge! Blir en väldigt kul dräpare! Bra jobbat!!
Postat: tor dec 24, 2009 12:35 am
av MattiasH
Mattias Jonsson skrev:Ska du använda stolen på bilden i besiktningen ?
i så fall, trär du in den långa delen av 3-punktsbältet genom sidohålet i stolen ?
Jag kommer följa bygget noggrannt, jag ser vissa likheter med mitt projekt.
Snyggt jobbat.
God jul
Gustaf trodde inte bilprovningen skulle gilla stolen pga huvudskydden så jag kommer nog skruva dit passagerar-stolen vid besiktning (letar en sparco evo) men kommer dra bältet genom hålen vid höften och ha låset helt utanför stolen. kommer lägga upp en bild senare när allt är monterat
Cassius skrev:Riktigt läcker touch med träratt må jag säga
Man blir ändå sugen på låta den stanna, träratt och snap-off blir kaxigt
Jonset skrev:Måste bara säga att jag gillar detta bygge! Blir en väldigt kul dräpare! Bra jobbat!!
Vad kul att höra, tack!
Postat: tor dec 24, 2009 11:05 am
av super7
MattiasH skrev:Man blir ändå sugen på låta den stanna, träratt och snap-off blir kaxigt
Finns ju en till frän bil från Staan med träratt
Postat: lör dec 26, 2009 12:44 am
av MattiasH
super7 skrev:MattiasH skrev:Man blir ändå sugen på låta den stanna, träratt och snap-off blir kaxigt
Finns ju en till frän bil från Staan med träratt
Har så dålig koll på vilka bilar som går från stan så du får nog berätta
Till bilen igen.
Det blir nån timme här och nån timme där, å hela dan idag
Har gjort klart fästpunkterna för bältena till förarstolen, både 3-p och 6-p.
Har även dragit bågen fram till tornen, återstår lite pussel där.
Så det rullar helt enkelt på och var sak får ta sin tid.
Fick också ett litet men tungt paket med några plåtbitar av morbror som ska bli fästen för dom justerbara styrarmarna.
Postat: ons dec 30, 2009 11:13 pm
av MattiasH
Lite mer rör och lappande på corsan, främre delen av buren är nu klar.
Har även svetsat igen hålen genom A-stolpen som gjordes för att kunna svetsa även baksidan på rören.
Har även svetsat hjulhusen och tornen klart från alla vinklar man kommer åt relativt lätt nu, tar resten när karossen är i vaggan nästa gång.
Åkte dock på ett annat litet projekt, plocka ihop en ersättare efter mantan som sa upp sig på julafton.
Postat: mån jan 04, 2010 7:20 pm
av MattiasH
Postat: tis jan 19, 2010 6:19 pm
av MattiasH
Är man långt borta är det svårt att göra nåt även om abstinensen är enorm.
Fick iaf ett MMS från hemmaplan idag, en begagnad stol har kommit.
Kommer utgöra passagerarsäte men får rycka in som förarsäte vid besiktning
Postat: tis jan 19, 2010 7:52 pm
av Pimpolainen
Jag är sjukt imponerad av din kunskap!
blir riktigt snyggt!
Postat: tis jan 19, 2010 10:24 pm
av MattiasH
Pimpolainen skrev:Jag är sjukt imponerad av din kunskap!
blir riktigt snyggt!
Det är kul att höra
Ser man tillbaka på hur detaljarbetet såg ut i början så syns det ganska tydligt att man lär sig hela tiden genom att bara jobba på
Postat: ons jan 20, 2010 7:59 pm
av Daniel-635
MattiasH skrev:
Ser man tillbaka på hur detaljarbetet såg ut i början så syns det ganska tydligt att man lär sig hela tiden genom att bara jobba på
Detta kan ibland innebära ett problem eftersom man med ökande kunskap och handlag kontinuerligt höjer ribban, och då får göra om en massa saker som man gjorde i början
Lite av ett lyxproblem dock
Ser fint ut
Postat: ons jan 20, 2010 11:51 pm
av MattiasH
Daniel-635 skrev:MattiasH skrev:
Ser man tillbaka på hur detaljarbetet såg ut i början så syns det ganska tydligt att man lär sig hela tiden genom att bara jobba på
Detta kan ibland innebära ett problem eftersom man med ökande kunskap och handlag kontinuerligt höjer ribban, och då får göra om en massa saker som man gjorde i början
Lite av ett lyxproblem dock
Ser fint ut
Helt riktigt, har blivit lite ombyggnader, först lite
men till slut
Man får försöka hålla sig bara, annars drar det iväg i sinne
Postat: mån jan 25, 2010 8:52 am
av Mattias Jonsson
Jag fortsättar att vara imponerad
.
Roligt med bilder på fästen och liknande, alltid får man någon idé.