Freddes vita pv
Re: Freddes vita pv
Bromsljuset tvärblinkade till i en av första reporna tror jag det var, kan nog ha varit trångtmellanpedalerna-syndromet
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 587
- Blev medlem: lör dec 11, 2010 4:32 pm
- Ort: Kungsör
Re: Freddes vita pv
Riktigt cool kärra, kul att det verkar fungera bra ändå
Kim Norgren
Overload Racing Volvo 142
076-0175311
Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se
Besök oss gärna på Facebook: https://m.facebook.com/profile.php?id=531689153511705 (eller sök på Overload Racing). Overload Racing finns även på Instagram
PB 2019 5,72/9,05
PB 2018 Ingen tid
PB 2017 6,0/9,64
Overload Racing Volvo 142
076-0175311
Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se
Besök oss gärna på Facebook: https://m.facebook.com/profile.php?id=531689153511705 (eller sök på Overload Racing). Overload Racing finns även på Instagram
PB 2019 5,72/9,05
PB 2018 Ingen tid
PB 2017 6,0/9,64
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 9
- Blev medlem: ons sep 20, 2017 7:05 pm
- Ort: UÅ
Re: Freddes vita pv
Frän bil, riktigt clean! Såg Robert var där med datorn mellan någon repa, som vanligt brukar det röra på sig lite bättre när han varit i farten! =)
/ Björn
/ Björn
Vänlig hälsning Björn Strinnholm
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Freddes vita pv
Tänkte uppdatera lite för jag och Jens G har varigt på test n tune i sundsvall med bilen.
blev lite stressmeck att få till den men det hanns med och vi har verkligen testat och tunat.
bilen var bara grovmappad med nya sprutet (maxecu race) och spoilern (kofångare) monterad i sista stund
sen iväg
Hann köra 7 repor men tyvärr ingen klockren alla boggade utom sista för då spann det på regulatorn på ettan.
Fästet var helt sjukt med toppnoteringar på 2.5G i starten.
Fick till som bäst två 10.3 repor, en när motorn gick ner under 3000 rpm och en på regulatorn på 8500
222 i hastighet på båda med 1.5-1.6 ladd och ingen 60ft under 1.7.
blev lite stressmeck att få till den men det hanns med och vi har verkligen testat och tunat.
bilen var bara grovmappad med nya sprutet (maxecu race) och spoilern (kofångare) monterad i sista stund
sen iväg
Hann köra 7 repor men tyvärr ingen klockren alla boggade utom sista för då spann det på regulatorn på ettan.
Fästet var helt sjukt med toppnoteringar på 2.5G i starten.
Fick till som bäst två 10.3 repor, en när motorn gick ner under 3000 rpm och en på regulatorn på 8500
222 i hastighet på båda med 1.5-1.6 ladd och ingen 60ft under 1.7.
Re: Freddes vita pv
Så då är det gjutet med UmeOpen i Åmsele mao
Re: Freddes vita pv
Fint hjullyft!
Finns potential till mycket bättre tider, när det inte boggar.
Vad hade du för 201m tid/hastighet som bäst?
Finns potential till mycket bättre tider, när det inte boggar.
Vad hade du för 201m tid/hastighet som bäst?
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Re: Freddes vita pv
Måste säga att du fått till PVn mycket smakfull stil .
PV måste vara en bra bil att bygga på dom verkar vilja gå på bakhjulen om dom går 10,3 eller 14,97 hi hi !!!
Ett riktigt snygge bygge tycker jag.
Måste fråga vad du hade för 60 foot ?
/ Peter
PV måste vara en bra bil att bygga på dom verkar vilja gå på bakhjulen om dom går 10,3 eller 14,97 hi hi !!!
Ett riktigt snygge bygge tycker jag.
Måste fråga vad du hade för 60 foot ?
/ Peter
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Freddes vita pv
6.7 och 180 med 1.75 60ft som bäst
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Freddes vita pv
Tack Peter! ja bakhjulsåkandet kändes på gränsen om det inte boggat efter en billängd
jag måste nog fixa någon utfjädringsstopp fram för att behålla "safe" höjd
jag måste nog fixa någon utfjädringsstopp fram för att behålla "safe" höjd
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Freddes vita pv
UmeOpen blir det troligen
Re: Freddes vita pv
Du skrev att det boggade lite i starten ner till 3000rpm vad har du för 1a på den ? är det en v8 låda så kan ettan vara lite låg .
Min gamla Jerico hade suttit bakom en 440 BB och hade 3,05 tror jag på ettan , vi hade lite problem med att ettan va för låg så motorn boggade i starten fast det var en 355 smallblock.
Har även en bekant som kör volvo 16v turbo med Jerico och med samma problem (boggar i starten).
Lite dåligt fäste typ på gatan (lätt hjul spinn) så går det hur bra som helst men på bana boggar det.
Vi (dottern) står på full gas 5000rpm i starten och den skjuter i väg bra och den har 4,10 på ettan och 1,97 60 foot med en org 115hk (B230F) motor med dubbla 45 Fajsar
V8 lådorna kan ha ända till 2,88 på ettan och det kan vara lite tufft för en 4a.
Hoppas att du får till det .
/ Peter
Min gamla Jerico hade suttit bakom en 440 BB och hade 3,05 tror jag på ettan , vi hade lite problem med att ettan va för låg så motorn boggade i starten fast det var en 355 smallblock.
Har även en bekant som kör volvo 16v turbo med Jerico och med samma problem (boggar i starten).
Lite dåligt fäste typ på gatan (lätt hjul spinn) så går det hur bra som helst men på bana boggar det.
Vi (dottern) står på full gas 5000rpm i starten och den skjuter i väg bra och den har 4,10 på ettan och 1,97 60 foot med en org 115hk (B230F) motor med dubbla 45 Fajsar
V8 lådorna kan ha ända till 2,88 på ettan och det kan vara lite tufft för en 4a.
Hoppas att du får till det .
/ Peter
Re: Freddes vita pv
Satt och tittade igenom tråden lite du har säkert en sekund att hämta om du får till kombon bara.
60 footen borde du få ner till 1,30 nånting det är jag ganska säker på.
Ska bli kul att följa .
/ Peter
60 footen borde du få ner till 1,30 nånting det är jag ganska säker på.
Ska bli kul att följa .
/ Peter
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Freddes vita pv
Du har helt rätt,3.05 på ettan och det skulle behövas slirkoppling för rent dragracingbruk
men det borde gå att hjälpligt få till det ändå även om "fönstret" blir litet.
Det vi brottades mest med i helgen var mappningen när motorn hamnade i osannolika områden
och timingen när launchen ska gå ur.
När motorn baksvepte med typ 20000 rpm/sek ner till under 3000rpm så är det svårt att
veta vilken lastpunkt som skall bestyckas för minsta fel i lamda eller tändning så känns det som motorn
stängs av.
samma sak med launchen om den ligger kvar tex 10 millisek så tappar motorn minst 1000 rpm
släpper den tidigare hinner den varva till himlen.
vi la över launchen som satt på knapp på växelspaken(jag duger inte till att hitta av exakt i tid)
till brytaren på kopplingen men den släpper först när kopplingen nästan är i
fullt ingrepp och man ser att tändningsbackningen ligger kvar när bilen accar med 0.4G innan
framhjulet hunnit börja snurra,inte bra då det inte går att släppa kopplingen långsamt.
det finns mycket att jobba med för data från loggen finns det gott om, helt underbart
och jag är väldigt nöjd med sprutet och med alla givare som är monterade det har redan visat
på saker som man inte fattat förut.
Hoppas det går bra med eran Pv jag blev glad när jag såg bilderna från då ni körde,tuff dotter!
/Fredde
men det borde gå att hjälpligt få till det ändå även om "fönstret" blir litet.
Det vi brottades mest med i helgen var mappningen när motorn hamnade i osannolika områden
och timingen när launchen ska gå ur.
När motorn baksvepte med typ 20000 rpm/sek ner till under 3000rpm så är det svårt att
veta vilken lastpunkt som skall bestyckas för minsta fel i lamda eller tändning så känns det som motorn
stängs av.
samma sak med launchen om den ligger kvar tex 10 millisek så tappar motorn minst 1000 rpm
släpper den tidigare hinner den varva till himlen.
vi la över launchen som satt på knapp på växelspaken(jag duger inte till att hitta av exakt i tid)
till brytaren på kopplingen men den släpper först när kopplingen nästan är i
fullt ingrepp och man ser att tändningsbackningen ligger kvar när bilen accar med 0.4G innan
framhjulet hunnit börja snurra,inte bra då det inte går att släppa kopplingen långsamt.
det finns mycket att jobba med för data från loggen finns det gott om, helt underbart
och jag är väldigt nöjd med sprutet och med alla givare som är monterade det har redan visat
på saker som man inte fattat förut.
Hoppas det går bra med eran Pv jag blev glad när jag såg bilderna från då ni körde,tuff dotter!
/Fredde
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2435
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Re: Freddes vita pv
Hej Fredde.
Galet hjullyft
Mycket cool sleeper du byggt
NXJ
Galet hjullyft
Mycket cool sleeper du byggt
NXJ
Senast redigerad av * * * NXJ * * * den mån sep 17, 2018 2:37 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Re: Freddes vita pv
Stabil fart med det laddtrycket!fredde_vit_pv skrev: 222 i hastighet på båda med 1.5-1.6 ladd och ingen 60ft under 1.7.