Freddes vita pv
Re: Freddes vita pv
Såg lagomt farlig ut
Re: Freddes vita pv
Hallå där, nu har det gått en hel vinter sedan något nytt inlägg.
har det skett något under den mörka delen av året så den syns på vägen i sommar
har det skett något under den mörka delen av året så den syns på vägen i sommar
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Freddes vita pv
har inte hänt nåt med själva bilen sen frosten kom, men det börjar vara plussgrader i garaget nu
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: Freddes vita pv
Tummen upp! Orginal look men under ytan ruvar något annat. Det är nåt med den här typen av byggen som jag gillar skarpt!
There's more than meets the eye
There's more than meets the eye
Re: Freddes vita pv
Nu vill man ju ha lite uppdatering!
Ser att du är anmäld till åmsele.
Ser att du är anmäld till åmsele.
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Freddes vita pv
tyvärr kan jag inte fixa bilder,hoppas det löser sig
Bilen är ihopmonterad redo för provkörning
jag har testat lite på vägen utanför och det verkar rätt lovande
jag vet bara inte hur man kör den än
Det som är bytt är:
alla bromsar utom fram
svänghjul,koppling, låda,mellanaxel,bakaxel,bakaxelupphängning,bakfjädring,bränsleledningar,stolar
nytt är fullbur,bromsvåg,hydraulisk handbroms,40mm krängare bak,dubbelt justerbara coilovers bak
fälgar 5" fram 10" bak.
Har även fått dit lite lister på skärmar och dörrar, kanske för att kompensera lite för att allt lull-lull och mys som försvunnit inne i bilen
hoppas det blir väder i Omsele och att bilen inte pajar innan jag fått testa
//F
Bilen är ihopmonterad redo för provkörning
jag har testat lite på vägen utanför och det verkar rätt lovande
jag vet bara inte hur man kör den än
Det som är bytt är:
alla bromsar utom fram
svänghjul,koppling, låda,mellanaxel,bakaxel,bakaxelupphängning,bakfjädring,bränsleledningar,stolar
nytt är fullbur,bromsvåg,hydraulisk handbroms,40mm krängare bak,dubbelt justerbara coilovers bak
fälgar 5" fram 10" bak.
Har även fått dit lite lister på skärmar och dörrar, kanske för att kompensera lite för att allt lull-lull och mys som försvunnit inne i bilen
hoppas det blir väder i Omsele och att bilen inte pajar innan jag fått testa
//F
Re: Freddes vita pv
Hoppas allt lirar på lördag för dig.
Mycket som är nytt/bytt, blir kul att få se den bara det blir bra väder.
Mycket som är nytt/bytt, blir kul att få se den bara det blir bra väder.
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Re: Freddes vita pv
Fick äntligen se pv:n din live i åmsele, inget dåligt bygge.
Kul å snacka lite oxå.
Hörde av mina medföljare att det gick bra tror det var sista
repan.
Kul å snacka lite oxå.
Hörde av mina medföljare att det gick bra tror det var sista
repan.
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Freddes vita pv
Tack Daniel! ja det blev en allt för kort men välbehövlig testntune
det blev som jag misstänkte, omöjligt att starta vettigt utan att bygga tryck innan.
nu var jag lite feg och vågade inte försöka få till launch med pang pang innan jag fått
prova om bilen gick köra,bromsa,växla,svänga.
men efter några boggiga testrepor kunde jag konstatera att chassiet verkar vara duktigt
och hade sån tur att robban(Dynotech) snabbhjälpte till med en start-launch som "fungerade"
kan bara konstatera att Autronic sm2 inte har det jag skulle behöva
testade med en trög och okontrollerad laddtrycksbyggning att köra eliminering
med väntat resultat
men jag tog chansen att köra en testrepa mellan finalerna där jag hade tid på mig
och fick till en hyfsad körning.
jag fick göra en omtagning på ettan till tvåan och växla på varvstoppet pga att gaswiren hade slackat efter till 98% spjällvinkel
sprutet kräver 100% för att shiftcutten ska fungera
men lyckades ändå köra 6.56-173. 1.52 60ft på 1.5 ladd
Bilen känns arg men snäll och jag behöver lära mig hantera den
jag är glad att få hunnit testa i år och kan ordna till innan nästa sommar!
det blev som jag misstänkte, omöjligt att starta vettigt utan att bygga tryck innan.
nu var jag lite feg och vågade inte försöka få till launch med pang pang innan jag fått
prova om bilen gick köra,bromsa,växla,svänga.
men efter några boggiga testrepor kunde jag konstatera att chassiet verkar vara duktigt
och hade sån tur att robban(Dynotech) snabbhjälpte till med en start-launch som "fungerade"
kan bara konstatera att Autronic sm2 inte har det jag skulle behöva
testade med en trög och okontrollerad laddtrycksbyggning att köra eliminering
med väntat resultat
men jag tog chansen att köra en testrepa mellan finalerna där jag hade tid på mig
och fick till en hyfsad körning.
jag fick göra en omtagning på ettan till tvåan och växla på varvstoppet pga att gaswiren hade slackat efter till 98% spjällvinkel
sprutet kräver 100% för att shiftcutten ska fungera
men lyckades ändå köra 6.56-173. 1.52 60ft på 1.5 ladd
Bilen känns arg men snäll och jag behöver lära mig hantera den
jag är glad att få hunnit testa i år och kan ordna till innan nästa sommar!
Re: Freddes vita pv
Går det inte att ställa ner gränsen för shiftcutten till 95% ?
//Nisse
//Nisse
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Freddes vita pv
nejsuper7 skrev:Går det inte att ställa ner gränsen för shiftcutten till 95% ?
//Nisse
Re: Freddes vita pv
Hur blir det om man fuskar lite när man kalibrerar och gör så att den är 100% före spjället är helt öppet?
Tror du körde 6.95 med en dutt på bromsen?
Tror du körde 6.95 med en dutt på bromsen?
Re: Freddes vita pv
Vi måste ju ha med en bild på senaste inkarnationen...
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Freddes vita pv
jo jag hade gjort så men jag tror det berodde på att jag har fel typ av hölje till gaswirenSteve skrev:Hur blir det om man fuskar lite när man kalibrerar och gör så att den är 100% före spjället är helt öppet?
Tror du körde 6.95 med en dutt på bromsen?
det är sånna där längsgående svagt vridna ståltrådar med en kärna av nylon
kärnan kan krypa längre in i wirestoppen om den glider efter.
Tändes bromljuset?
jag snabbkollade i loggen på sista 6.56 repan och där ser man att jag ligger kvar några tiondelar
på ettan och hade börjat släppa upp gasen innan växeln gick in på varvstoppet
jag kanske paniktryckte ner fler pedaler än kopplingen!? (det är ganska trångt mellan pedalerna)
det är mycket att ta in på kort tid när man är ovan men känns underbart och brutalt med lådan
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Freddes vita pv
Tack för den Richard! jag hade faktiskt inte sett bilen från lite avstånd utan massa jox runtomkring
jag har resten av nästan alla lister och märken mm liggandes som ska sitta på en 1960 Pv,
kofångare dessutom och den främre behövs som en dålig men välbehövlig spoiler/split
jag har tänkt täta mellan underkant kofångare och kaross fram för att få nytta av ratten över 200
jag har resten av nästan alla lister och märken mm liggandes som ska sitta på en 1960 Pv,
kofångare dessutom och den främre behövs som en dålig men välbehövlig spoiler/split
jag har tänkt täta mellan underkant kofångare och kaross fram för att få nytta av ratten över 200