Tobbes E12 -73

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tobbe
För mycket laddtryck
Inlägg: 267
Blev medlem: tis okt 14, 2008 7:41 pm
Ort: Umeå

Byggar helg i garaget

Inlägg av Tobbe »

Har haft en hel del att pyssla med i helgen, började med att stycka ner M10an igen, behöver bara lyftas ur nu.
Plockade ut 350s-block från chevellen,
Bild

Bytte busningar i framvagn på Kusinens E30 som han nu skaffat sig... fy vad bökigt när man inte har press...
Blev häromkring lite rastlös så bestämde mig för att bygga en soffa till garaget :)
Bild

Fick även sista prylarna till fönsterväggen i fika-rummet så har äntligen isolerat och byggtklart den sidan av rummet!
Bild

Har nu beställt Kofångare fram+bak till E12an,
Användarvisningsbild
Tobbe
För mycket laddtryck
Inlägg: 267
Blev medlem: tis okt 14, 2008 7:41 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Tobbe »

Har spenderat otaliga timmar på att få svarta faran i rullning, dragit ut 2kg kablage (konsum kasse 30meter kablar) samt dragit nytt där kablarna var skarvade ett X-antal gånger. Enda som inte är åtgärdat är halv/helljus och blinkers.

Bild

Har även pysslat lite på garage platsen, fått upp verktygstavlan och införskaffat brandsläckare (kan behövas)

Bild
Användarvisningsbild
Tobbe
För mycket laddtryck
Inlägg: 267
Blev medlem: tis okt 14, 2008 7:41 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Tobbe »

Har äntligen fixat mig en E28 / 535, blir att hämta nästa helg. (kanske inte är ekonomiskt försvarbart) men den kommer att bestyckas på drivlina och bakvagn som då tillfaller E12an.

Blir att byta alla bussningar i framvagn då de visade sig att jag hade tillgång till 4kolvsbromsar fram för E12an. Så behålla orginal framvagn men fräscha till den lite.

Sprut och spridare nästa på listan.
Användarvisningsbild
Tobbe
För mycket laddtryck
Inlägg: 267
Blev medlem: tis okt 14, 2008 7:41 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Tobbe »

Söker fortfarande efter donator bil.
Senast redigerad av Tobbe den sön maj 16, 2010 7:59 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Tobbe
För mycket laddtryck
Inlägg: 267
Blev medlem: tis okt 14, 2008 7:41 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Tobbe »

Tråden har väl börjat spåra en del från E12an, mest pengar som de sitter i.
Men får göra en snabb uppdatering sedan sist.

Fick en toyota camry 2,2 - 92 från pappa. Bilen är pappas bortgånge fru (inte morsan) och hon gick bort för 2år sedan så bilen har stått sedan dess. Mycke rost på alla bärande delar hade bes-anmärkt på så fick lov
att Svetsa för första gången och fick igenom den på samtliga balkar och båda sparklådorna (blev glatt överaskad)
Dock fick jag 4anmärkningar på bromsar & ledningar, även ett läckade på soppa returen.
Bild


Jag & kusinen tog även på oss jobbet att byta låda, drivknutar, urtrampningslager på en audi 80, årsmodell???
Allt är på plats men när vi skulle starta den idag så ville den ej igång.
Soppa/tändstift är kollat, så nästa blir väl strob-lampa.
Bild

Har även köpt en m535 från mr-mizider här på forumet, karossen är en rullande rost hink, men fungerar som donator till E12an. Blir att börja byta efter besiktningen i början av juni.
Bild


Har just nu även fullt upp med slipning/spackling & lackning av en Cheva-van. Har just börjat men slipning är nog klar till helgen.
Bild
Bild

Sist men inte minst så måste jag få skryta lite över kompisens E28, då en polare till honom motiv lackade huven helt gratis. Mest för att den ska köras under wheels i sommar.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Tobbe
För mycket laddtryck
Inlägg: 267
Blev medlem: tis okt 14, 2008 7:41 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Tobbe »

Slipmaskin brann när endas ena lång sidan återstod, men handslippade lite snabbt för att hinna lacka bilen trots allt.
Kanske helt ointressant, men kastar upp några bilder

Bild

Bild
Bödvar
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 82
Blev medlem: fre dec 12, 2008 9:24 pm
Ort: Västervik

Re: Tobbes E12 -73

Inlägg av Bödvar »

Hur gick det med att plantera E28 bakvagnen på E12:an?

Tänker göra en liknande transplantation om en månad! :D
tony
Forumsberoende
Inlägg: 858
Blev medlem: fre sep 09, 2005 9:46 pm
Ort: Avesta

Re: Tobbes E12 -73

Inlägg av tony »

du har inte bromsdetaljer liggandes till bmw e12...(skivor bak)..söker alla detaljer till bromsbackarna ...ex spänn skruv historien till backarna..mm ?
Skriv svar