Tobbes E12 -73
Första riktiga vinter åkandet 30L soppa förbrukades =dvs. 5mil
En gammal gjutjärns växellåda troligen till amazon de med, verkade fräsch då den fortfarande var fylld med vxl-olja.
Har fixat upp fönster runt fikarummet, har även målat grundat och oljat in dem börjar bli riktigt bra.
Var tvungen att busa till de lite på måndagen och åkte huv, fort gick de!
En gammal gjutjärns växellåda troligen till amazon de med, verkade fräsch då den fortfarande var fylld med vxl-olja.
Har fixat upp fönster runt fikarummet, har även målat grundat och oljat in dem börjar bli riktigt bra.
Var tvungen att busa till de lite på måndagen och åkte huv, fort gick de!
Senast redigerad av Tobbe den sön jan 10, 2010 12:45 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Lite uppdateringar.
Har inte blivit mycket tid för E12a på sista tiden, men är äntligen klar med E34orna så har faktiskt rullat in E12an till sist på sin plats och innan ordet var klart så vart den pimpad precis som en EPA traktor.
Kromade E34Njurar med tejp infästning... Alltid någon i garaget som busar med ens åk
Har även kommit över 4st airbags till E34an, så jag & kusinen har varit ute och sprängt lite kuddar för att se effekten, hade förväntat mig mycket mer och ena gången tog vi ett 18V batteri och hade som detonator... allting brann sönder. Kablarna var för klena & adaptern till Airbagen blev som smält ost men jo den small!!
"komentar borttagen av admin pga klagomål"
Ursäkta för tidigare Kommentar.
Kromade E34Njurar med tejp infästning... Alltid någon i garaget som busar med ens åk
Har även kommit över 4st airbags till E34an, så jag & kusinen har varit ute och sprängt lite kuddar för att se effekten, hade förväntat mig mycket mer och ena gången tog vi ett 18V batteri och hade som detonator... allting brann sönder. Kablarna var för klena & adaptern till Airbagen blev som smält ost men jo den small!!
"komentar borttagen av admin pga klagomål"
Ursäkta för tidigare Kommentar.
Fortfarande sjuk men trillar inte av pin ännu. En E34a mindre idag, rättare sagt killen som lånade den knäckte toppen och bilen värme nöp.
Ajja vad gör man, lite synd då allt som behövde göras för att få den genom Ombesiktningen redan var gjort.
* Läckage avgassystem
* Lågtställt halvljus (pga olycka)
Så imorgon påbörjas den 3dje E34an 525Vanos med en hel del nerslag från besiktningen. Motorn går fint så förhoppningsvis ryker inte toppen på denna innan besiktningen.
Påstår inte att man är duktig på något ovanstående men har fått ett jobb erbjudande att renovera en Opel-rekord från 57, behöver hyra in folk för specifika arbeten under sommaren/hösten 2010.
Inga mer dåliga citat,
Ajja vad gör man, lite synd då allt som behövde göras för att få den genom Ombesiktningen redan var gjort.
* Läckage avgassystem
* Lågtställt halvljus (pga olycka)
Så imorgon påbörjas den 3dje E34an 525Vanos med en hel del nerslag från besiktningen. Motorn går fint så förhoppningsvis ryker inte toppen på denna innan besiktningen.
Påstår inte att man är duktig på något ovanstående men har fått ett jobb erbjudande att renovera en Opel-rekord från 57, behöver hyra in folk för specifika arbeten under sommaren/hösten 2010.
Inga mer dåliga citat,
Har äntligen plockat ner 1,8 M10an som gick lite för varmt och innan ras så ställdes den åtsidan. Visade sig att både ram och vevlager var slut, men i övrigt verkar det mesta ha klarat sig rätt okej. Cylinderloppen verkar ha klarat sig, likså kam och vev. Inga sned slitningar. Men se lagren!
Övrigt så gav generator #2 upp igår, så måste byta laddningsrelä för båda och att beställa ram+vevlager samt kolvringar.
Har även grundat och färdigstrykt fika rummets långsida, bara förbättringkvar då sista plasten skall avlägsnas till helgen.
Övrigt så gav generator #2 upp igår, så måste byta laddningsrelä för båda och att beställa ram+vevlager samt kolvringar.
Har även grundat och färdigstrykt fika rummets långsida, bara förbättringkvar då sista plasten skall avlägsnas till helgen.
missfall...
I måndags när jag kom till garaget så startade jag bilen och hörde hur den gick väldigt ojämnt, ca:13 grader i garaget så började genast undra vad som nu hänt, då bilen inte var kall
Rullade ut den genom porten och lät den gå tills normal temp hade uppnåtts.
Drog sedan en liten repa genom robertswile, och då allt verkade normalt så drog man full gas på industri området,
ingen effekt kändes som dålig luft/soppa blandning första 3sekundrarna innan den tok fräste och gick "bra"
när vägen togslut vände jag bilen och temp mätaren var i max....SKIT
stängde av bilen i 10min och körde därefter till garaget igen.
Termostat = trasig
Vattenpumps packning = trasig (varmvatten daggade från undersidan)
Topplockspackning... troligast givit upp. vit röken både kändes och var väldigt "fyllig" innei garaget
Så...
Någon med M10 1,8 eller 2,0 renoverings sats liggandes? och en vattenpumpspackning såklart
Rullade ut den genom porten och lät den gå tills normal temp hade uppnåtts.
Drog sedan en liten repa genom robertswile, och då allt verkade normalt så drog man full gas på industri området,
ingen effekt kändes som dålig luft/soppa blandning första 3sekundrarna innan den tok fräste och gick "bra"
när vägen togslut vände jag bilen och temp mätaren var i max....SKIT
stängde av bilen i 10min och körde därefter till garaget igen.
Termostat = trasig
Vattenpumps packning = trasig (varmvatten daggade från undersidan)
Topplockspackning... troligast givit upp. vit röken både kändes och var väldigt "fyllig" innei garaget
Så...
Någon med M10 1,8 eller 2,0 renoverings sats liggandes? och en vattenpumpspackning såklart