Ascona A 500whp It´s alive

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Audi_danne
För mycket laddtryck
Inlägg: 183
Blev medlem: fre apr 03, 2009 5:39 pm
Ort: Åmål

Inlägg av Audi_danne »

THE SHOP skrev:Vanligtvis så är det dom främre plattorna det är en radie i håltagningen!
Okej. Jag ska fundera ut nåt nytt sätt att få ihop de dära på :thumbright:
Turbokoftan skrev:Vilket bök.. Men ändå blir man otroligt sugen på att bygga något liknande, det är en väldigt inspirerande tråd måste man säga :thumbright:

En fundering bara, balken som sitter mitt i hjulhuset tvärs över.. Ingen risk att den kommer ta i diffen/-kåpan till den? Ser ut o ligga väldigt nära den troliga höjden men man kanske blir lurad av bilderna? Great projekt i alla fall!
tja, balken ligger ca 40mm från kåpan på axeln.. Kan bli trångt att få dit en wattlänk men det ska nog gå :) Har fortsatt bygga lite på buren och även prövat ett par fälgar, 275-17" blev stort :)

Bild
Bild
Mvh
Sylvan
För mycket laddtryck
Inlägg: 249
Blev medlem: tis okt 06, 2009 8:39 am
Ort: Åmål

Inlägg av Sylvan »

deu ligger i :) kommer förbi nåndag o kikar på jobbet.. kommer att bli cocart känsla i den // Fredrik
Användarvisningsbild
Audi_danne
För mycket laddtryck
Inlägg: 183
Blev medlem: fre apr 03, 2009 5:39 pm
Ort: Åmål

Inlägg av Audi_danne »

Sylvan skrev:deu ligger i :) kommer förbi nåndag o kikar på jobbet.. kommer att bli cocart känsla i den // Fredrik
Ja det blir nog en kul bil :thumbright:
Användarvisningsbild
Audi_danne
För mycket laddtryck
Inlägg: 183
Blev medlem: fre apr 03, 2009 5:39 pm
Ort: Åmål

Inlägg av Audi_danne »

idag har det tillverkats 4links stag :)
hylsor........
Bild

Färdiga för att svetsas.......
Bild

Och efter en liten ensam stund med mig själv.......
Bild

Mvh
Fredriktak
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 71
Blev medlem: mån sep 07, 2009 4:50 pm

Inlägg av Fredriktak »

Fett bygge!
Kör:
Opel Corsa 1.4l -98 "Lågmilsfyndet"

Köpes:
Ford Escort Mk1! PM eller Ring 070-2164128

MvH Fredrik
Sylvan
För mycket laddtryck
Inlägg: 249
Blev medlem: tis okt 06, 2009 8:39 am
Ort: Åmål

Inlägg av Sylvan »

Trevligt att kunna greja lite på jobbet :wink: snygga stag :thumbright:
therealpinto
SFRO-snubben
Inlägg: 2641
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Snygga stag, men skulle du inte gjort dem justerbara i ena änden? Det är ju liksom halva grejen med en fyrlänk...tycker jag.

/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Användarvisningsbild
Audi_danne
För mycket laddtryck
Inlägg: 183
Blev medlem: fre apr 03, 2009 5:39 pm
Ort: Åmål

Inlägg av Audi_danne »

therealpinto skrev:Snygga stag, men skulle du inte gjort dem justerbara i ena änden? Det är ju liksom halva grejen med en fyrlänk...tycker jag.

/Gustaf
Jo det är meningen att det ska bli justerbart sedan, vet inte längden på dom än bara :thumbright: vilken dimension bör man använda sig av? m20?
Mvh
Användarvisningsbild
Audi_danne
För mycket laddtryck
Inlägg: 183
Blev medlem: fre apr 03, 2009 5:39 pm
Ort: Åmål

Inlägg av Audi_danne »

Sylvan skrev:Trevligt att kunna greja lite på jobbet :wink: snygga stag :thumbright:
Ja det är inte dumt :thumbright:
Användarvisningsbild
Audi_danne
För mycket laddtryck
Inlägg: 183
Blev medlem: fre apr 03, 2009 5:39 pm
Ort: Åmål

Inlägg av Audi_danne »

Fredriktak skrev:Fett bygge!
:thumbright:
Användarvisningsbild
Audi_danne
För mycket laddtryck
Inlägg: 183
Blev medlem: fre apr 03, 2009 5:39 pm
Ort: Åmål

Inlägg av Audi_danne »

Vad tror ni om den här turbon? Är det värt att ens försöka?
funka inte att länka! det är den som heter gt35
http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ ... artgrp=216
therealpinto
SFRO-snubben
Inlägg: 2641
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Audi_danne skrev:
therealpinto skrev:Snygga stag, men skulle du inte gjort dem justerbara i ena änden? Det är ju liksom halva grejen med en fyrlänk...tycker jag.

/Gustaf
Jo det är meningen att det ska bli justerbart sedan, vet inte längden på dom än bara :thumbright: vilken dimension bör man använda sig av? m20?
Mvh
Vad har du för dimension på rören? Egentligen är det bäst att köra så grovt som möjligt (men gärna fingängat).

/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Användarvisningsbild
Audi_danne
För mycket laddtryck
Inlägg: 183
Blev medlem: fre apr 03, 2009 5:39 pm
Ort: Åmål

Inlägg av Audi_danne »

therealpinto skrev:
Audi_danne skrev:
Rören är 34x3mm har jag för mig, blir det godkänt med en 20mm gänga eller uppåt?
Mvh
therealpinto
SFRO-snubben
Inlägg: 2641
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Normalt sett funkar M20.

/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Användarvisningsbild
Audi_danne
För mycket laddtryck
Inlägg: 183
Blev medlem: fre apr 03, 2009 5:39 pm
Ort: Åmål

Inlägg av Audi_danne »

Har vart lite grejande med motorn, har fräst vevhus, shimsat mellan fodren och satt ihop en del av motorn med h-profil.
Bild

Har fått den nya turbon, de va nog den sämsta skiten ja någonsin sett :thumbright: hoppas den funkar bara :D '
Bild

Var förbi en kompis ställe och kollade in hans "nya" motor (den gamla är på 1000hk) som ska sitta i en camaro-68 med ett corvette chassie, tror jag kommer få lite svårt att åka ifrån han :twisted:
Bild
Skriv svar