Ascona A 500whp It´s alive

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Henka_
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: mån okt 13, 2008 11:29 pm
Ort: Gävle

Re: Ascona A 500whp=50000:- It´s alive

Inlägg av Henka_ »

Trevlig tråd, hoppas de kommer lite uppdatering snart så man får se vad som händer.
Djupt imponerad av byggherrens hantverk.
*Fyndig text*

Henke K
Johan_P
Forumsberoende
Inlägg: 670
Blev medlem: tor jun 18, 2009 11:03 am
Ort: Eskilstuna

Re: Ascona A 500whp It´s alive

Inlägg av Johan_P »

Har missat totalt denna byggtråd. Såg den i början och tänkte att det här måste vi följa. Blir ju as fränt. jag byggde oxå på en gammal opel. började bygga på en gammal ban bil Ascona A men byte ut den till Manta A i stället. Tänker oxå köra med volvo 5:an. :thumbright:

Har liten frågan. Hur löste du det med kulbulten till spindeln? jag kör med 140 spindel jag med men hittar inget företag som säljer hyllsor till dessa kulbultar så man kan svetsa fast dem. :roll:

Funkade bakvagnen bra med 4länk? är inne på att bygga det eller så bygger jag med 3länk är lite kluven där. ?

Men som sagt skitfränt bygge :thumbright: om den blir godkänd av sfro är det ännu bättre. Har du fått den besiktigad än?

Vilket företag var det som sålde det där pedalstället?
Ferken
För mycket laddtryck
Inlägg: 342
Blev medlem: mån apr 07, 2008 9:06 pm

Re: Ascona A 500whp It´s alive

Inlägg av Ferken »

Ser fräsigt ut, men y-korset byt ut det till nuke eller liknade med bra riktning på det, där bromsar flödet rejält på soppan..
hydralslang och kopplingar bromsar med flödet med men det funkar om man dimensionerar rätt :thumbright:
Fredrik
Användarvisningsbild
Wallisson
För mycket laddtryck
Inlägg: 383
Blev medlem: sön nov 09, 2003 10:53 am
Ort: Lenhovda/ Småland
Kontakt:

Re: Ascona A 500whp It´s alive

Inlägg av Wallisson »

Tjena..... e ju denna Opel jag impulsköpta i Stockholm.
Håller så sakterligen att färdigställas
Wallisson
0708968206
Skriv svar